Gå til innhold

Hvorfor kan man være kortere som politikvinne enn - mann?

Anbefalte innlegg

Måtte lete jeg:

Klippet fra POLITIHØGSKOLEN:

HVEM BLIR STUDENT?

De søkere som nemda har godkjent basert på en total- vurdering av kvalifikasjoner og skikkethet, tas opp etter de poengberegningsregler som følger av gjeldende regler for opptak til høgskoler under universitets- og høgskoleloven.

I denne totalvurderingen blir det lagt vekt på:

– Personlige egenskaper

– Utdanning

– Muntlig og skriftlig fremstillingsevne

– Høyde

– Attester

– Yrkeserfaring

Som nanna sier, høyde blir vektlagtm men det er ikke lenger et spesifikt høydekrav.

Den gang jeg var ferdig med videregående var jeg 2 cm for liten til å søke politihøgskolen. Slik er det heldigvis ikke lengre.

Fortsetter under...

Og du har sannsynligvis greie på det du snakker om! ;)

Nei dessverre, jeg skulle nok ønske jeg hadde mer intimt og personlig forhold til hvordan jeg vet det :-D

Men det har seg bare sånn at jeg tilfeldigvis har møtt politisudenter som er godt under 180 cm, konkluderte med at høydekravet nå var vekk.

Om det er et pluss eller minus for oss som liker stramme menn i uniform skal jeg ikke uttale meg omm;-)

Som nanna sier, høyde blir vektlagtm men det er ikke lenger et spesifikt høydekrav.

Den gang jeg var ferdig med videregående var jeg 2 cm for liten til å søke politihøgskolen. Slik er det heldigvis ikke lengre.

Ikek ser du særlig skummel ut heller, vesla! :-)

TENK nå, PRozak, -du er kjent for det. :-)

Eks. En mann blir ansatt fordi det er viktig for hans jobb at han er over 185, - er han UNDER den høyden så er det farlig for han el. - Så ansetter de en kvinne - som er 170!!! - Betyr det da at det ikke er så nøye om det er farlig å være lavere enn 185, -eller får hun ikke være med på de farlige oppdragene som kreves av en høyere person? - Det eneste som skiller de to er kjønnsorganet - og at den ene får lov til å være lavere. Det henger ikke på greip!

Tenk på alle de skuffede menn på UNDER 185 som ikke kommer inn, som kan se på alle kvinnene som kommer inn.

Skjønner du meg? :)

Jeg skjønner hva du mener, men det henger ikke på greip :-)

".................."

Annonse

Da skjønner du det ikke SÅH! hehehe

Jeg har i grunnen roa meg ned litt nå - etter 5 kaffekopper og et eple....

Joda, jeg skjønner hva du mener - tro det eller ei. Men egentlig er jo slike problemer ganske idiotiske. Har de høydekrav i politiet nå da? Tror nesten ikke det - har sett mange små politifolk.

Dessuten - hvor mye "farligere" er det for en politimann å være 170cm høy med 150 kg. muskler enn det er for en på 190cm med normalt mye muskler?

"....................."

Joda, jeg skjønner hva du mener - tro det eller ei. Men egentlig er jo slike problemer ganske idiotiske. Har de høydekrav i politiet nå da? Tror nesten ikke det - har sett mange små politifolk.

Dessuten - hvor mye "farligere" er det for en politimann å være 170cm høy med 150 kg. muskler enn det er for en på 190cm med normalt mye muskler?

"....................."

de har nok ikke noe krav lenger - så hele tråden er jo uten verdi - hehehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...