Gjest samen Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 går på skole i trondheim. ny klasse og alt. vi snakket om familiene vår her en dag, og folk ble så overasket da jeg fortalte jeg var same. jeg fikk høre at jeg ikke så sånn ut..... mens andre mente at ja når jeg sa det så kunne de se det på meg fordi jeg bare er 160 høy.. hmm, er alle under 165 i norge samer nå? jeg ble vel ganske overasket over hvor lite så mange vet... synes vel bare at det var litt artig.. =)(= 0 Siter
Gjest tremenningen din? Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 Du er vel ikke tilfeldigvis fra Snåsa og har to søsken? 0 Siter
Gjest samen Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 Du er vel ikke tilfeldigvis fra Snåsa og har to søsken? hehe, det er nok ikke meg det nei! kommer fra oppi nord! 0 Siter
Gjest tremenning Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 hehe, det er nok ikke meg det nei! kommer fra oppi nord! Ok! De fleste samer bor vel på Østlandet Mye rare myter om samer. Syns de ofte har et pent utseende jeg. Spesielt brune øyne.. 0 Siter
Gjest samedame Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 Ok! De fleste samer bor vel på Østlandet Mye rare myter om samer. Syns de ofte har et pent utseende jeg. Spesielt brune øyne.. Nåja, jeg er same og har blå øyne. Mange myter om samer ja......... 0 Siter
Gjest tremenning Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 Nåja, jeg er same og har blå øyne. Mange myter om samer ja......... De samene jeg kjenner har brune øyne. Blå øyne er også pent, var ikke det. 0 Siter
Gjest samen Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 Nåja, jeg er same og har blå øyne. Mange myter om samer ja......... blågrønne her, men mye artig ja! brunette da. men mange blir overasket over at samer kan ha blondt hår.. jeg syns det er veldig artig med alle de rare spørsmålene man får! noen e litt mer uvitende enn man skulle tro! =)(= 0 Siter
Gjest tremenningen Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 blågrønne her, men mye artig ja! brunette da. men mange blir overasket over at samer kan ha blondt hår.. jeg syns det er veldig artig med alle de rare spørsmålene man får! noen e litt mer uvitende enn man skulle tro! =)(= Får du ofte spørsmål om du har rein? 0 Siter
Gjest samedame Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 De samene jeg kjenner har brune øyne. Blå øyne er også pent, var ikke det. Jeg har i tillegg barn med en same, en mørk en med brune øyne og mørkt hår. Våre barn har blå øyne og er mer blond enn mørk. 0 Siter
Gjest samen Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 Får du ofte spørsmål om du har rein? ja, alltid! og det har jeg jo ikke.... =) brunøyde sama e pen ja, sku gjerne hatt d=) 0 Siter
Gjest slem pike som terger Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 Jeg har i tillegg barn med en same, en mørk en med brune øyne og mørkt hår. Våre barn har blå øyne og er mer blond enn mørk. same eller ikke, rart at dem e blitt blond når far e mørk.. det er ikke vanlig.. mørkt er dominerende...sikker på at sambis er faren=P 0 Siter
Gjest hørt om recessive gener? Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 same eller ikke, rart at dem e blitt blond når far e mørk.. det er ikke vanlig.. mørkt er dominerende...sikker på at sambis er faren=P . 0 Siter
Gjest ildg Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 blågrønne her, men mye artig ja! brunette da. men mange blir overasket over at samer kan ha blondt hår.. jeg syns det er veldig artig med alle de rare spørsmålene man får! noen e litt mer uvitende enn man skulle tro! =)(= Jeg kjenner en same som har brune tenner! 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 same eller ikke, rart at dem e blitt blond når far e mørk.. det er ikke vanlig.. mørkt er dominerende...sikker på at sambis er faren=P *Flirer* Våre to er også lyse, både pappan og jeg er mørke i håret. Lavrans holder på å mørkne nå, men Tiril (3 år) er fremdeles lys som en sommerdag! Pappan var også sånn da han var liten da. 0 Siter
Gjest samedame Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 same eller ikke, rart at dem e blitt blond når far e mørk.. det er ikke vanlig.. mørkt er dominerende...sikker på at sambis er faren=P Ja, du kan tro jeg har fått mange spørsmål om dette, ikke minst fra barnas far. Men ungene er ellers som snytt ut av nesa hans, så det er ingen tvil der. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 same eller ikke, rart at dem e blitt blond når far e mørk.. det er ikke vanlig.. mørkt er dominerende...sikker på at sambis er faren=P Selv om den ene er helt mørk, og den andre for den saks skyld, kan ungene få lyst hår. Bare se deg rundt ;-) 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Hehe, dette har jeg også opplevd mange ganger. Også det uunngåelige har-du-rein-spørsmålet.. Noe mer sjeldent er du-er-ikke-sånn-jeg-trodde-samer var. Alltid søtt med folk som tror etnisitet bestemmer atferd. 0 Siter
tiliti Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Hehe, dette har jeg også opplevd mange ganger. Også det uunngåelige har-du-rein-spørsmålet.. Noe mer sjeldent er du-er-ikke-sånn-jeg-trodde-samer var. Alltid søtt med folk som tror etnisitet bestemmer atferd. Trenger ikke være same for det heller, jeg blir til stadighet spurt om jeg har rein eller fiskebåt. Jeg er født på Helgelandskysten i Nordland. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.