Gå til innhold

To adopterte jenter fra korea en ny på vei?

Anbefalte innlegg

Hei BMS ! Du synes historien er egosentrisk, og det har jeg ikke problemer med å forstå. Jeg reagerer likevel på at en bruker omtaler handlingen som «feil, feil, feil».

Hadde vedkommende nøyd seg med å si «jeg er sterkt uenig, og for MIN DEL blir dette helt feil», så hadde jeg ikke reagert. Det er det å formulere egne vurderinger som om de var generelle sannheter, som jeg reagerer på.

Jeg har med mine innlegg forsøkt å tydeliggjøre dette, men det virker ikke som jeg har lykkes i å få det fram godt nok. Tydeligvis ikke noe sjakktrekk å begynne å snakke om abortloven, da det ser ut til å trekke oppmerksomheten vekk fra mitt egentlige hovedpoeng.

Jeg ønsker ikke å lage noen kampsak ut av dette. Jeg har forsøkt å markere et synspunkt så tydelig jeg kan, og har møtt liten forståelse for det. Det må jeg bare akseptere. Jeg endrer ikke mitt synspunkt for det, men jeg behøver vel ikke å tvære det ut mer nå.

Ønsker dere en fantastisk tur for å hente barnet deres!

Heisann!

Egentlig bestemte jeg meg for og ikke delta, jeg i denne debatten. Da dette temaet har rom for mange følelser.

Håper paret det gjelder ikke sliter med sin avgjørelse i ettertid.

Når man ikke setter alt på spissen, respekterer jeg at andre har andre meninger, og det gjør jo forsåvidt du også. Og rett og galt, er veldig forskjell fra person til person.

Jeg unner ingen og komme opp i den beskrevne situasjonen, men har større respekt for folk som sier ja takk begge deler, enn og være UFB og ta abort.

Ellers kan jeg jo medele at jeg selvsagt er i en slags tåke om dagen, og bare gleder meg til og reise ut og oppleve, det dere andre har latt meg tatt del i her på DOL.

Jeg gleder meg til 2004. Og vår tids reise til Sør-Korea og vår lille ***.

Klemmer fra en som avslutter denne diskusjonen som jeg egentlig ikke ville være en del av i det hele tatt. Men noen ganger, klør det rett og slett for mye i fingrene til og la det vær. *S*

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ahg

7

• BMS!

3

• Mamta

2

• mil1365380270

1

Mest aktive i denne tråden

Jeg mener ikke at det å ta abort er feil i dette tilfellet ene og alene fordi jeg selv mener det. Fordi om vi kan ha som intensjon og forstå og respektere andres valg så er det vel likevel slik at noen handlinger ikke kan forsvares etisk. Eller prinsippielt om du vil. Jeg forstår at dette kan være en vanskelig situasjon å komme i, men det forvarer IKKE å ta livet av fostret i magen! Rent etisk.

Her snakker vi om voksne mennesker som ønsker seg et barn, ikke om en fortvilet 16 åring som er blitt gravid.

Hei igjen, Hoderystende.

Jeg er egentlig litt sliten av hele vår 'debatt' nå, men vil likevel komme med et innspill til.

Hvis jeg forstår deg rett, mener du at enkelte valg ikke kan forsvares rent etisk eller prinsipielt.

Jeg vet ikke hvilken etikk du taler på vegne av, men jeg tviler ikke et øyeblikk på at du uttaler deg i samsvar med de etiske normene du selv har tilhørighet til.

Etiske normer varierer med ulike trosretninger, kulturer, befolkningsgrupper, oppdragelse, filosofi osv. Etiske normer tolkes også forskjellig fra menneske til menneske. Ellers ville vel alle vært skjønt enige? Men det er man jo ikke. Det kan herske til dels sterk uenighet om hva som er etisk forsvarlig eller forkastelig i en del spørsmål. Abort/ikke abort er et slikt spørsmål.

Det er grunnen til at jeg ikke finner det rimelig å være helt kategorisk.

Gjest Hoderystende

Hei igjen, Hoderystende.

Jeg er egentlig litt sliten av hele vår 'debatt' nå, men vil likevel komme med et innspill til.

Hvis jeg forstår deg rett, mener du at enkelte valg ikke kan forsvares rent etisk eller prinsipielt.

Jeg vet ikke hvilken etikk du taler på vegne av, men jeg tviler ikke et øyeblikk på at du uttaler deg i samsvar med de etiske normene du selv har tilhørighet til.

Etiske normer varierer med ulike trosretninger, kulturer, befolkningsgrupper, oppdragelse, filosofi osv. Etiske normer tolkes også forskjellig fra menneske til menneske. Ellers ville vel alle vært skjønt enige? Men det er man jo ikke. Det kan herske til dels sterk uenighet om hva som er etisk forsvarlig eller forkastelig i en del spørsmål. Abort/ikke abort er et slikt spørsmål.

Det er grunnen til at jeg ikke finner det rimelig å være helt kategorisk.

