Gå til innhold

ett spørsmål om helseerklæringene ved søknad om adopsjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NEI, det trenger dere ikke!!

Vi er i gang med vår 2dre adopsjonsprosess. Mannen min har tre særkullsbarn og nå har vi altså ett felles adoptivbarn. Vi snakket med SUAK den gang og BUFA nå, og det er IKKE nødvendig med egne legeattester på barna, dersom de/det er friske. Det er kun i de tilfeller barnet/barna har forhold med helsen som bør utdypes at legeattester er nødvendig.

Vi ble greit godkjent i SUAK i 2001 uten legeattester på særkulssbarna og regner med det samme denne gangen.

LYKKE TIL!

hilsen

Vi fikk beskjed fra barnevernet at ALLE familiemedlemmer måtte ha legeattest. Derimot fylte bare vi voksne ut egenerklæringa - litt vanskelig for en treåring, det, he, he...

Heisann,

BV mente også at vi måtte ha legeattest på ALLE da vi startet opp første adopsjonsprosess i 2001, men de ga seg da vi hadde snakket med SUAK/BUFA. Denne gangen har de ikke spurt etter legeattester på barna, men vi har lagt ved en legeattesterstatning (som sist).

Kjenner at jeg blir litt irritert på BVene rundt omkring som pålegger adooptivsøkerne unødvendig dokumentinnsamling.

SUAK/BUFA har bekreftet pr. telefon til oss at det kun er nødvendig på søkerne og på de barna som evt. har anmerkninger i forhold til helse. Det er BUFA som skal godkjenne og ikke BV, så jeg forholder med til det BUFA sier. Som sagt; ingen problemer i forhold til godkjennelsen i 2001 og regner ikke med å få det nå heller.

klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...