Gå til innhold

To adopterte jenter fra korea en ny på vei?

Anbefalte innlegg

Gjest kan du hjelpe meg?

Hei alle sammen

Har en vennine som har adoptert to sjønne jenter fra Korea. De kunne ikke få barn selv. De har gått og ventet OG fått tildeling på en jente til. Nå har hun derimot funnet ut at hun er 7 uker på vei. Etter 14 års prøving er hun nå gravid... Vet ikke sin arme råd. Hun har jo sett bilde av jenta hun skal adoptere og alt. Hvordan skal hun gå frem med dette. Må hun si hun er gravid? Kan hun alikevell adoptere jenta selv om hun er gravid? Mange spørsmål dette. Men har søkt på nettet hvor hun kan få hjelp til dette. Da jeg fant dette stedet for ett par timer siden.

Håper noen orker å lese dette og svare meg..... Slik at jeg kan få formidlet dette videre til henne....

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ahg

7

• BMS!

3

• Mamta

2

• snø

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest vet ikke helt jeg

Er du sikker på at dette er et reelt innlegg? Når man adopterer skriver man vel under på at man ikke skal bli gravid eller være gravid - så det må jo din venninne vite. Hun har jo adoptert to før og burde kjenne reglene.

Gjest Jeg lurer jeg

... Og når man har adoptert 2 barn pluss en prosess til så har man vel ikke i samme perioden "prøvd i 14 år."?

Jeg syns denne historien høres pussig ut. Dessuten vil jeg anta at sannsynligheten for å få 3 jenter fra Korea er minimal.

Gjest kan du hjelpe meg?

Er du sikker på at dette er et reelt innlegg? Når man adopterer skriver man vel under på at man ikke skal bli gravid eller være gravid - så det må jo din venninne vite. Hun har jo adoptert to før og burde kjenne reglene.

Hei igjen

Ja hun vet nok om disse reglene. Men de har jo vært ufrivillige barnløse. Så de har ikke tenkt tanken på at de kunne få barn selv engang. Ellers er dette et innlegg som er sant. Hun vet ikke sin arme råd. Jentene hun har er i dag 11 og 7 år. Det er 14 år siden de startet prosessen med adopsjon. Håper dette klarnet opp i noe:-)

Mvh

Gjest vet ikke helt jeg

Hei igjen

Ja hun vet nok om disse reglene. Men de har jo vært ufrivillige barnløse. Så de har ikke tenkt tanken på at de kunne få barn selv engang. Ellers er dette et innlegg som er sant. Hun vet ikke sin arme råd. Jentene hun har er i dag 11 og 7 år. Det er 14 år siden de startet prosessen med adopsjon. Håper dette klarnet opp i noe:-)

Mvh

Jammen når hun kjenner reglene, så er jo saken grei. Blir hun gravid må adopsjonsprosessen avbrytes eller settes på vent. Man kan ikke adoptere og føde samtidig. Og det må hun jo vite.

Annonse

Gjest kan du hjelpe meg?

Jammen når hun kjenner reglene, så er jo saken grei. Blir hun gravid må adopsjonsprosessen avbrytes eller settes på vent. Man kan ikke adoptere og føde samtidig. Og det må hun jo vite.

Ja, men må hun gi beskjed at hun er gravid? Hun vet selvfølgelig at hun ikke kan være gravid og samtidig adoptere. Men så var det det da at hun har jo sett jenta som de skulle få adoptere. Føler vel at hun har fått et forhold til jenta allerede. Jeg vet ikke noe om dette. Men ut ifra hva hun sier så er det nok slik hun føler det.

Gjest vet ikke helt jeg

Ja, men må hun gi beskjed at hun er gravid? Hun vet selvfølgelig at hun ikke kan være gravid og samtidig adoptere. Men så var det det da at hun har jo sett jenta som de skulle få adoptere. Føler vel at hun har fått et forhold til jenta allerede. Jeg vet ikke noe om dette. Men ut ifra hva hun sier så er det nok slik hun føler det.

http://www.verdensbarn.no/visquestion.php?id=420

Se her hva VerdensBarn har svart på tilsvarende spørsmål for en stund siden.

De KAN IKKE fortsette adopsjonsprosessen når hun er gravid.

Gjest kan du hjelpe meg?

http://www.verdensbarn.no/visquestion.php?id=420

Se her hva VerdensBarn har svart på tilsvarende spørsmål for en stund siden.

De KAN IKKE fortsette adopsjonsprosessen når hun er gravid.

Takk for linken og svaret. Skal formidle dette videre....

Med vennlig hilsen

Gjest Mener nå jeg.....

Du er veldig kategorisk. Og det virket som du "vet" veldig godt hva man skal gjøre. Det er imidlertid veldig lett å komme i et grensetilfelle. Vel - lett og lett fru Blom, når en blir gravid etter 14 år.

Noen bekjente av meg oppdaget på hentereisen at hun var gravid. De avlyste ikke adopsjonen for det.

Tror ikke jeg hadde avlyst adopsjonen om jeg var under to måneder på vei ved mottak av nytt barn. I så fall ville jeg også "oppdaget" det på f eks hentereisen eller uken etter at vi hadde kommet hjem.

