Gå til innhold

pedofil venn


Gjest fortviletjente

Anbefalte innlegg

Gjest fortviletjente

Hei.

Jeg kjenner en mann på 35 som jobber i barnehage. vi kjenner hverandre rimelig godt og jeg ser på han som en veldig god venn. Han er glad i barn og flink med de også og jobber i barnehage. For en uke siden ca satt vi og delte en flaske vodka sammen. Det hele endte med at vi fortalte hverandre hemmeligheter. Til mitt store sjokk avslører han for meg at han siden han var 14 har vært tiltrukket av barn. HAn sier han blir forelsket og at det ikke er seksuelt og at han aldri kunne tenke seg og gjøre noe. Han sier selv han er forferdelig glad i barna der hvor han jobber og ville aldri utsette de for noe overgrep. Jeg sa selvfølgelig at jeg synes det var helt sprøtt av han å jobbe i barnehage. Selv argumenterer han med at det bare er tanker og at tanker ikke er ulovlig og at han ALDRI ville krysse noen grense. Jeg spurte han dagen etter om han mente det han sa . Da var han veldig unnvikende og sa at jeg hadde tolket det alt for langt når jeg trodde han var pedofil. Han hadde hatt noen fantasier men thats it. Han hevdet også at han primært ble tiltrukket av voksne damer. Dette har satt meg i en forferdelig vanskelig situasjon. Han er den som alle stoler på og som alle unger elsker og dermed bruker mange han som barnevakt.

jeg føle at noe som ble betrodd til meg i fortrolighet gjør at jeg ikke kan si det videre. Samtidig klarer jeg ikke å stole hundre prosent på han likevel.

er det noen som har noen råd til meg. Vet ikke om jeg klarer å ødelegge et mennskets liv på bakgrunn av tanker personen har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 182
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    62

  • Goliath

    40

  • favn

    10

  • Grip

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tutleguri

Han blir forelsket i barn?

Han jobber i barnehage? Følger små barn på toalettet? Har dem på fanget?

Jeg får frysninger, og ikke av den gode sorten.

Hvis du var Superwoman, hadde du gitt ham et ulitmatum

- enten sier han opp, og får seg en psykolog eller hva som helst STRAX

- eller så forteller du arbeidsgiver hva han fortalte deg.

Hvilke alternativer har du?

Ikke vet jeg.

*grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke sign

Du må gjøre noe! Jeg vet ikke helt hva, men han bør ikke jobbe med barn/sitte barnevakt om han tenker slik. En dag kan han gå over streken.. (om han f.eks. bader et barn). Stopp før noe skjer! Ring anonymt og tips et sted, kan det være noe? Jeg vet ikke mer.. men ikke la det bli slik!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en svært vanskelig situasjon du har havnet oppe i.

Det er ikke ulovlig å ha tanker og fantasier om noe som er ulovlig, og så lenge han ikke har gjort noe galt - eller du har gode grunner til å misstenke at han faktisk har begått en straffbar handling, så skal du være svært forsiktig før du gjør noe drastisk.

Du kan risikere å ødelegge en manns liv pga fantasier og tanker han har - og som han aldri ville satt ut i livet....

Hvis du misstenker at han allerede kan ha begått noen slike handlinger, så bør du muligens kontakte ledelsen i barnehagen eller politiet.

Men du bør ikke gjøre noe slikt hvis ikke det han har sagt til deg om hans fantasier også kan underbygges gjennom noe mer konkret.

For det er faktisk lov å fantasere om ulovlige handlinger - og svært få går gjennom et helt liv uten noen sinne å tenke tanker som innebærer noe ulovlig, men som likevel aldri blir gjennomført.

Og det ville vel vært for ille om man skulle blitt straffet for noe slikt og på en måte som kunne ødelagt livet ditt for all tid...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjøre noe! Jeg vet ikke helt hva, men han bør ikke jobbe med barn/sitte barnevakt om han tenker slik. En dag kan han gå over streken.. (om han f.eks. bader et barn). Stopp før noe skjer! Ring anonymt og tips et sted, kan det være noe? Jeg vet ikke mer.. men ikke la det bli slik!!

Litt av ett råd du. Ring ett sted! (hvor da?) Gjør noe! (hva da?)

Han har tanker og fantasier, han ville aldri sette dem ut i praksis sier han.

Selv har jeg fantasier når ungene mine er som værst å ta den ene å denge den andre med. Det er fantasier i noen sekunder. Jeg er ikke litt bekymret engang for at jeg en dag kommer til å gjøre det for det VET jeg at jeg aldri vil!

