Gjest mamma søker råd Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Vi vil gjerne teste vår 3 år gml sønn om det er ting han ikke tåler. Han får utslett, men vi vet ikke av hva! Hvordan gjøres disse testene, er det hudspesialist som gjør dette? Vi fikk vite av fastlegen at dette var noe som het pustolosis,. det er små blemmer under føttene på størrelse med knappenålshoder. Disse klør og det er ubehagelig for han.. Jeg har søkt litt rundt og det står skrevet at det ikke er vanlig at barn får dette. Det er en form for psoriasis og kan oppstå under stress f.eks. Det er klart at gutten har vært under stress da vi var på hentereise, og det startet der.. Men jeg slår meg ikke med ro ifht dette. Vil ha en henvisning til spesialist for videre undersøkelser. Disse blemmene kan også komme i hendene,. og det har startet der også.. Det har derimot også kommet utlsett opp over ankelen,.. det er derfor jeg er usikker om det kan være pustolosis. Er det noen som har opplevd det samme med disse blemmene?? - mamma søker råd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120346-hjelp-blemmer-under-foten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pompen Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 hei jeg bare lurte på om du hadde sett disse blemmene i håndflata eller i munnen, det første som slo meg nemlig var:munn og klovsyke, det er veldig vanlig på småbarn, men vet ikke hvor vanlig det er på små som din lille er. disse blemmene er også veldig ubehaglelige, men går over fra 2 -8 dager, og det finnes ingen behandling for det siden de sier at det er et virus,,,,bare et lite tips... lykke til og god bedring 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120346-hjelp-blemmer-under-foten/#findComment-729372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma søker råd Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 hei jeg bare lurte på om du hadde sett disse blemmene i håndflata eller i munnen, det første som slo meg nemlig var:munn og klovsyke, det er veldig vanlig på småbarn, men vet ikke hvor vanlig det er på små som din lille er. disse blemmene er også veldig ubehaglelige, men går over fra 2 -8 dager, og det finnes ingen behandling for det siden de sier at det er et virus,,,,bare et lite tips... lykke til og god bedring Joda, det er noe på tungen også. Du sier at dette med munn og hånd syke går over etter en liten stund. Vår gutt har hatt dette nå i 10 uker.. Ikke fult så mye de første ukene, men det har blitt mere nå i det siste. Har også hørt at munn og hånd syke er vanlig på små barn, men dette pustolosis greiene er visstnok ikke vanlig på barn.. Det er jo å håpe at det skal være munn og hånd syke og ikke det andre. Har bedt om henvisning til hudspesialist så får vi sikkert svar på våre spm. Takk for tipset :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120346-hjelp-blemmer-under-foten/#findComment-729429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.