Gå til innhold

Er man for gammel til å ta utdanning når en nærmer seg 50 år?

Anbefalte innlegg

Gjest gammelmor

Har jobbet mange år innenfor kontor. Kunne tenke meg å ta utdanning som sosionom. Hva kreves det, er det vanskelig å komme inn, er studiet strevsomt? Eller er jeg for gammel. Har lyst på ny jobb og tilværelse.

Fortsetter under...

Nei, jeg tror du er/blir en kjempe ressurs person. Spesielt en voksen dame som deg kan sikkert se kompliserte menneskets relasjoner og livets problemer med mye romsligere måte....

Jeg er 35 år og er nyutdannet sykepleier. Det er faktisk mange som kommer tilbake til skole som voksne. Jeg kunne ikke tenkt meg å utdanne meg som sykepleier før jeg fikk man og to barn.

Studie er sikkert tøft å komme i gang, men jeg tror du kommer til å lykkes !

Gjest god helg

Du er da ikke for gammel! En dame på min jobb ble ferdig utdannet i vår (hun hadde annen jobb før). Hun er over 60 år.. En annen ble også ferdig utdannet dette året, 60 år. Bare flott:) Lykke til, spennende..

Nei, du er i en fin aldr til å ta utdanning. Min kusine var vel rundt din alder da hun startet på sosialhøyskolen. Jeg har også en venninne som holder på med et annet studium; hun begynte da hun var femti.

Annonse

Nå har ikke jeg greie på sosionomutdannelsen og hvor mye den krever, men at du er for gammel til noe nytt må jeg si nei til.

Det er utrolig hva man kan få til hvis man vil.

Jeg går i utdanning nå, komprimert voksenstudie hvor for de fleste av oss tre år blir tatt på et.

Det er et tøft løp, med masse lære og vi er en gjeng hvor flere er voksne, og det går veldig bra for alle.

Jeg selv er ikke mer enn noen og tredve, men har ikke studert på nesten tyve år.

Så prøv deg, er du motivert så er det store muligheter for at du vil klare det bra.

Lykke til.

Hilsen...