Hender jeg fantaserer om en annen mann også men garanterer at jeg ikke kommer til å være utro.

Mange kvinner fantaserer om å bli voldtatt men de samme kvinnene vet at de ikke vil bli det når det kommer til stykke!

Det er KJEMPESTOR forskjell på fantasier og praksis av fantasier. De færreste lever ut de ulovlige fantasiene sine.

Klart jeg hadde blitt skvetten hadde en venn fortalt meg om slike tanker. Men fantasier er fantasier og jeg tror ikke han hadde turt å fortelle om dem om det var noe hadde gjorde og ikke bare fantaserte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du holde hodet på rett plass her. Han har sagt at han har pedofile tendenser. Det er ikke noe han kan noe for. Han har ikke gjort noe forbudt, og han har tydeligvis ikke tenkt til det heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg forstår godt du er i en vanskelig situasjon, men jeg tror du bør snakke snakke med ham.

Selv om det han har innrømmet ikke er kriminelt, så er det likevel åpenbart at en barnehage ikke er rette arbeidsplassen for ham (på samme måte som vinmonopolet ikke er rette arbeidsplassen for en tørrlagt alkoholiker, eller et apotek for en eks-narkoman).

Det er godt mulig han aldri kommer til å forgripe seg på barn, men det er også mulig at han allerede har gjort det.

Kan du klare å overtale ham til å finne en annen jobb? Argumenter med at det er helt unødvendig for ham å utsette seg for en slik fristelse. Og få ham til å tenke på konsekvensene for et barn hvis han en dag gikk over streken.

Det finnes ett behandlingstilbud i Norge, og hvis han tar kontakt med Incestsenteret for Menn (ligger i Oslo) på telefonen så vet de helt sikkert hvor det er tilbud.

Videre - det er mulig han ikke vil snakke mye om dette, men et normalt menneske ville dele din bekymring.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir forelsket i barn?

Han jobber i barnehage? Følger små barn på toalettet? Har dem på fanget?

Jeg får frysninger, og ikke av den gode sorten.

Hvis du var Superwoman, hadde du gitt ham et ulitmatum

- enten sier han opp, og får seg en psykolog eller hva som helst STRAX

- eller så forteller du arbeidsgiver hva han fortalte deg.

Hvilke alternativer har du?

Ikke vet jeg.

*grøss*

Sett deg i den beste stolen du har og tenkt over saken en gang til. Deretter skriver du et nytt innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle i Norge som har eller har hatt tanker og fantasier om forbudte handlinger av en eller annen art skulle sette dem ut i praksis, ville store deler av befolkningen sittet inne med lange straffer.

Utfra hva du skriver er denne karen klar over sin legning(som det er lite å få gjort noe med), samtidig som han virker være klar over konsekvensene hvis det skulle bli mer enn fantasier. Straff har tross alt en preventiv virkning på de fleste folk.

Du har ingenting du kan få gjort i denne situasjonen, og det har heller ikke arbeidsgiver. Det er lite sannsynlig at han ønsker gjenta innholdet i din fortrolige samtale med ham i andres påhør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjør noe!

Jeg har kommet til å gjort noe med dette problemet _garantert_, samme hvor god venn vedkommende var.

Jeg hadde aldri utsatt noens unger for den risikoen det er å ha en slik mann ansatt i barnehagen!

Det er farlig å ha en som har pedofile tendenser/fantasier i denne jobben, før eller siden sprekker han.

Du må da skjønne at en som har pedotendenser ikke kan stelle barn(!!!), dette er vanvidd.

Gi han et ultimatum.Enten så sier han opp jobben straks, eller så forteller du b.hagen og andre småbarnsforeldre om hans betroelserom.Ultimatumet må også innbefatte at han aldri sitter barnevakt mer.

Hva betyr deres vennskap i forhold til den risikoen barna blir utsatt for.

Din venn bør forstår dette og skaffe seg psykologhjelp.

Dere kan da godt fortsette å være venner om han slutter i jobben og søker hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente nordland..

Litt av ett råd du. Ring ett sted! (hvor da?) Gjør noe! (hva da?)

Han har tanker og fantasier, han ville aldri sette dem ut i praksis sier han.

Selv har jeg fantasier når ungene mine er som værst å ta den ene å denge den andre med. Det er fantasier i noen sekunder. Jeg er ikke litt bekymret engang for at jeg en dag kommer til å gjøre det for det VET jeg at jeg aldri vil!

