Letta Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Er det noen der ute som har små barn med AS? Sønnen vår på 4 år har sannynligvis dette syndromet, og vi ønsker oss så mye informasjon som mulig. Har kjøpt boka til Gilberg, men savner mer info likevel. Lurer bl.a. mye på hvordan hverdagen til andre i samme situasjon ser ut. Gutten vår har bl.a. spisevegring, noe som ikke står som kriterium for diagnosen. Takknemlig hvis noen tar kontakt! Kanskje vi kan mailes etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122001-liten-gutt-med-asberger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ensom asper Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hadde også rare matvaner da jeg var liten. Foreldrene mine og søstera mi har gått gjennom alt for mye fra meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122001-liten-gutt-med-asberger/#findComment-738992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letta Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Hadde også rare matvaner da jeg var liten. Foreldrene mine og søstera mi har gått gjennom alt for mye fra meg. Fikk du hjelp på noen som helst måte? Hvordan klarte du deg gjennom skolen o.l? Håper du har det bra nå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122001-liten-gutt-med-asberger/#findComment-739392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ensom asper Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Fikk du hjelp på noen som helst måte? Hvordan klarte du deg gjennom skolen o.l? Håper du har det bra nå! Jeg ble mye mobbet på skolen og var veldig umoden da, så jeg ga opp videregående, men begynte igjen da jeg var 21. De scannet hjernen min da jeg var 12-13 uten å finne noe som kunne forklare hvorfor jeg var som jeg var. Da jeg var 19 fikk jeg vite at jeg hadde en sjelden genfeil, en kromosomtranslokasjon og at dette kunne være forklaringen på problemene mine. Da jeg var 28 fikk jeg epilepsi og da jeg var 30 fant moren min ved en tilfeldighet en artikkel om Aspergers i et blad, jeg fikk time hos en psykolog og fikk endelig diagnosen i juni i år. Jeg jobbet 2 1/2 år på en arbeidsmarkedsbedrift, på et trykkeri der jeg laget trykksaker på mac, men jeg hadde problemer med at jeg ble sinna når jeg ble forstyrret eller jeg hadde gjort feil. Nå har jeg to jobber gjennom arbeid med bistand, en der jeg jobber deltid tre dager i uka på et galleri og en der jeg jobber deltid to dager i uka på et arkiv. Prøver å manne meg opp til å studere, men jeg tør ikke egentlig. Det er klart at gutten din kommer til å få mange muligheter jeg aldri fikk og det unner jeg ham! Du og han har den store fordelen at dere kan legge planer for framtiden, slik at han kan slippe mobbing og problemer på skolen eller i jobb. Jeg er mye plaget av dårlig sjøltillit og sånn. Jeg har tics som jeg tror kommer av den epilepsimedisinen jeg tar og det mobber folk meg for, spesielt unger. Har mye kontakt med andre "Aspere" på diskusjonsgrupper på nettet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122001-liten-gutt-med-asberger/#findComment-739526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bip2 Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hei Letta! Har en gutt på fem år som fikk diagnosen Asperger i fjor.Vi meldte oss inn i Autismeforeningen, og har fått en del info der ang diagnosen. Hvis du vil,kan du maile meg på [email protected] Ellers ønsker jeg dere lykke til! Hilsen en heldig mamma 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122001-liten-gutt-med-asberger/#findComment-741505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letta Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg ble mye mobbet på skolen og var veldig umoden da, så jeg ga opp videregående, men begynte igjen da jeg var 21. De scannet hjernen min da jeg var 12-13 uten å finne noe som kunne forklare hvorfor jeg var som jeg var. Da jeg var 19 fikk jeg vite at jeg hadde en sjelden genfeil, en kromosomtranslokasjon og at dette kunne være forklaringen på problemene mine. Da jeg var 28 fikk jeg epilepsi og da jeg var 30 fant moren min ved en tilfeldighet en artikkel om Aspergers i et blad, jeg fikk time hos en psykolog og fikk endelig diagnosen i juni i år. Jeg jobbet 2 1/2 år på en arbeidsmarkedsbedrift, på et trykkeri der jeg laget trykksaker på mac, men jeg hadde problemer med at jeg ble sinna når jeg ble forstyrret eller jeg hadde gjort feil. Nå har jeg to jobber gjennom arbeid med bistand, en der jeg jobber deltid tre dager i uka på et galleri og en der jeg jobber deltid to dager i uka på et arkiv. Prøver å manne meg opp til å studere, men jeg tør ikke egentlig. Det er klart at gutten