Gå til innhold

Ang. Friendship store i Beijing

Anbefalte innlegg

Det var mye frem og tilbake om Friendship store var lagt ned eller ikke for noen dager siden.

En av mine kusiner var i Beijing for 3 uker siden, og da handlet hun der!

Håper det stemmer for dere som ønsket å gå dit. Ellers anbefalte hun mere perlemarkedet enn silkemarkedet...

Nå er det bare 11 dager igjen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127539-ang-friendship-store-i-beijing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble så nysgjerrig jeg. Hva selges egentlig hos Friendship store da? Må jo planlegge litt til vi skal reise neste år en gang. :o)

Hilsen

Hei!

Her kommer en innrømmelse fra meg: Jeg forstår ikke hvorfor alle er så opptatt av friendship store. Jeg syns ikke det var noe spennende der jeg. Så det så! :o)

Når det gjelder Silkemarkedet kontra Perlemarkedet så vil jeg si: Ja takk begge deler! Vi som reiste med VB sitt opplegg fikk tid til alt ihop jaffall, pluss et jeg ikke husker navnet på, der det var dyrere, men garantert kvalitet på silke og sånn.

Beijing er byen å reise til med tom koffert og full lommebok. Og så et reisefølge som er flinkere til å prute enn jeg er da. :o)

MVH

Jeg anbefaler alle å gå litt rundt på egenhånd å handle fremfor friendship stores. Alle Friendship stores har det samme og til en høyere pris enn andre butikker. Det er statlige butikker.

Et ekstra tips. Rett ovenfor perlemarkedet ligger et friluftsmarked hvor de selger alt mulig rart, morsomt å gå å titte og kanskje finne noe spesiellt, på egenhånd. Husk det koster lite å ta taxi. For to år siden kostet en tur aldri over 20 kr, selv når vi kjørte mer enn en time i bil.

God reise alle som snart skal dra!!! Ta med så lite som mulig, og kjøp heller en ekstra koffert der nede til å ha med kinaskatter i.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...