Gå til innhold

Er man for gammel til å ta utdanning når en nærmer seg 50 år?

Anbefalte innlegg

Gjest gammelmor

Har jobbet mange år innenfor kontor. Kunne tenke meg å ta utdanning som sosionom. Hva kreves det, er det vanskelig å komme inn, er studiet strevsomt? Eller er jeg for gammel. Har lyst på ny jobb og tilværelse.

Fortsetter under...

Nei, jeg tror du er/blir en kjempe ressurs person. Spesielt en voksen dame som deg kan sikkert se kompliserte menneskets relasjoner og livets problemer med mye romsligere måte....

Jeg er 35 år og er nyutdannet sykepleier. Det er faktisk mange som kommer tilbake til skole som voksne. Jeg kunne ikke tenkt meg å utdanne meg som sykepleier før jeg fikk man og to barn.

Studie er sikkert tøft å komme i gang, men jeg tror du kommer til å lykkes !

Gjest god helg

Du er da ikke for gammel! En dame på min jobb ble ferdig utdannet i vår (hun hadde annen jobb før). Hun er over 60 år.. En annen ble også ferdig utdannet dette året, 60 år. Bare flott:) Lykke til, spennende..

Nei, du er i en fin aldr til å ta utdanning. Min kusine var vel rundt din alder da hun startet på sosialhøyskolen. Jeg har også en venninne som holder på med et annet studium; hun begynte da hun var femti.

Annonse

Nå har ikke jeg greie på sosionomutdannelsen og hvor mye den krever, men at du er for gammel til noe nytt må jeg si nei til.

Det er utrolig hva man kan få til hvis man vil.

Jeg går i utdanning nå, komprimert voksenstudie hvor for de fleste av oss tre år blir tatt på et.

Det er et tøft løp, med masse lære og vi er en gjeng hvor flere er voksne, og det går veldig bra for alle.

Jeg selv er ikke mer enn noen og tredve, men har ikke studert på nesten tyve år.

Så prøv deg, er du motivert så er det store muligheter for at du vil klare det bra.

Lykke til.

Hilsen...

Har du lyst og pågansgmot så er du ikke for gammel. Min mor gjorde seg selv til student i høst, og hun er snart 50... Nei, for all del; gjør det du har lyst til. Hvis du har økonomi så kast deg uti det.

Lykke til.

Problemet er ikke alderen, men livsituasjonen. Personlig begynte jeg i sommer, er ved samme alder, og problemet var kona som ikke klarte akseptere dette og har gjort alt i sin makt for å hindre det. Hun har nå reist med unga, så nå er det fritt for skole selv om kampen om å få se noe til ungene pågår samtidig.

TA SKOLEN din du!

Mange gamle kjerringer på sosionomstudiet, så du blir nok ingen pioner på det området. ;) *erter*

Du får en generell utdannelse om du utdanner deg til sosionom. Det er ikke en utdannelse hvor en føler at en har spesielt mye kompetanse når man er ferdig utdanna. Det meste må læres når en kommer ut i arbeid, og slik sett har du antagelig en stor fordel. Har du mye relevant arbeidserfaring blir det sikkert greit å få jobb. Lønna er ikke akkurat enorm, men du får mulighet til å jobbe med noe du brenner for eller noe meningsfullt.

Hva slags interesser har du og hva ønsker du å jobbe med?

For generell info om utdanningen kan du jo lese på studiestedets nettside.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...