din kommer til å få mange muligheter jeg aldri fikk og det unner jeg ham! Du og han har den store fordelen at dere kan legge planer for framtiden, slik at han kan slippe mobbing og problemer på skolen eller i jobb. Jeg er mye plaget av dårlig sjøltillit og sånn. Jeg har tics som jeg tror kommer av den epilepsimedisinen jeg tar og det mobber folk meg for, spesielt unger. Har mye kontakt med andre "Aspere" på diskusjonsgrupper på nettet. Kjære deg! Takk for langt og innholdsrikt svar. Det beskriver veldig godt hvor trist det er å falle utenfor. Gutten vår er allerede litt utenfor, selv om han bare er 4 år. Vi syns det er tungt å se hvordan han strever til tider. Vi er derfor glade for at vi kommer til å få hjelp, men er selvfølgelig forberedt på mange "slag" framover i tida. Jeg ønsker deg lykke til med livet videre! Du har sikkert evner til å studere, og det er høyst sannsynlig at det er flere med AS der. Beste hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122001-liten-gutt-med-asberger/#findComment-745314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bebba Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg ble mye mobbet på skolen og var veldig umoden da, så jeg ga opp videregående, men begynte igjen da jeg var 21. De scannet hjernen min da jeg var 12-13 uten å finne noe som kunne forklare hvorfor jeg var som jeg var. Da jeg var 19 fikk jeg vite at jeg hadde en sjelden genfeil, en kromosomtranslokasjon og at dette kunne være forklaringen på problemene mine. Da jeg var 28 fikk jeg epilepsi og da jeg var 30 fant moren min ved en tilfeldighet en artikkel om Aspergers i et blad, jeg fikk time hos en psykolog og fikk endelig diagnosen i juni i år. Jeg jobbet 2 1/2 år på en arbeidsmarkedsbedrift, på et trykkeri der jeg laget trykksaker på mac, men jeg hadde problemer med at jeg ble sinna når jeg ble forstyrret eller jeg hadde gjort feil. Nå har jeg to jobber gjennom arbeid med bistand, en der jeg jobber deltid tre dager i uka på et galleri og en der jeg jobber deltid to dager i uka på et arkiv. Prøver å manne meg opp til å studere, men jeg tør ikke egentlig. Det er klart at gutten din kommer til å få mange muligheter jeg aldri fikk og det unner jeg ham! Du og han har den store fordelen at dere kan legge planer for framtiden, slik at han kan slippe mobbing og problemer på skolen eller i jobb. Jeg er mye plaget av dårlig sjøltillit og sånn. Jeg har tics som jeg tror kommer av den epilepsimedisinen jeg tar og det mobber folk meg for, spesielt unger. Har mye kontakt med andre "Aspere" på diskusjonsgrupper på nettet. Sett i gang med å studere, det at du har lyst er et fantastisk utgangspunkt. Du kommer til å greie det. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122001-liten-gutt-med-asberger/#findComment-745326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ensom asper Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Kjære deg! Takk for langt og innholdsrikt svar. Det beskriver veldig godt hvor trist det er å falle utenfor. Gutten vår er allerede litt utenfor, selv om han bare er 4 år. Vi syns det er tungt å se hvordan han strever til tider. Vi er derfor glade for at vi kommer til å få hjelp, men er selvfølgelig forberedt på mange "slag" framover i tida. Jeg ønsker deg lykke til med livet videre! Du har sikkert evner til å studere, og det er høyst sannsynlig at det er flere med AS der. Beste hilsen Tusen takk for oppmuntringen Bebba og Letta! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122001-liten-gutt-med-asberger/#findComment-745474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma'n hans Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Tusen takk for oppmuntringen Bebba og Letta! Jeg er også imponert over hva du har klart og hvor langt og klokt du svarer her. Synes absolutt du skal tenke på å studere, ingen tvil om at du har mye å komme med og som kan komme andre til nytte, også! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122001-liten-gutt-med-asberger/#findComment-764538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anouschka78 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hadde også rare matvaner da jeg var liten. Foreldrene mine og søstera mi har gått gjennom alt for mye fra meg. Har ett spørsmål til deg med asperger. Har også en sønn(har ADHD) som vi lurer på har asperger. Han har spist tørre brødskiver uten pålegg siden han var født, tåler ikke lukter og har svært mye tvangspregede trekk. På trikken tror han han er trikke fører og roper alle stajonene. Sier han en feil må han gjenta til han har sagt det riktig. Han kunne alle stasjonene utenat som fem åring og trikkenummerene i hele