Gå til innhold

Middagstios for ca 10 personer takk :)

Anbefalte innlegg

Gjest Bursdagsbarnet

I morgen skal jeg ha besøk av familie i anledning liten bursdagsfeiring for meg selv... Vi blir ca 10 pers tilsammen. Men jeg ANER IKKE hva jeg skal lage! Tenker at det mest lettvinne og/eller billigste må være noe wokrett eller gryterett... Trenger gode forslag og evnt tips til dessert/kaker?

Håper på snarlig svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126346-middagstios-for-ca-10-personer-takk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag pastitio i langpanna i ovnen. Kok makaroni, lag hvit saus med parmensanost og ganske tørr spagettesaus av kjøttdeig. Putt to egg i den hvite sausen + en eggplomme når den er avkjølt og en eggehvite i spagettisausen.

Legg lagvis hvit saus, makaroni, hvit saus, kjøttsaus, hvit saus, makaroni og hvit saus på toppen

La det stå i ovnen i 40 minutter og avkjøl i 20 minutter før du skjærer ut firkanter.

Fetaost og tsatsiki er godt ved siden av. Brød ved siden av, gjerne fra en tyrkisk forretning hvis du har det i nærheten.

Gjest Bursdagsbarnet

Lag pastitio i langpanna i ovnen. Kok makaroni, lag hvit saus med parmensanost og ganske tørr spagettesaus av kjøttdeig. Putt to egg i den hvite sausen + en eggplomme når den er avkjølt og en eggehvite i spagettisausen.

Legg lagvis hvit saus, makaroni, hvit saus, kjøttsaus, hvit saus, makaroni og hvit saus på toppen

La det stå i ovnen i 40 minutter og avkjøl i 20 minutter før du skjærer ut firkanter.

Fetaost og tsatsiki er godt ved siden av. Brød ved siden av, gjerne fra en tyrkisk forretning hvis du har det i nærheten.

wow! det hørtes godt ut!

Er dette nok til 10 pers? eller bør jeg lage mer? regner med at salat også er godt som siderett til dette?

wow! det hørtes godt ut!

Er dette nok til 10 pers? eller bør jeg lage mer? regner med at salat også er godt som siderett til dette?

Det holder hvis langpanna di er dyp og på størrelse med hele ovnen. Du kan lage alt dagen i forveien og steke den før gjestene kommer. Veldig lettvint og billig.

Salat er greit ved siden av men jeg liker ikke vanlig salat så jeg pleier bare servere fetaost og tsatsiki.

Gjest takk for mattips

Det holder hvis langpanna di er dyp og på størrelse med hele ovnen. Du kan lage alt dagen i forveien og steke den før gjestene kommer. Veldig lettvint og billig.

Salat er greit ved siden av men jeg liker ikke vanlig salat så jeg pleier bare servere fetaost og tsatsiki.

Hvor mye må man ha ca. (f.eks. av kjøttdeig) om man skal ha 20 personer da?

Annonse

Hvor mye må man ha ca. (f.eks. av kjøttdeig) om man skal ha 20 personer da?

Vet ikke egentlig. Regner man ikke 200 gr kjøttdeig pr person? Man kan jo løk og kanskje litt andre grønnsaker i spagettisausen. Jeg bruker ofte raspet gulrot i hvis jeg er blakk og det er jeg jo konstant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...