Gå til innhold

Får ikke flere psykologtimer...


Cilien

Anbefalte innlegg

Jeg er student og har derfor gått til en psykolog som er tilknyttet universitetet. Nå er det slik at dette er en kortidsbehandling, og etter va 10 ganger får jeg egentlig ikke gå der lenger. Psykologen sa til meg at av og til treffer hun på pasienter som dette ikke er et godt nok tilbud til, og at jeg er en av dem....men jeg kan ikke gå der lenger likevel, slik er tilbudet. Så nå føler jeg meg litt trist, oppgitt. Jeg hadde en fæl periode med depresjon i vår, da jeg var sykemeldt, men har kommet meg i høst (går på 50 mg cipramil også), men jeg har egentlig vært deprimert i ca 3 år, og jeg føler meg ikke BRA, bare bedre. Gruer meg til å måtte eventuelt skifte til privat psykolog, ikke har jeg penger til det, og synes det høres strevsomt ut¨å måtte - og så er det så lang ventetid. Så nå føler jeg at jeg kanskje ikke blir bedre enn dette....og det er ikke nok. Ikke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Høstdepp

Hei!Dette høres ikke så greit ut. Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt psykologen om hjelp til å finne en annen/ny psykolog som du, forhåpentligvis kan få hjelp av over noe tid - eventuelt til du ikke har behov lenger. Det finnes liste over psykologer som har kommunal avtale - så du ikke trenger å betale mer enn opp til frikortgrensa pr. år (ca. 1350 kr)

Det kan være verdt å stå på venteliste en stund! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twisted83

Tuller du? Får man ikke flere enn 10 timer hos psykologtjenesten ved universitetene? Det var jo teit....jeg er nettopp blitt henvist til den tjenesten av legen min, men har også vært deprimert i snart tre år. Tviler på at 10 timer kan ordne opp i det. =( Har du spurt hun psykologen om det er heeeeelt umulig å få flere timer? Er hun psykologistudent eller ferdig utdannet psykolog?

Ja, privat blir dyrt, spesiellt for oss som er studenter....

Huff, helsenorge altså.....