oslo. Vi flyttet fra byen og dette har heldigvis gitt seg til daglig. Men er vi i byen så skjer det igjen.Vi har den dag i dag store problemer med å få kontakt med han når han går inn i denne verdenen sin. Han er over interessert i militæret og leker bare hvis han kan bestemme leken og da helst militær. Han er ekstremt utagerende. Fungerer overraskende bra på skolen med assistent og fordi han er faglig sterk. Har tale feil men har meget godt ordforråd.Han er syv år. Bare lurer hvis noen kan svare.. Takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122001-liten-gutt-med-asberger/#findComment-942986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asper Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Har ett spørsmål til deg med asperger. Har også en sønn(har ADHD) som vi lurer på har asperger. Han har spist tørre brødskiver uten pålegg siden han var født, tåler ikke lukter og har svært mye tvangspregede trekk. På trikken tror han han er trikke fører og roper alle stajonene. Sier han en feil må han gjenta til han har sagt det riktig. Han kunne alle stasjonene utenat som fem åring og trikkenummerene i hele oslo. Vi flyttet fra byen og dette har heldigvis gitt seg til daglig. Men er vi i byen så skjer det igjen.Vi har den dag i dag store problemer med å få kontakt med han når han går inn i denne verdenen sin. Han er over interessert i militæret og leker bare hvis han kan bestemme leken og da helst militær. Han er ekstremt utagerende. Fungerer overraskende bra på skolen med assistent og fordi han er faglig sterk. Har tale feil men har meget godt ordforråd.Han er syv år. Bare lurer hvis noen kan svare.. Takk :-) Jeg levde i en tegneserieverden, så jeg var litt som ham. Jeg var hekta på bestemte tegneserier og filmer. Det er noen med Aspergers som faktisk bruker de rare interessene sine som en mulighet. Jeg møtte en skotte på nettet som tjener fett på å selge gammel Lego på nettet! Kanskje kan han få en sivil jobb i militæret en dag? Kanskje liker han tanken på kameratskap i militæret? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122001-liten-gutt-med-asberger/#findComment-942996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Har ett spørsmål til deg med asperger. Har også en sønn(har ADHD) som vi lurer på har asperger. Han har spist tørre brødskiver uten pålegg siden han var født, tåler ikke lukter og har svært mye tvangspregede trekk. På trikken tror han han er trikke fører og roper alle stajonene. Sier han en feil må han gjenta til han har sagt det riktig. Han kunne alle stasjonene utenat som fem åring og trikkenummerene i hele oslo. Vi flyttet fra byen og dette har heldigvis gitt seg til daglig. Men er vi i byen så skjer det igjen.Vi har den dag i dag store problemer med å få kontakt med han når han går inn i denne verdenen sin. Han er over interessert i militæret og leker bare hvis han kan bestemme leken og da helst militær. Han er ekstremt utagerende. Fungerer overraskende bra på skolen med assistent og fordi han er faglig sterk. Har tale feil men har meget godt ordforråd.Han er syv år. Bare lurer hvis noen kan svare.. Takk :-) Høres ut som en typisk asperger,i de fleste tilfeller har også aspergere en tilleggsdiagnose, som f. eks ADHD. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122001-liten-gutt-med-asberger/#findComment-943047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anouschka78 Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg levde i en tegneserieverden, så jeg var litt som ham. Jeg var hekta på bestemte tegneserier og filmer. Det er noen med Aspergers som faktisk bruker de rare interessene sine som en mulighet. Jeg møtte en skotte på nettet som tjener fett på å selge gammel Lego på nettet! Kanskje kan han få en sivil jobb i militæret en dag? Kanskje liker han tanken på kameratskap i militæret? Takk til MsSophie og Asper for kjempe nyttige svar. Skal ta opp dette med BUP igjen. Ja, faktisk så tror jeg han ender opp i marinen hvis interessen varer! Ser sånn ut. Kan jo være positivt det. Klem og god helg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122001-liten-gutt-med-asberger/#findComment-943595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asper Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Takk til MsSophie og Asper for kjempe nyttige svar. Skal ta opp dette med BUP igjen. Ja, faktisk så tror jeg han ender opp i marinen hvis interessen varer! Ser sånn ut. Kan jo være positivt det. Klem og god helg :-) Fint å kunne hjelpe! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122001-liten-gutt-med-asberger/#findComment-943622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.