Hender jeg fantaserer om en annen mann også men garanterer at jeg ikke kommer til å være utro.

Mange kvinner fantaserer om å bli voldtatt men de samme kvinnene vet at de ikke vil bli det når det kommer til stykke!

Det er KJEMPESTOR forskjell på fantasier og praksis av fantasier. De færreste lever ut de ulovlige fantasiene sine.

Klart jeg hadde blitt skvetten hadde en venn fortalt meg om slike tanker. Men fantasier er fantasier og jeg tror ikke han hadde turt å fortelle om dem om det var noe hadde gjorde og ikke bare fantaserte om.

la de som har barn svare...de forstår d litt mer enn andre kanskje..!

D er "deres" barn d handler om.. uansett om d bare er fantasier eller ikke..så er du jo ikke sikker! Ingen som kan være d..!

Er enig med dem som sier at man ikke kan dømmes for ting som bare er tanker.. MEN skal ha barn selv nå, og klarer ikke tanken på å la en slik mann passe ungen min..

Er d en LITEN sjanse for at d kan skje noe så alvorlig, så burde du ikke ta noen sjanser.. uansett!!

Herregud..han kan jo ha lyst etterhvert, man vet jo ikke. For d er ikke noe han kan bestemme over selv. Han valgte ikke å få de fantasiene om barn, og han vil derfor aldri velge å gjøre noe heller..! men er som sagt ikke hans feil..så han burde få hjelp.

Snakk med han om dette, og fortell han at dette ikke er normalt, og at han burde gjøre noe med problemet..så slipper d å gå så langt at d går utover han (og i verste fall barna..).

Hilsen ei jente ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde svimt rett av dersom jeg fikk vite at en 'ikke-praktiserende' (!) pedofil jobbet med mine barn.

Din venn har selvsagt ingenting i en barnehage eller i en annen jobb relatert til barn å gjøre. Men da han åpenbart ikke skjønner det selv, er det din plikt å fortelle ham det, klart og tydelig.

I tillegg bør han kontakte et incestsenter eller noe slikt - han kan være anonym, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la de som har barn svare...de forstår d litt mer enn andre kanskje..!

D er "deres" barn d handler om.. uansett om d bare er fantasier eller ikke..så er du jo ikke sikker! Ingen som kan være d..!

Er enig med dem som sier at man ikke kan dømmes for ting som bare er tanker.. MEN skal ha barn selv nå, og klarer ikke tanken på å la en slik mann passe ungen min..

Er d en LITEN sjanse for at d kan skje noe så alvorlig, så burde du ikke ta noen sjanser.. uansett!!

Herregud..han kan jo ha lyst etterhvert, man vet jo ikke. For d er ikke noe han kan bestemme over selv. Han valgte ikke å få de fantasiene om barn, og han vil derfor aldri velge å gjøre noe heller..! men er som sagt ikke hans feil..så han burde få hjelp.

Snakk med han om dette, og fortell han at dette ikke er normalt, og at han burde gjøre noe med problemet..så slipper d å gå så langt at d går utover han (og i verste fall barna..).

Hilsen ei jente ..

Jeg har barn jeg, to stykker til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt av ett råd du. Ring ett sted! (hvor da?) Gjør noe! (hva da?)

Han har tanker og fantasier, han ville aldri sette dem ut i praksis sier han.

Selv har jeg fantasier når ungene mine er som værst å ta den ene å denge den andre med. Det er fantasier i noen sekunder. Jeg er ikke litt bekymret engang for at jeg en dag kommer til å gjøre det for det VET jeg at jeg aldri vil!

Hender jeg fantaserer om en annen mann også men garanterer at jeg ikke kommer til å være utro.

Mange kvinner fantaserer om å bli voldtatt men de samme kvinnene vet at de ikke vil bli det når det kommer til stykke!

Det er KJEMPESTOR forskjell på fantasier og praksis av fantasier. De færreste lever ut de ulovlige fantasiene sine.

Klart jeg hadde blitt skvetten hadde en venn fortalt meg om slike tanker. Men fantasier er fantasier og jeg tror ikke han hadde turt å fortelle om dem om det var noe hadde gjorde og ikke bare fantaserte om.

Jeg er enig med deg, og jeg har også barn.

Folk flest har vel rare fantasier som de aldri kommer til å gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge at han i så mange sammenhenger har de mulighetene for å begå overgrep , er det nok en reell sjanse for at dette vil skje . Mange alenesituasjoner med barna , han er en "trygg " person for de , foreldrene stoler på han .

