Gå til innhold

Når man er sliten og får besøk..

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Samboern min avtalte å møte broren sin i dag. Denne avtalen gjorde de onsdag. Han bor fem timers kjøring fra Oslo. Fredager er den eneste kvelden vi liksom har "inne-dag" hvor ingen av oss går på kurs eller jobber sent, da lager jeg ofte pizza eller noe annet godt så ser vi en film elelr noe og koser. Er selvfølgelig greit at han skal møte brorenn i kveld...

Men så sier han i dag at broren plutselig skal komme til oss da, og samboern håpa jeg kunne lage pizza. Jeg var ute i går, så er litt uggen og sliten + at jeg nesten ikke osv i natt, og har gleda meg til å slenge meg på sofaen med en ferdig pizza og glane på tv..

men det er jo tross alt broren så kan jo ikke si nei fordi jeg føler meg slapp og sliten. vedder for at det blir til at borern overnatter på sofaen, selv om han egentlig sover hos mora som bor 10 min unna (han kom i går, skal hjem søndag). Jeg er ikke så glad i å ha gjester liggende i stua pga. at jeg går mye på do på natta og da må jeg kle på meg for hver gang + at jeg gjerne vil kose/ha litt sex siden det bare er helgene vi ikke stresser og må legge os tidlig osv. Det går ikke for vi har skyvedør med rugleglass til rommet. Dessuten blir det mye rot og dritt.. Rydder alltid før jeg legger meg (så sant jeg ikke er drita) så det ser ok ut når ejg står opp. hater å rydde på morningen..

Ikke nok med det, nå kommer plutselig dama hans også nå da... Oghun har jeg ikke mye til overs for. Vi var venninner, helt til hun sa til svigermor at jeg var utro en gang vi var på byen, dette var bare løgn, det var HUN som var utro med en kamerat av broren. Jeg ble forbanna og ba henne holde seg unna meg og at venninneforholdet vi hadde var over..

Så møtte jeg dem i middagselskap hos svigers en gang og det ble til at vi pratet. Så nå innbilder hun at vi er venninner igjen, noe som ikke stemmer. Hun er falsk, juger mye, skal alltid fortelle om at den og den har prata dritt om meg osv. Dette gjelder forlk jeg aldri ha møtt eller vet hvem er. hun er ute etter å lage bråk og ødelegge forholdet til sambis og meg, siden vi har det mye bedre enn dem på alle måter. (de har ikke jobb, narkoprob osv osv.)

Og når ejg sier til samboern at jeg ikke orker eller gidder å stå på huet fordi dem kommer fordi ejg ikke synes noe særlg om dem, særlig henne, broren er ok, så sier han at jeg kan være litt "føyelig"? Har til og med bedt dem på middag etter vi ble uvenner og de takket ja.. kjøpte masse mat og dekket på og lagde kake, så ringer de og avlyser...

Da mister ejg lyst til å gjøre noe som helst jeg! Han får faen meg lage den jævla pizzaen sjøl.. Han er en katastrofe på kjøkkenet..

Synes dere JEG er dust elelr er det han som er altfor godtroende mot dem? Broren gjør ikke annet enn å utnytte han både med penger og tjenester.. Ringer kl. 8 søndagsmorgen for å spørre om hvor han kangå til tannlege fordi han hadde tannverk? Hvem er det som gjør sånt da? Mannen er 28 år! Så ringer han en time seinere og spør om penger til tannlegen...

Hva mener dere?

Fortsetter under...

Gjest elisabeth

det er litt urettferdig av ham å presse deg til det ja! er jo ikke akkurat artig å slite for noen man ikke har noe til overs for.

jeg ville kanskje alikevel laga pizzaen bare for å gjøre kjæresten glad, men jeg ville sagt klart ifra at jeg var slitn og ikke vil ha overnattingsbesøk!

eller så kan du si at du har planlagt å ha en kosekveld for deg selv, og at du føler at du trenger det. det må han jo unne deg!

ikke lett når man skal havne i sånne situasjoner...

Gjest kvinnesak

Jeg ville ikke følt meg forpliktet til å hverken lage pizza eller være hjemme for den saks skyld. Samboeren din må lære først som sist at han ikke kan inngå avtaler på vegne av deg. Lover han pizza får han lage den selv.

Ta deg en tur på kino du!

Annonse

Gjest Pricilla

Si meg....lever du livet ditt på DoktorOnline?

...det virker som du tror at alt som skjer i ditt liv skal meddeles på Dol...

Nei jeg gjør ikke det. Kan skrive akkuratt hva jeg vil jeg uten at drittsekekr som deg skal slenge dritt. Hva faen gjør du her da? Bare snokleser andres innlegg, og slenger litt dritt her og der?

Tror det sier mer om deg enn meg!

Gjest jenta penta

Nei jeg gjør ikke det. Kan skrive akkuratt hva jeg vil jeg uten at drittsekekr som deg skal slenge dritt. Hva faen gjør du her da? Bare snokleser andres innlegg, og slenger litt dritt her og der?

Tror det sier mer om deg enn meg!

enig der ja,.. det er jo det vi bruker disse sidene til! å prate om akkurat det vi vil..

=) liker å prate om hverdagslige små og store problemer!

Gjest Enda en uperfekt husmor

Hvis du ikke kan ha overnattingsgjester fordi det blir skitt og rot, så beviser jo det at du har et problem med denne rensligheten din, som ble diskutert i en annen tråd!

At du ikke ber folk pga at du ikke liker dem er en helt annen sak. Det er lov,

Når jeg lager en stor pizza (vanlig stekebrett) så er det mer enn nok mat til fire voksne. Så det blir jo ikke ekstra arbeide på deg, siden du allikevel lager pizza hver fredag! Vil du være sikker på å få nok, så skjær en salat inntil. Det blir bare LITT ekstra arbeide.

Hvis du på trass ikke vil gjøre noe for broren med samboer, så be mannen din ordne kjøpepizza, si du ikke er frisk, gå og legg deg og kos deg med det du vil se på TV fra sengen. Har du ikke TV der så burde duskaffe deg det for senere anledninger med uvelkomne gjester.

Lag pizza hvis du gidder, hvis ikke bestiller dere en ferdigpizza. Stikk og legg deg tidlig hvis du ikke føler deg i toppform, og la dem sitte oppe og slarve.

Overnattingsgjester er koselig dersom man har det nogenlunde ryddig hjemme. Dersom huset deres er fuollstendig bomba, får du typen til å sjokkrydde det verste når han kommer fra jobb. Det er tross alt han som har invitert gjester.

Annonse

Gjest god helg

Lag pizza hvis du gidder, hvis ikke bestiller dere en ferdigpizza. Stikk og legg deg tidlig hvis du ikke føler deg i toppform, og la dem sitte oppe og slarve.

Overnattingsgjester er koselig dersom man har det nogenlunde ryddig hjemme. Dersom huset deres er fuollstendig bomba, får du typen til å sjokkrydde det verste når han kommer fra jobb. Det er tross alt han som har invitert gjester.

Hun pleier visst å ha det ryddig. Men hun får legge seg tidlig med en god bok eller noe:) Eller si hun vil se den og den filmen først..:)

Gjest papirtiger

Kanskje på tide at du tvinger samboeren din til å bli voksen? Vil han ha besøk, så får han ordne til besøket. Enkelt og greit.

Jeg har selv en kjæreste som lager avtaler uten å spørre meg, irriterer meg skikkelig. Men han har blitt flinkere...antagelig fordi han må rydde, lage mat, ordne sengeplass etc etc hvis han ikke spør meg først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...