Gå til innhold

Noen kan være litt tankeløse....

Anbefalte innlegg

Det er bra, men jeg må nok ogsågå noen runder med meg selv og mine egne følelser. Dette er jo så viktig og jeg kjenner meg igjen i din beskrivelse av deg selv :o)

Klumpen i halsen kommer.

Har fin klasse og skal snakke med klassekontaktene jeg også. (Er i FAU jeg da!)

Har liksom tenkt at jeg ikke skal lage storm i ett vannglass, men vi vet jo at dette med opprinnelse og "ordentlige" foreldre kommer opp på en eller annen måte. Så jeg skal ta det opp nå.

hilsen

Lykke til!

Responsen fra foreldrene var som sagt veldig positiv, så jeg tror sikkert det vil gå bra i ditt tilfelle også.

(Jeg tenkte også på at det kunne være å lage storm i vannglass, men vi skal vel tillate oss å stå på litt for barna våre!)

Fortsetter under...

Lykke til!

Responsen fra foreldrene var som sagt veldig positiv, så jeg tror sikkert det vil gå bra i ditt tilfelle også.

(Jeg tenkte også på at det kunne være å lage storm i vannglass, men vi skal vel tillate oss å stå på litt for barna våre!)

Ja, ikke sant! :o)

Skal du på julemessen?

hilsen

Gjest kinamamsen

Hei kinamamsen.

Jeg valgte nylig å si litt om dette på foreldremøte i klassen til min seksåring. Det ble veldig godt mottatt. Mange ble rørt.

Jeg sørget for at det ble skrevet følgende om saken i referatet fra møtet (uten navn for anledningen):

---------------------

«Er adoptivforeldre ordentlige foreldre? (ved Xxx's mamma ahg)

Xxx får av og til høre: «Mamma’n og pappa’n din er ikke den ordentlige mamma’n og pappa’n din.» Selv om Xxx vet godt at hun er adoptert, er dette vondt å høre.

Det er vanlig å mene at ordentlige foreldre = biologiske foreldre.

ahg foreslår en annen vinkling. Xxx har to ordentlige mammaer og pappaer: En magemamma og magepappa i Kina, som er hennes biologiske foreldre. Og så ahg-mannen og ahg, som er hennes nye ordentlige foreldre for resten av livet.

Xxx ble skilt fra sine biologiske foreldre som nyfødt, og har aldri kjent noen andre foreldre enn ahg-mannen og ahg.

Å adoptere betyr «å ta til seg som sin egen». ahg-mannen og ahg har med glede sagt ja til å være Xxx's foreldre fullt og helt – praktisk, omsorgsmessig, følelsesmessig og juridisk – på livstid. De synes det er å være ordentlige foreldre!»

------------------

Jeg fortalte også litt om ettbarnspolitikken i Kina, og at vi kan gjette på årsaken til at datteren vår ble skilt fra sine biologiske foreldre, men at vi strengt tatt ikke vet.

Jeg nevnte også kort at våre to barn ikke er biologiske søsken. Det hadde tydeligvis mange lurt på, men ikke tort å spørre om. (Tenkte ikke på å si noe mer om den biten.)

En pappa syntes at det var genialt å bruke begrepene magemamma og magepappa. Det hadde han ikke tenkt på før, og han noterte det ned.

Jeg er glad for at jeg tok det opp. Var spent på reaksjonene på forhånd, men det gikk altså over all forventning.

Takk for nyttige tips og godt forslag ahg; dette skal jeg huske på å vurdere og ta opp på et foreldremøte!

Forresten synes jeg det er merkelig når jeg blir spurt (av de som har kjent oss i flere år) om barna våre er biologiske søsken. Det ville vel nesten være utrolig når de er adoptert med 3 års mellomrom og vi tidligere har fortalt at vi ikke kjenner til foreldrene; dessverre. Da ville det være godt gjort å "finne" de igjen for så å adoptere et barn til med samme bio foreldre. Det er ikke alltid like lett å vite hva man skal svare....!

Takk igjen!

Gjest kinamamsen

Vi bør jo kunne treffes en gang kinamamsen - vi bor ikke langt unna hverandre. Og vi har jo barn i ganske lik alder. Har ikke hatt anledning til å være med på de treffene som har vært arrangert.

Har ikke mailen din akkurat nå, kanskje du har min?

hilsen

Jeg er klar for et treff jeg ban. Har så lyst til å treffe din lille, aktive kinaprinsesse. Ut fra hva jeg har lest her, så kan hun ligne litt på min yngste. Den flotte gutten din har jeg jo hatt gleden av å hilse så vidt på, men det hadde vært hyggelig å se ham igjen; selvfølgelig!

Du kan maile meg på [email protected]

Julemesse? Er det i regi av AF? Jeg er medlem av VB (Akershus).

Det hadde absolutt vært hyggelig å treffe både deg og andre dolere utenom på skjermen :-)

God julemesse!

Ja det AF! Vestre Aker Menighetshus på lørdag 10-16!

hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...