Gå til innhold

Hjelp! Jeg har ikke gruppe og snart er det eksamen!

Anbefalte innlegg

Gjest LeiMegNå

Jeg har helgeeksamen neste uke og har ingen gruppe å jobbe sammen med. Dette er en hjemmeeksamen der 1-3 kan jobbe i gruppe. Nå kan jeg jo gjøre denne alene men det er jo bedre med flere, Jeg går på NMH andre året og ifjor hadde vi lignende eksamener men da hadde jeg en kompis som gikk i en annen klasse og som jeg jobbet sammen med. Han har ikke de samme fagene dette året og nå sliter jeg virkelig.

Hva skal jeg gjøre? Alle de jeg kjenner er opptatte med sin gruppe.

Tips mottas mes stor takknemlighet

Fortsetter under...

Da jeg gikk på BI leverte jeg konsekvent alene. Jeg synes det ble mye mer oversiktlig ved å bearbeide hele oppgaven selv og ikke ta hensyn til andre som kanskje vil gjøre det annerledes. Jeg synes dette var mye bedre siden jeg også fikk ro til å jobbe fremfor masse pjatt om hvordan vi skulle gjøre dette og hvem som skulle gjøre hva.

Det er ikke noe problem å gjøre dette alene synes jeg. Jeg synes ikke du skal ta på vei for dette men heller trå til å gjøre dette selv. Det er dessuten ikke noen fordel å finne noen i siste liten som du kanskje ikke kjenner og ikke vet hvordan jobber.

Lykke til.

Gjest LeiMegNå

Hvorfor har de andre en gruppe og ikke du?

Kommer det som en stor overraskelese at dere skal ha eksamen?

Hva har du gjort frem til nå for å bli en del av en gruppe?

for å si det rett ut:

jeg slet noe iherdig med selvtilliten min da jeg begynte på NMH. Jeg er nå 23 og begynte ifjor og dette er det andre året mitt.

Nå har jeg gått hos psykolog og fått hjelp.

Saken er nemlig slik at på det første året så ble jeg ikke kjent med så mange. Jeg gjorde eksamen med en venn av meg som hadde samme faget men som gikk i en annen klasse. Men nå er det slik at vi har ikke de samme fagene sammen lenger og da er jeg mutters alene. Nå har jeg fått noe bedre selvtillit men så har jeg ikke blitt kjent med så mange flere. Hva skal jeg gjøre?

Gjest LeiMegNå

Da jeg gikk på BI leverte jeg konsekvent alene. Jeg synes det ble mye mer oversiktlig ved å bearbeide hele oppgaven selv og ikke ta hensyn til andre som kanskje vil gjøre det annerledes. Jeg synes dette var mye bedre siden jeg også fikk ro til å jobbe fremfor masse pjatt om hvordan vi skulle gjøre dette og hvem som skulle gjøre hva.

Det er ikke noe problem å gjøre dette alene synes jeg. Jeg synes ikke du skal ta på vei for dette men heller trå til å gjøre dette selv. Det er dessuten ikke noen fordel å finne noen i siste liten som du kanskje ikke kjenner og ikke vet hvordan jobber.

Lykke til.

Takk for tipset.

Men er det slik at det er mange som leverer eksamen alene? Fordi det på NMH (som er en del av BI) blir snakket så mye om å jobbe i team og slikt.

Er jeg en tulling eller noe slikt om jeg jobber alene?

Det virker som om alle de kule i klassen har grupper eller rett og slett at alle har grupper.

laguna1365380434

Jeg leverer gruppearbeid alene, ganske ofte (Hio)

Det er mere arbeid, men jeg HATER gruppe/prosjekt og tar gjerne litt ekstra for å få slippe.

I slike tilfeller hender det hos oss at de tillater såkalt "prossesorientert arbeide" at du kan høre med andre i klassen om ting du lurer på, men fortsatt levere singel. (altså de tillater relativt like konklusjoner o.l)

Sett deg ned og finn ut, og står du fast kan du kanskje ringe/maile en i klassen som virker sympatisk selv om du ikke kjenner vedkommende så godt?

Tror det er vrient å komme med som fullverdig gruppemedlem i en oppstartet gruppe såpass sent.

Annonse

Gjest LeiMegNå

Det er mere arbeid, men jeg HATER gruppe/prosjekt og tar gjerne litt ekstra for å få slippe.

I slike tilfeller hender det hos oss at de tillater såkalt "prossesorientert arbeide" at du kan høre med andre i klassen om ting du lurer på, men fortsatt levere singel. (altså de tillater relativt like konklusjoner o.l)

Sett deg ned og finn ut, og står du fast kan du kanskje ringe/maile en i klassen som virker sympatisk selv om du ikke kjenner vedkommende så godt?

Tror det er vrient å komme med som fullverdig gruppemedlem i en oppstartet gruppe såpass sent.

ok dette høres jo greit ut. og det er jo sikkert ganske vanskelig å komme inn i en gruppe såpass sent.

men hva kan jeg gjøre med det i fremtiden? for det trenger vel ikke bli slik for alltid?

Hei.

Har lest alle svarene dine nedover.

Jeg har arbeidet med oppgaver både alene og sammen med ei fra klassen.

Det er koselig å jobbe sammen og visst får man positivt ut av det, men jeg jobber like godt om ikke bedre alene i fred og ro.

Bestem deg for at denne gangen så er du nødt å lese alene slik at du ikke bruker mye av din tid og energi på å prøve å få til en gruppe eller lure på hvorfor du ikke er i en.

Det er jo til helga så din tid er dyrebar. Jobb så godt du kan alene denne gangen.

