Gå til innhold

Budsjettforslag: Økte egenandeler

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Kizza1365380506

Også revmatiker og bruker mer enn nok penger på helsa, også privat.. Blir dyrt!

Helt sinnsykt... Sporveiene får mer penger og, men billettprisen skal opp 3% neste år, srår det i forslaget.

Det er 6% mva, og det går jo ut over oss, noen må jo betale det. Og ikke si meg at rutelagene setter prisene ned selv om de får skattelette.

Litt av ett budsjettforslag. Kjekt med borgerlig regjering dere.

Kizza1365380506

For en gangs skyld er jeg enig med Siv Jensen. Hun sier at økt egenandel kun er ett middel for at regjeringen skal kunne snu i denne saken. Regjeringen gjør nok ikke regning med at det går igjenom men som ett forhandlingspunkt for å få gjennom andre, for dem, mer "viktige" punkt.

Mvh

De gale partiene er de som sitter i regjeringsposisjon nå,

For meg vil det aldri bli aktuelt å stemme noe annet enn AP, SV eller RV. Jeg skifter litt.

Problemet med RV og AV (og i en viss grad med AP) er at disse partiene ønsker å dele godene, men de ønsker ikke å skape goder å dele - deres politikk ville ført til mindre arbeidsplasser og mindre inntekter for Norge.

Problemet med FRP og Høyre (og litt sentrumspartiene) er at de er så opptatt av å skape arbeidsplasser og inntekter for Norge at de ikke ser folkene oppi alt dette og mange vil da falle utenfor.

Jeg håper heller ikke at det forslaget der går igjennom. Galskap!

Mens kongefamilien får flere millioner mer. Rettere sagt 55% lønnsøkning til neste år.

2500 kroner er passe.

Er ikke mer enn dere damer svir av på litt hår/frisør flere ganger i året !

Det er jo noe galt når 900 000 skal ha retur på regninger fra staten.

Det er jo vi som er staten så da er det kanskje på tide å sutre litt mindre.

Det er da bare lommerusk vel? Det er jammen ikke mye man får for en tusenlapp i dag. Så lenge de ikke har økt den mere synes jeg det ikke er noe å klage over. Verre om det var 10000.

1000 kroner er da langt ifra lommerusk for meg - synes dette budskjettforslaget er helt sprøtt jeg..

Annonse

Problemet med RV og AV (og i en viss grad med AP) er at disse partiene ønsker å dele godene, men de ønsker ikke å skape goder å dele - deres politikk ville ført til mindre arbeidsplasser og mindre inntekter for Norge.

Problemet med FRP og Høyre (og litt sentrumspartiene) er at de er så opptatt av å skape arbeidsplasser og inntekter for Norge at de ikke ser folkene oppi alt dette og mange vil da falle utenfor.

Å hva mener du da er det riktige partiet :o)

Akkurat nå kan du mulig mene Kr.F.

Gjest revmatikeren

Det er da bare lommerusk vel? Det er jammen ikke mye man får for en tusenlapp i dag. Så lenge de ikke har økt den mere synes jeg det ikke er noe å klage over. Verre om det var 10000.

Lommerusk for deg kanskje og det er det for meg også. Jeg tenker på de som er uføre og eldre som har minstepensjon.. Sikkert masse de kunne brukt 1100,- på.

Å hva mener du da er det riktige partiet :o)

Akkurat nå kan du mulig mene Kr.F.

Generelt unngår jeg partiene ytterst på fløyene, de har sjelden makt og kan komme med masse luftslott uten noen rot i virkeligheten. Deres politikk ville aldri fungert i praksis. De skal bruke masse penger på "gode formål", men sier ikke hvor pengene skal komme fra.

Partiene på midten er mer konservative, noe som gjør at deres politikk fungerer, men den forbedrer sjelden noe og er lite innovativ. Av og til bør en røske litt opp i systemet og få inn nye ideer.

KRF er for lite og prøver alltid å gjøre alle til lags. På viktige områder har de ingen egentlig politikk, de er mer opptatt av rusbrus og Medhaug-saker.

De beste valgene i mine øyne er Høyre eller AP. Kanskje du synes dette blir kjedelig, men de har vist at de kan regjere og at de er virkelighetsnære.

Jeg eer helt enig. Denne regjeeringa tar fra de som har minst. Dagfinn Høybråten sa at de økte egenandelene skal finansiere andre endringer i helsevesenet. Jeg kan godt tenke meg andre finansieringsmåter enn dette. Og en økning på 1150kr er mye. Jeg vet at det er flere enn meg som ikke har hatt penger til å hente ut medisin på både hvit og blå resept når jeg har vært tom. Og jeg er ikke minstepensjonist og ikke lever jeg i luksus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...