Gå til innhold

Noe "sovemedisin" på Helsekosten?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Sliter litt med vinterdeppiser og søvnproblemer for tida. Sovner ikke før mange timer etter jeg har lagt meg og er helt død om morran og må drikke litervis av kaffe for å holde meg våken på dagen. men når ejg legger meg er jeg lys våken.

Hvordan kan jeg bli trøtt? Har dempet belysning og stresser ikke før jeg legger meg, er trøtt når ejg ser på tv men når jeg kommer i senga er jeg lys våken.

Finnes det noe som får meg til å sove på helsekosten som HJELPER?? Vil helst unngå å ta sovepiller på resept.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126220-noe-sovemedisin-p%C3%A5-helsekosten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da min eldste datter hadde søvnproblemer, fikk hun en kopp varm kveldste, tror den het noe sånn som God natt eller kveld (fra Helsekosten, smaker faktisk nydelig!). Samt en Valerina natt (urtesovetabletter - også fra helsekosten). Det hjalp henne!

hei der! :-)

kjenner meg godt igjen i det du skriver. Jeg ville heller ikke ha reseptbelagte medisiner, men det finnes råd hos helsekost vet du :-)

Valerine Forte funket best for meg, da Valerina Natt er noe mildere. Får du dem ikke på helsekost , får du dem på apotek.

Det finnes og noe som heter Songha, disse er og bra. Fåes på apotek.

Jeg har absolutt hatt best effekt av Valerine forte.

Ellers bør du gå den en liten tur ute i luften før sånn ca en time eller en halv før leggetid. Det klarner hjernen, og mens du går kan du si til deg selv at nå skal du gå av deg alt som ligger der og uroer deg før leggetid. Gå det av , skrit for skritt.

Du har fått tips om te. det kan kanskje ære noe. Kamomillete er greit, og kan hjelpe.

Hva med noe beroligende musik. Ikke se på actiontv rett fr du legger deg, og prøv å få vekk tanker som depper litt. Skriv ned og brenn opp, eller som sagt, gå.

Jeg håper dette hjelper deg.

Lykke til.

:-)

Gjest Pricilla

hei der! :-)

kjenner meg godt igjen i det du skriver. Jeg ville heller ikke ha reseptbelagte medisiner, men det finnes råd hos helsekost vet du :-)

Valerine Forte funket best for meg, da Valerina Natt er noe mildere. Får du dem ikke på helsekost , får du dem på apotek.

Det finnes og noe som heter Songha, disse er og bra. Fåes på apotek.

Jeg har absolutt hatt best effekt av Valerine forte.

Ellers bør du gå den en liten tur ute i luften før sånn ca en time eller en halv før leggetid. Det klarner hjernen, og mens du går kan du si til deg selv at nå skal du gå av deg alt som ligger der og uroer deg før leggetid. Gå det av , skrit for skritt.

Du har fått tips om te. det kan kanskje ære noe. Kamomillete er greit, og kan hjelpe.

Hva med noe beroligende musik. Ikke se på actiontv rett fr du legger deg, og prøv å få vekk tanker som depper litt. Skriv ned og brenn opp, eller som sagt, gå.

Jeg håper dette hjelper deg.

Lykke til.

:-)

hei og takk for svar! Da prøver jeg Valerine Forte.. Har prøvd den teen, har prøvd å lese, høre på rolig musikk, dempet lys osv osv. men er like pling våken når jeg kommer i senga og lyset er av.

Har slutta å gruble så mye og, er jeg i grublehumør eller noe plager meg blir det søvnløse netter...

hei og takk for svar! Da prøver jeg Valerine Forte.. Har prøvd den teen, har prøvd å lese, høre på rolig musikk, dempet lys osv osv. men er like pling våken når jeg kommer i senga og lyset er av.

Har slutta å gruble så mye og, er jeg i grublehumør eller noe plager meg blir det søvnløse netter...

Ta evt fler enn en. Jeg tok to, og ble faktisk veldig trett av den. ta den litt før leggetid, ca halvtime. Håper det vil hjelpe deg, da, :-)

Og drikk masse vann til , da funker de fortere.

Valerina natt er oppskrytt i fht denne :-)

Gjest jack herren

Tok valeria natt, men anbefales ikke! Jeg fikk jo døgnet helt snudd på hodet.. sov ikke om nettene, kom på skolen (eller skulket...) uten å ha sovet. Ble helt tullete i hodet. Ikke ta dem. Drikk heller noe god te (kamille/urtete), legg deg tidlig og slapp av.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...