Du snakker som om vi lever i et samfunn hvor alt er lov bare man selv finner det "i samsvar med egne verdier". Slik er det jo selvfølgelig ikke. det er masse vi er enige om at er riktig eller galt. Å stjele er galt, å ta liv er galt, å lyve bør man vel også unngå i så stor grad som mulig. Vi er vel også enige om at vi ikke skal slå våre barn eller at det er riktig å stikke av etter å ha kjørt på et menneske og la det bli liggende igjen i veibanen. Klart det finnes saker og ting som er riktig eller galt uavhengig av hva akkurat du måtte mene ut fra dine verdier. Dette tilfellet vi her diskuterer mener jeg at også er et eksempel på hva vi kan være enig om er en gal handling. Men du må bare fortsett å forstå de som tar abort i slike tilfeller (selv om du ikke selv ville ha gjort det), men jeg og sikkert 98% av den norske befolkning vil hevde at det er feil å ta abort i et slikt tilfelle. Man tar ikke liv i utrengsmål.

Gjest hilsen 2%

Du snakker som om vi lever i et samfunn hvor alt er lov bare man selv finner det "i samsvar med egne verdier". Slik er det jo selvfølgelig ikke. det er masse vi er enige om at er riktig eller galt. Å stjele er galt, å ta liv er galt, å lyve bør man vel også unngå i så stor grad som mulig. Vi er vel også enige om at vi ikke skal slå våre barn eller at det er riktig å stikke av etter å ha kjørt på et menneske og la det bli liggende igjen i veibanen. Klart det finnes saker og ting som er riktig eller galt uavhengig av hva akkurat du måtte mene ut fra dine verdier. Dette tilfellet vi her diskuterer mener jeg at også er et eksempel på hva vi kan være enig om er en gal handling. Men du må bare fortsett å forstå de som tar abort i slike tilfeller (selv om du ikke selv ville ha gjort det), men jeg og sikkert 98% av den norske befolkning vil hevde at det er feil å ta abort i et slikt tilfelle. Man tar ikke liv i utrengsmål.

Hvor har du det ifra at kun to prosent ikke er enige i dine synspunkter??

Gjest en annen adoptant

Heisann!

Egentlig bestemte jeg meg for og ikke delta, jeg i denne debatten. Da dette temaet har rom for mange følelser.

Håper paret det gjelder ikke sliter med sin avgjørelse i ettertid.

Når man ikke setter alt på spissen, respekterer jeg at andre har andre meninger, og det gjør jo forsåvidt du også. Og rett og galt, er veldig forskjell fra person til person.

Jeg unner ingen og komme opp i den beskrevne situasjonen, men har større respekt for folk som sier ja takk begge deler, enn og være UFB og ta abort.

Ellers kan jeg jo medele at jeg selvsagt er i en slags tåke om dagen, og bare gleder meg til og reise ut og oppleve, det dere andre har latt meg tatt del i her på DOL.

Jeg gleder meg til 2004. Og vår tids reise til Sør-Korea og vår lille ***.

Klemmer fra en som avslutter denne diskusjonen som jeg egentlig ikke ville være en del av i det hele tatt. Men noen ganger, klør det rett og slett for mye i fingrene til og la det vær. *S*

Det at du nå sitter å ser på bilde av din vakre lille gjør deg antakeligvis i stand til å se hvordan det ville ha føltes dersom du hadde blitt gravid nå, og da stått i fare for å måtte si nei til din lille gutt.

Jeg for min del hadde da i en slik situasjon tatt imot begge barna selv om dette er i strid med loven. Å gi fra seg barnet man har fått bilde av føles helt umulig for meg............

Det at du nå sitter å ser på bilde av din vakre lille gjør deg antakeligvis i stand til å se hvordan det ville ha føltes dersom du hadde blitt gravid nå, og da stått i fare for å måtte si nei til din lille gutt.

Jeg for min del hadde da i en slik situasjon tatt imot begge barna selv om dette er i strid med loven. Å gi fra seg barnet man har fått bilde av føles helt umulig for meg............

Helt enig, men for meg ville det også vært helt umulig og tatt abort. DERFOR er det nå enda viktigere enn noen gang tidliger at jeg husker og ta disse små pillene hver morgen når jeg pusser tennene. OM jeg allikevel skulle blitt gravid, tror jeg at jeg hadde tatt en spansk en, og latet som jeg ikke hadde skjønt det enda;o)

For og avklare evnt. missforståelser, så HUSKER jeg og ta pillen min. Hva jeg gør om ett par måneder, det er en helt annen sak.

Vennlig hilsen den lykklige

Annonse

Gjest en annen adoptant

Helt enig, men for meg ville det også vært helt umulig og tatt abort. DERFOR er det nå enda viktigere enn noen gang tidliger at jeg husker og ta disse små pillene hver morgen når jeg pusser tennene. OM jeg allikevel skulle blitt gravid, tror jeg at jeg hadde tatt en spansk en, og latet som jeg ikke hadde skjønt det enda;o)

For og avklare evnt. missforståelser, så HUSKER jeg og ta pillen min. Hva jeg gør om ett par måneder, det er en helt annen sak.

Vennlig hilsen den lykklige

Da tror jeg vi tenker nokså likt. Jeg hadde heller ALDRI kunnet ta abort, så det ville nok blitt en veldig spansk en her også. Heldigvis har jeg aldri kommet i denne situasonen , og jeg gjør mitt for at det aldri skal skje heller.

hilsen

Gjest kan du hjelpe meg?

Tiltredes, ahg. Du er flink til å sette ord på ting.

Hallo alle sammen

Skal si dette sporet av. Min vennine har nå tatt valget sitt uten innblanding av meg. Hun velger å beholde barnet hun bærer på, og gir avkall på adopsjonen. Synes selvfølgelig dette er veldig trist, men føler det er det riktige å gjøre.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...