Gå til innhold

Hemorider... HJELP!!!!


rullerusk

Anbefalte innlegg

Hemorider... HJELP!!!

Etter at jeg fikk barn for 2 1/2 år siden har jeg vært litt plaget av hemorider, men aldri verre enn at jeg bare har tatt litt salve på fingeren og dyttet de tilbake.

Men for en uke siden poppa det fram 2-3 stykker som var gedigne (i mine øyne)... De var kjempevonde, og jeg klarte nesten ikke sitte... langt mindre gå på do.

Jeg har smurt med salve (Scheriproct) og kinesisk blomsterolje (kamfer og mentol) og etter 2 døgn med blomsteroljen har de blitt litt mindre, men de er beinharde og supervonde fortsatt.

Nå er jeg skikkelig desperat... Hva skal jeg gjøre da???? Blir glad for erfaringer og tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke sign

Drikk nok vann, spis fiber (grovt brød/knekkebrød/brokkoli f.eks.). Har du blødd? Jeg blødde noen ganger så det dryppet ned i doskåla, men merket ingen hemoroider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør på med honning etter hver gang du har tørket deg bak + hver morgen og kveld.

Har ikke prøvd det selv (har ingen hemorroider), men ei venninne var veldig plaget og hun fikk dem helt bort etter 2-3 uker.

Det koster i hvertfall lite å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Hemorrhoider skyldes utvidede blodårer rundt endetarmen og forværres av forstoppelse og under svangerskap og fødsel. Hvis de blir harde kan det bety at de er tromboserte, dvs at blodet har koagulert inne i årene og da kan det være nødvendig med en liten operasjon. Innen alternativ behandling anbefales en fibberik kost for å unngå forstoppelse samt bruk av salve basert på hestekastanje eller hamamelis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Drikk nok vann, spis fiber (grovt brød/knekkebrød/brokkoli f.eks.). Har du blødd? Jeg blødde noen ganger så det dryppet ned i doskåla, men merket ingen hemoroider.

Dra til en akupunktør som har erfaring med kvinner og typiske kvinneplager. Det hjelper mot hemorider og mot åreknuter som er to sider av samme sak (ble jeg fortalt). Annet råd er å pakke en ispose inn i en håndduk og holde mot det hovne området en stund. Forebygging: Vask deg alltid ,med iskaldt vann nedentil når du har hatt avføring. Det får blodårene til å trekke seg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...