Lillemus Skrevet 12. november 2003 Forfatter Skrevet 12. november 2003 :-) Jeg har aldri likt parfymelukt. Men jeg liker menneskelukt! Mja... Men jeg er sånn selv at jeg gjerne vil ha en lukt (duft altså - ikke stank av after shave!) å huske en mann etter dersom han har gitt meg en klem f.eks. Og så er det selvfølgelig noe psykisk i det å forny seg etter et brudd - finne et nytt jeg på en måte. Har fått nytt bilde på månedskortet om ikke annet! ;o) 0 Siter
soleil Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Parfyme er sterkt sant? Eau de toilette er ikke fullt så sterkt? Det finnes vel enda flere varianter? Hva er egentlig forskjellen? http://www.girls.no/parfymetips.html 0 Siter
molli Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Parfyme er sterkt sant? Eau de toilette er ikke fullt så sterkt? Det finnes vel enda flere varianter? Hva er egentlig forskjellen? Forskjellen på eau de toilette og eau de parfume er tilsetningen. Toilette er tilsatt sprit. Det tynner ut. Det gjør også at du må ta på mer, for å få duften av parfymen. Eau de parfum er ren parfyme, ingen sprit. Det gjør at du kun trenger en liten fuktet dråpe på hver side av halsen under ørene, ikke mer. En ren parfyme holder i mange år, forutsatt at den er oppbevart rett (mørkt og ikke for varmt). Personlig liker jeg best eau de parfume. Det dufter "rent", uten innblanding av noe annet enn parfymeduftens egen essens. 0 Siter
pip Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Mja... Men jeg er sånn selv at jeg gjerne vil ha en lukt (duft altså - ikke stank av after shave!) å huske en mann etter dersom han har gitt meg en klem f.eks. Og så er det selvfølgelig noe psykisk i det å forny seg etter et brudd - finne et nytt jeg på en måte. Har fått nytt bilde på månedskortet om ikke annet! ;o) Det er jo nytt å kutte parfymen, da og da er det jo deg de husker :-) 0 Siter
hansinne Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Jeg har sansen for boss red, og Elisabeth Arden 5-th avenu! 0 Siter
Sør Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 :-) Jeg har aldri likt parfymelukt. Men jeg liker menneskelukt! Kristenmannsblod? ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Først ville jeg ha bestemt meg om jeg ville ha en "lett" eller en "tyngre" duft. En som er midt i mellom er Dolce & Gabbana(den med rødt lokk). Den er god. 0 Siter
tusseline Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 Clinique "Happy" synes jeg dufter deilig... 0 Siter
Gjest adela Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 "Jaïpur" fra Boucheron ! Mmmmmmmm...! :-) Ja, Jaipur er faktisk veldig god! Jeg er enig! Men den er for litt voksne kvinner synes jeg. Min mor på 58 bruker den... Nydelig! 0 Siter
Gjest alive&kicking Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 Ysatis! fra Givenchy.Den er rå! 0 Siter
Jorunn Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 Flower by Kenzo. ) Kan slenge meg på anbefalingen om Kenzo - Flower. 0 Siter
monsina Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 Kan slenge meg på anbefalingen om Kenzo - Flower. Har også Flower by Kenzo :-) 0 Siter
monsina Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 Har hatt Giorgio Beverly Hills i "tusen år", og er litt lei av den nå, selv om jeg fortsatt syns den er kjempegod. For tida bruker jeg en rimelig sak fra Sans Sousis, Summer Basics, orange flaske (EdT). Den er kjempegod, lett og ren duft, og helt uten denne sure "insektspray"-følelsen... Anbefales - men det kan hende den bare selges på våren/sommeren. (Fikk min til bursdagen i juni) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 "Jaïpur" fra Boucheron ! Mmmmmmmm...! :-) UÆÆÆH! Svigermoralarm! Jaïpur i altfor store mengder - *grøss* 0 Siter
molli Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 UÆÆÆH! Svigermoralarm! Jaïpur i altfor store mengder - *grøss* Opps! :-) Vel, jeg kjenner ingen gamle kjerringer som bruker den, så jeg har derfor ingen "bad flashbacks" når jeg kjenner duften. Er det ikke rart forresten, dette med lukter og dufter? Det er ingenting som fremkaller sterkere minner hos oss mennesker, enn nettopp dufter og lukter. Man forbinder liksom en duft med bestemte minner eller mennesker. Den dag i dag får jeg sånne flashbacks når jeg kjenner lukten av Lagerfeldt aftershave for menn. Da jeg var seksten var jeg nemlig kjæreste med en slabbedask som brukte den i rikelige mennesker (som om han hadde så mye skjeggvekst å ta seg av liksom...). 0 Siter
Gjest meg igjen.. Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 Bruk deo. uten parfyme, og f.eks. Hugo (god!) eller Poeme eller Truth med Calvin Clein. 0 Siter
Gjest siwidi Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 Jeg kjøpte nylig Glow fra JLo - helt herlig. Fått masse skryt og komplimenter! 0 Siter
Hekta Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 Næh, har du sett! Jeg ble virkelig nysgjerrig på hva slags dame du er "hekta", fro vi har AKKURAT lik parfyme-stil. Og det sier jo at en dame gjenspeiler sin personlighet i parfymen.. Hm...Selv er jeg klassisk i stilen, nokså opptatt av å se bra ut (ikke noen dokke), etc... Hm...Bruker mest Light Blue for tiden, men også noe J'adore. Har samtlige av de parfymene du nevnte her ) Du virker som en skikkelig topp jente/dame!! 0 Siter
Gjest elisabeth Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 husk at en parfyme som lukter bra på huden min, ikke nødvendigvis lukter bra på din.. selv elsker jeg hugo boss woman. den halvrunningen! får alltid komlimenter når jeg bruker den 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.