Jeg som mor hadde nesten blitt like rasende på deg som kanskje kunne ha forhindret noe , som på vedkommende som gjorde det hvis så skulle skje ..

Og det er IKKE normalt å ha sexuelle fantasier om barn , hallooo.

Hadde du latt han passe dine barn (ev fremtidlige ) eller dine småsøsken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likedan det at han sier at han blir forelsket er jo også ett varsku . Mange av pedofile overgripere sier til sitt forsvar at de ble forført ... av en 5 åring ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la de som har barn svare...de forstår d litt mer enn andre kanskje..!

D er "deres" barn d handler om.. uansett om d bare er fantasier eller ikke..så er du jo ikke sikker! Ingen som kan være d..!

Er enig med dem som sier at man ikke kan dømmes for ting som bare er tanker.. MEN skal ha barn selv nå, og klarer ikke tanken på å la en slik mann passe ungen min..

Er d en LITEN sjanse for at d kan skje noe så alvorlig, så burde du ikke ta noen sjanser.. uansett!!

Herregud..han kan jo ha lyst etterhvert, man vet jo ikke. For d er ikke noe han kan bestemme over selv. Han valgte ikke å få de fantasiene om barn, og han vil derfor aldri velge å gjøre noe heller..! men er som sagt ikke hans feil..så han burde få hjelp.

Snakk med han om dette, og fortell han at dette ikke er normalt, og at han burde gjøre noe med problemet..så slipper d å gå så langt at d går utover han (og i verste fall barna..).

Hilsen ei jente ..

Så lenge han ikke har gjort noe, så er det faktisk han - og ikke barna - det handler om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg forstår godt du er i en vanskelig situasjon, men jeg tror du bør snakke snakke med ham.

Selv om det han har innrømmet ikke er kriminelt, så er det likevel åpenbart at en barnehage ikke er rette arbeidsplassen for ham (på samme måte som vinmonopolet ikke er rette arbeidsplassen for en tørrlagt alkoholiker, eller et apotek for en eks-narkoman).

Det er godt mulig han aldri kommer til å forgripe seg på barn, men det er også mulig at han allerede har gjort det.

Kan du klare å overtale ham til å finne en annen jobb? Argumenter med at det er helt unødvendig for ham å utsette seg for en slik fristelse. Og få ham til å tenke på konsekvensene for et barn hvis han en dag gikk over streken.

Det finnes ett behandlingstilbud i Norge, og hvis han tar kontakt med Incestsenteret for Menn (ligger i Oslo) på telefonen så vet de helt sikkert hvor det er tilbud.

Videre - det er mulig han ikke vil snakke mye om dette, men et normalt menneske ville dele din bekymring.

Med vennlig hilsen

Både narkomanen og eks-alkoholikeren du refererer til har levd ut sine tanker/fantasier eller legning.

Det har ikke denne mannen gjort.

Tenk igjennom det du selv skriver her - og forsøk å tenk om det finnes tilfeller i ditt eget liv der du har tenkt tanker eller hatt ønsker om å begå handlinger som ikke er lovlige.

Synes du at du burde bli straffet for disse tankene/ønskene?

Hvis nei - så burde du revurdere svaret ditt.

Hvis ja - så burde du anmelde deg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å se denne situasjonen fra ståstedet til foreldrene i barnehagen - jeg tror jeg hadde tørnet totalt om en ansatt hadde forgrepet seg på datteren min og jeg så hadde fått vite at noen visste at han hadde slike fantasier om barn. Jeg tror jeg hadde kommet til å beskylde vedkommende (i dette tilfellet deg!) for grov uaktsomhet og du ville neppe fått det godt med deg selv resten av livet om du visste at du kunne forhindret det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aml § 60

Jeg prøver å se denne situasjonen fra ståstedet til foreldrene i barnehagen - jeg tror jeg hadde tørnet totalt om en ansatt hadde forgrepet seg på datteren min og jeg så hadde fått vite at noen visste at han hadde slike fantasier om barn. Jeg tror jeg hadde kommet til å beskylde vedkommende (i dette tilfellet deg!) for grov uaktsomhet og du ville neppe fått det godt med deg selv resten av livet om du visste at du kunne forhindret det.

Denne mannen kan ikke sies opp fra sin jobb så lenge han ikke har gjort noe ulovlig.

Han har betrodd seg til sin venninne, han har sagt at han ikke vil forgripe seg, det er bare ikke nok til å fjerne han fra jobben.

Tanken er fri, og takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...