Gå til innhold

Bostøtte, noen som vet?


Jente1976

Anbefalte innlegg

Skal søke bostøtte nå. Er det noen som vet sånn ca hva jeg vil ha krav på med en husleie på 4500, og inntekt på 11500 (ung ufør) pr. mnd.?

Det går ikke an å bruke husbanken sin utregnings side på internett når man er ung ufør.

Hvis noen har omtrent samme husleie og inntekt hadde det vært fint om de kunne si hva de får. Tusen takk!!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får utbetalt ca 9000, og har 200 kroner mer enn deg i husleie. Er alene med tre unger, og det spiller inn på søknaden.

Bostøtten regnes ut etter inntekta i 2001.

Husk å søke før 10. oktober!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være negativ men jeg tror ikke du får noen ting med så lav husleie.

Jeg har samme inntekt som deg + bidrag og barnetillegg, to barn hjemme og får ikke. Fellesugifter og huslån er 4500 kr.

Om tre år når de bruker ligningen fra 2004, vil jeg antagelig få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg søker uansett ihvertfall, så får jeg se hvordan det går.

Men hvis de går ut i fra inntekten i 2001 så hadde jeg endel lavere inntekt (rundt 90000 i året). Er dette helt vanlig selv om jeg tjener mer nå?

Er redd for å få det på feil grunnlag så jeg må tilbakebetale en hel haug med penger.

Vet noen om hvordan dette fungerer, hvis inntekten er veldig forskjellig det året du søker, og det året det beregnes ut i fra?

Takker igjen for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg søker uansett ihvertfall, så får jeg se hvordan det går.

Men hvis de går ut i fra inntekten i 2001 så hadde jeg endel lavere inntekt (rundt 90000 i året). Er dette helt vanlig selv om jeg tjener mer nå?

Er redd for å få det på feil grunnlag så jeg må tilbakebetale en hel haug med penger.

Vet noen om hvordan dette fungerer, hvis inntekten er veldig forskjellig det året du søker, og det året det beregnes ut i fra?

Takker igjen for svar..

Med den inntekten i 2001 bør du søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VegardVanskelig å få.

Vanskelig å få tror jeg. Jeg går på attføring og har 8 lapper utbetalt i måneden. Har en liten leilighet med leie på 3500. Søkte bostøtte, men fikk det ikke. Tragisk sier jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...