Gå til innhold

ankelskade

Gjest k.friess

Anbefalte innlegg

Gjest k.friess

For nøyaktig en uke siden, mandag, resulterte en "blokk" i volleyball i at jeg tråkket skikkelig over. Smertene og hevelsen var der fortsatt på fredag. Ringte derfor til lege for rekvisisjon til røntgen. Han sa at siden jeg kunne gå på foten, var det ikke brudd og at da viser heller ik røntgen noe annet. Brudd hadde jeg også selv utelukket, for jeg har heller det med å få problemer med ledd. Fikk tabl "vioxx" for 5 dager. Hevelsen er gått ned men det er fortsatt smerter inni ankelen som også stråler ut i tærne, hælen og akillessenen. Også på begge sider av ankelen.Får litt tilbakeblikk fra da korsbåndet i kneet røk for ca5 år siden. Please si at det ikke kan være noe sånt... Mvh K.Friess24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-k.friess

En skikkelig overtråkk som gir såpass mye smerter, selv etter 1 uke i ro, tyder på at hvertfall noe av senene er avrevet. Ved en slik skade kan også senefestet på benet, rive med seg en liten benbit. Mitt råd er derfor nå at det nok bør vurderes om rtg. undersøkelse likevel er aktuelt. I såfall er det riktig med gips ett par uker. Uansett blir foten ikke særlig trenbar før det har gått 4-5 uker. Du bør bedrive alternativ trening av resten av kroppen. Men etter disse ukene er det viktig å komme skikkelig igang og det beste er råd og veiledning hos en fysioterapeut, bl. a. med balanse-brett osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...