:

Hvis dette er tilfelle, så håper jeg virkelig at du har forfalsket fakta litt her!! Som jeg tidligere har påpekt - adopsjonforeningene leser innlegg her inne! Og hvor mange er det som venter på å hente en jente fra Korea som har to adopterte jenter fra før av i samme alder som det du beskriver??

Om dette er sant så er det bare enda et eksempel på at man MÅ bruke p-piller eller liknende når en er i en adopsjonprosess, uavhengig av hvilken diagnose man har!

Hva jeg selv ville gjort i en slik situasjon vet jeg ikke, og Gud forby at jeg noen gang havnet i den situasjonen!!

Men hva adopsjonsforeningene mener om dette, og hva loven sier er rimelig klart. Så jeg håper virkelig at dette

a) ikke er sant.

eller

B) at fakta er endret på.

Hvis ikke B) er tilfelle, så er det meget mulig at noen kommer til å ta valget for venninnen din....

Beste hilsen fra

Gjest sletthei

Takk for linken og svaret. Skal formidle dette videre....

Med vennlig hilsen

jeg kjenner ei som var ufb, ble gravid i adopsjonsprosessen og valgte å ta abort. Hun er strålende fornøyd med sine to barn i dag. Det har ikke blitt flere hjemmelaga barn på dem

Annonse

Gjest Hoderystende

jeg kjenner ei som var ufb, ble gravid i adopsjonsprosessen og valgte å ta abort. Hun er strålende fornøyd med sine to barn i dag. Det har ikke blitt flere hjemmelaga barn på dem

Dette håper jeg virkelig ikke er sant!!!!

Gjest har ikke svaret jeg

Dette håper jeg virkelig ikke er sant!!!!

Om man har fått tildelt et barn, opplysninger om barnet, et bilde.....

Hvorfor er da abort så hoderystende?

Man vet jo at man ikke kan få begge deler. Er det da så hoderystende om man velger barnet man adopterer?

Gjest Fortsatt helt hoderystende

Om man har fått tildelt et barn, opplysninger om barnet, et bilde.....

Hvorfor er da abort så hoderystende?

Man vet jo at man ikke kan få begge deler. Er det da så hoderystende om man velger barnet man adopterer?

Svaret er et klart og rungende JA!

Vi snakker om å ta abort her, og jeg nekter å tro at mennesker som har strevd med å få barn har et så lett forhold til abort. I et slikt tilfelle har man ikke noe valg. Man beholder selvfølgelig barnet i magen (som man naturlig nok også har et forhold til!) og det barnet man egentlig skulle ha adoptert kommer til noen andre og lider ingen nød! Å velge bort barnet i magen er helt forkastelig i et slik tilfelle.

Svaret er et klart og rungende JA!

Vi snakker om å ta abort her, og jeg nekter å tro at mennesker som har strevd med å få barn har et så lett forhold til abort. I et slikt tilfelle har man ikke noe valg. Man beholder selvfølgelig barnet i magen (som man naturlig nok også har et forhold til!) og det barnet man egentlig skulle ha adoptert kommer til noen andre og lider ingen nød! Å velge bort barnet i magen er helt forkastelig i et slik tilfelle.

Selv om man kan være sterkt uenig med andres valg, synes jeg man skal være forsiktig med å dømme så ensidig som jeg synes du gjør.

Aner ikke hva jeg hadde gjort i samme situasjon. Tror det ville føltes som et bortimot umulig dilemma, og at det ville være fryktelig vondt enten jeg måtte velge det ene eller det andre.

Det er en annen side av saken som jeg også har lyst til å nevne: et svangerskap kan være svært usikkert, og man vet ikke om det vil ende med spontanabort. Har man fått tildelt et barn, så vet man at det barnet er der. Jeg har fått tildeling to ganger (heldigvis uten å være gravid!) og vet hvor sterkt det kan være følelsesmessig. Så det er slett ikke noe enkelt valg. Om man kan forsvare å ta abort, skal jeg ikke uttale meg om, men jeg synes personlig det er mulig å forstå et slikt valg.

Selv om man kan være sterkt uenig med andres valg, synes jeg man skal være forsiktig med å dømme så ensidig som jeg synes du gjør.

Aner ikke hva jeg hadde gjort i samme situasjon. Tror det ville føltes som et bortimot umulig dilemma, og at det ville være fryktelig vondt enten jeg måtte velge det ene eller det andre.

Det er en annen side av saken som jeg også har lyst til å nevne: et svangerskap kan være svært usikkert, og man vet ikke om det vil ende med spontanabort. Har man fått tildelt et barn, så vet man at det barnet er der. Jeg har fått tildeling to ganger (heldigvis uten å være gravid!) og vet hvor sterkt det kan være følelsesmessig. Så det er slett ikke noe enkelt valg. Om man kan forsvare å ta abort, skal jeg ikke uttale meg om, men jeg synes personlig det er mulig å forstå et slikt valg.

Tiltredes, ahg. Du er flink til å sette ord på ting.

Gjest Sjokkert og hoderystende

At det er vanskelig bestrider jeg ikke, men å forsvare abort i dette tilfellet er feil, feil, feil! Forstår utmerket at man har fått et forhold til barnet man gleder seg til å reise og hente hjem, men dere kan da ikke på ramme alvor mene at det forsvarer å ta abort??????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...