Plutselig så kan du få opp kontakten med noen, og kanskje du til neste gang har en gruppe eller en person å jobbe med.

Ta det med godt humør og stå på.

Lykke til.

Hilsen...

Gjest LeiMegNå

Hei.

Har lest alle svarene dine nedover.

Jeg har arbeidet med oppgaver både alene og sammen med ei fra klassen.

Det er koselig å jobbe sammen og visst får man positivt ut av det, men jeg jobber like godt om ikke bedre alene i fred og ro.

Bestem deg for at denne gangen så er du nødt å lese alene slik at du ikke bruker mye av din tid og energi på å prøve å få til en gruppe eller lure på hvorfor du ikke er i en.

Det er jo til helga så din tid er dyrebar. Jobb så godt du kan alene denne gangen.

Plutselig så kan du få opp kontakten med noen, og kanskje du til neste gang har en gruppe eller en person å jobbe med.

Ta det med godt humør og stå på.

Lykke til.

Hilsen...

Takk :-)

Vi får satse på at det blir bedre til neste gang.

Mye kan skje så jeg burde vel bare stå på

Gjest LeiMegNå

Er det mange som jobber alene i grupper?

Kan liksom ikke se for meg at alle jobber i grupper.

for å si det rett ut:

jeg slet noe iherdig med selvtilliten min da jeg begynte på NMH. Jeg er nå 23 og begynte ifjor og dette er det andre året mitt.

Nå har jeg gått hos psykolog og fått hjelp.

Saken er nemlig slik at på det første året så ble jeg ikke kjent med så mange. Jeg gjorde eksamen med en venn av meg som hadde samme faget men som gikk i en annen klasse. Men nå er det slik at vi har ikke de samme fagene sammen lenger og da er jeg mutters alene. Nå har jeg fått noe bedre selvtillit men så har jeg ikke blitt kjent med så mange flere. Hva skal jeg gjøre?

Kjenner problemet, og synes selv det beste er å få hjelp til å komme meg inn i en gruppe. Jeg har klenget meg på en venninne og lar henne samle andre

Hos oss har vi hatt flere slike, og noen har blitt "sendt" inn i grupper av foreleser, selv helt på slutten.

Disse gruppene har som regel holdt seg, det er jo voksne mennesker det er snakk om og vi tar jo vare på hverandre.

laguna1365380434

Er det mange som jobber alene i grupper?

Kan liksom ikke se for meg at alle jobber i grupper.

Nja.. I min klasse har de fleste grupper, stortsett, om det er et alternativer. Men noen særinger som meg finnes jo, som foretrekker å jobbe alene..

Hvis du sier i fra at du er ett enmanns foretak på enkelte oppgaver taes det hensyn til noen ganger, i henhold til lengde og metode på oppgaven.

Annonse

laguna1365380434

ok dette høres jo greit ut. og det er jo sikkert ganske vanskelig å komme inn i en gruppe såpass sent.

men hva kan jeg gjøre med det i fremtiden? for det trenger vel ikke bli slik for alltid?

Til det har jeg ikke noe annet å si enn at du må være på skolen de3n dagen oppgaven blir delt ut, og hive deg med på en gruppe da..;)

Drit i at du ikke kjenner folk så godt, folk flest er jo ganske koselige, det er sikkert ingen som biter hodet av deg..;)

Jeg ble med på en stor gruppe 14 dager etter oppgave utlevering engang, da måtte jeg være ydmyk og lage myyye kaffe og sånn til folket;)

Takk for tipset.

Men er det slik at det er mange som leverer eksamen alene? Fordi det på NMH (som er en del av BI) blir snakket så mye om å jobbe i team og slikt.

Er jeg en tulling eller noe slikt om jeg jobber alene?

Det virker som om alle de kule i klassen har grupper eller rett og slett at alle har grupper.

Jeg jobbet sammen med noen i fjor. Ene gangen gikk det veldig greit fordi jeg fant en som jobbet såpass likt som meg. Andre gangen var det ikke fullt så bra. Ikke gøy hvis dere ikke passer sammen, da er det like greit å jobbe alene. Som jeg skal nå. Det som er problemet mitt med å jobbe alene er å konsentrere seg... ikke skru på tv osv hehe. Men det er jo greit å kunne bestemme alt selv da.

Er du foressten samme person jeg snakket om NMH med sist?

Gjest LeiMegNå

Jeg jobbet sammen med noen i fjor. Ene gangen gikk det veldig greit fordi jeg fant en som jobbet såpass likt som meg. Andre gangen var det ikke fullt så bra. Ikke gøy hvis dere ikke passer sammen, da er det like greit å jobbe alene. Som jeg skal nå. Det som er problemet mitt med å jobbe alene er å konsentrere seg... ikke skru på tv osv hehe. Men det er jo greit å kunne bestemme alt selv da.

Er du foressten samme person jeg snakket om NMH med sist?

Riktig observert ja. Det er nok samme person ja.

Gjest LeiMegNå

Vet ikke helt :P Er jo greit med gruppe, men siden vi ikke vet hvem hverandre er, kan det jo være litt risky hehe

Hehehe

Skjønner helt godt hva du mener. Faktum er det at skulle jeg blitt med en gruppe i klassen min så hadde jeg sannsynligvis kommet i en gruppe der jeg ikke kjente de andre. Så dette blir ikke noe mer annerledes.

"Nød lærer naken kvinne å spinne" heter det visst.

Det er jo bare en måte bli kjent på og det er vel å snakke sammen.

Uansett så hadde det vært kult med gruppe.

Eller hva mener du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...