Gå til innhold

FU:Har du pels?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du pels?

Hva slags pels?

Synes du det er ok å avle dyr for å kun bruke skinnet?

Skrevet

Ja, ulvepels, kjøpt i min grønne ungdom, på 80-tallet.

Og, nei, jeg er ikke stolt av den!!

Skrevet

Har du pels?

Ja

Hva slags pels?

Mink

Synes du det er ok å avle dyr for å kun bruke skinnet?

Nei, men så er minken min både kjøpt brukt og arvet. Kunne ikke falle meg inn å kjøpe ny pels.

Skrevet

Nei, men har et hvitt fleece-teppe med svarte flekker sånn at det ser ut som en ku.

Skrevet

Nei, men har et hvitt fleece-teppe med svarte flekker sånn at det ser ut som en ku.

Tror du dèt teller? :-)

Skrevet

Har du pels? Ja

Hva slags pels?Mink

Synes du det er ok å avle dyr for å kun bruke skinnet? Jeg har arvet den etter mora mi så den har vært dø i 30 år og jeg synes det er deilig å ikke fryse

Skrevet

Har du pels? * nei *

Hva slags pels? ----

Synes du det er ok å avle dyr for å kun bruke skinnet? * nei *

Skrevet

Ja, har en minkjakke jeg har arvet, den er sikkert 50 år, om ikke mer. Har brukt den en gang, da jeg gift meg, den var god og varm, og det eneste plagget som tok seg ut over en hvit kjole.

Menejg har fkatisk kjøpt pels til minstejenta på 3 år, på UFF.

Og vi har saueskinnsfeller.

Og nie, jeg liker ikke oppdrett.

Skrevet

Ja, en minkjakke jeg arvet fra en gammel dame.

Er veldig mot oppdrett, og har litt problemer med å bruke den, selv om den er varm, og utrolig flott.

Har brukt den 2-3 ganger, og kun når jeg har vært hjemme hos folk. Vil ikke bruke den på gata, i tilfelle noen får lyst til å kjøpe ny pels når de ser den.

Gjest Stjernemor
Skrevet

Jeg har ikke pels!

Men forklar meg:

HVA er forskjellen på å oppdrette dyr på uholdbar måte for så å drepe dem for å få mat, eller oppdrette det, drepe det og bruke skinnet?

Merker DYRET noen forskjell?

Skrevet

Jeg har ikke pels!

Men forklar meg:

HVA er forskjellen på å oppdrette dyr på uholdbar måte for så å drepe dem for å få mat, eller oppdrette det, drepe det og bruke skinnet?

Merker DYRET noen forskjell?

Virker som reglene for oppdrett er strengere for husdyr, enn for pelsdyr.

Enig i at det burde vært litt mer informasjon om hvordan koteletten hadde det før den kom i kjøledisken for det. Tror de fleste lukker øynene, fordi mat er noe de må ha, ikke pels.

Skrevet

Nei og nei. Skjønt vi har et saueskinn, et reinsskinn og et kjeskinn. Men de har i alle fall ikke stått i bittesmå bur før de ble skinnfeller...

Skrevet

Ja, ulvepels, kjøpt i min grønne ungdom, på 80-tallet.

Og, nei, jeg er ikke stolt av den!!

Er ikke så farlig med dem, de blir jo skutt fra helikopter.

Skrevet

Nei, jeg har ikke pels og pelsdyrindustrien har jeg lite til overs for.

Skrevet

Ja, en vaskebjørn. Arva den etter moren min. Bruker den en gang i året for å slippe å fryse ræva av meg på nyttårsaften. Pelsindustrien har jeg ingen formening om.

Skrevet

Har ei rå stoffkåpe med noe som garantert er rev rundt halsen. Kåpa er arvet og jeg gir den aldri fra meg.

Den aktuelle reven hadde vært dau i flere tiår før h*n kom til meg - hvis det er et argument, eller burde jeg kjøre prinsipielt?

Nei, det er på ingen måte ok med dyreavl av estetiske grunner. Faktisk er det for jævlig og jeg støtter arbeidet mot pelsindustrien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...