Gjest dyrebar Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Har du pels? Hva slags pels? Synes du det er ok å avle dyr for å kun bruke skinnet? 0 Siter
noldine Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Ja, ulvepels, kjøpt i min grønne ungdom, på 80-tallet. Og, nei, jeg er ikke stolt av den!! 0 Siter
Iznowgood Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Har du pels? Ja Hva slags pels? Mink Synes du det er ok å avle dyr for å kun bruke skinnet? Nei, men så er minken min både kjøpt brukt og arvet. Kunne ikke falle meg inn å kjøpe ny pels. 0 Siter
Åsemor Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Nei, men har et hvitt fleece-teppe med svarte flekker sånn at det ser ut som en ku. 0 Siter
Iznowgood Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Nei, men har et hvitt fleece-teppe med svarte flekker sånn at det ser ut som en ku. Tror du dèt teller? :-) 0 Siter
Gjest Pelsen Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Nei. Men om jeg får en så griner jeg ikke. 0 Siter
citoyen Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Ja, litt. På tide å barbere leggene igjen.. 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Har du pels? Ja Hva slags pels?Mink Synes du det er ok å avle dyr for å kun bruke skinnet? Jeg har arvet den etter mora mi så den har vært dø i 30 år og jeg synes det er deilig å ikke fryse 0 Siter
molli Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Har du pels? * nei * Hva slags pels? ---- Synes du det er ok å avle dyr for å kun bruke skinnet? * nei * 0 Siter
pip Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Ja, har en minkjakke jeg har arvet, den er sikkert 50 år, om ikke mer. Har brukt den en gang, da jeg gift meg, den var god og varm, og det eneste plagget som tok seg ut over en hvit kjole. Menejg har fkatisk kjøpt pels til minstejenta på 3 år, på UFF. Og vi har saueskinnsfeller. Og nie, jeg liker ikke oppdrett. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Ja, en minkjakke jeg arvet fra en gammel dame. Er veldig mot oppdrett, og har litt problemer med å bruke den, selv om den er varm, og utrolig flott. Har brukt den 2-3 ganger, og kun når jeg har vært hjemme hos folk. Vil ikke bruke den på gata, i tilfelle noen får lyst til å kjøpe ny pels når de ser den. 0 Siter
Gjest Stjernemor Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Jeg har ikke pels! Men forklar meg: HVA er forskjellen på å oppdrette dyr på uholdbar måte for så å drepe dem for å få mat, eller oppdrette det, drepe det og bruke skinnet? Merker DYRET noen forskjell? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Jeg har ikke pels! Men forklar meg: HVA er forskjellen på å oppdrette dyr på uholdbar måte for så å drepe dem for å få mat, eller oppdrette det, drepe det og bruke skinnet? Merker DYRET noen forskjell? Virker som reglene for oppdrett er strengere for husdyr, enn for pelsdyr. Enig i at det burde vært litt mer informasjon om hvordan koteletten hadde det før den kom i kjøledisken for det. Tror de fleste lukker øynene, fordi mat er noe de må ha, ikke pels. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Nei og nei. Skjønt vi har et saueskinn, et reinsskinn og et kjeskinn. Men de har i alle fall ikke stått i bittesmå bur før de ble skinnfeller... 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Ja, ulvepels, kjøpt i min grønne ungdom, på 80-tallet. Og, nei, jeg er ikke stolt av den!! Er ikke så farlig med dem, de blir jo skutt fra helikopter. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Nei, jeg har ikke pels og pelsdyrindustrien har jeg lite til overs for. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 Ja, en vaskebjørn. Arva den etter moren min. Bruker den en gang i året for å slippe å fryse ræva av meg på nyttårsaften. Pelsindustrien har jeg ingen formening om. 0 Siter
favn Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 Har ei rå stoffkåpe med noe som garantert er rev rundt halsen. Kåpa er arvet og jeg gir den aldri fra meg. Den aktuelle reven hadde vært dau i flere tiår før h*n kom til meg - hvis det er et argument, eller burde jeg kjøre prinsipielt? Nei, det er på ingen måte ok med dyreavl av estetiske grunner. Faktisk er det for jævlig og jeg støtter arbeidet mot pelsindustrien. 0 Siter
Syrine Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 Nei det har jeg ikke. Og ikke vil jeg ha det heller:O) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.