Gå til innhold

H&M-reklamen


Gjest Jernkvinnen

Anbefalte innlegg

Nå er vel fedmen det raskest økende helseproblemet i Norge, så jeg vet ikke jeg...

Skulle man bruke noen modeller som også kunne vært forbilder, så burde det være atletiske mennesker med en veltrent kropp....

Hva er galt med en normal sunn kvinnekropp med litt former????? Jeg snakker ikke om 1000 kilo klassen, jeg snakker om å bruke vanlige norske kvinner i reklamen, kvinner i fra str 40-44 feks.Modeller bruker gjerne str 36, og målene deres er jo så og si umulig å nå uten å bli sykelig opptatt av vekta. Slik som modellene ser ut så kan de ikke spise stort, og jeg regner med at de går på slankepiller og amfetamin, de har jo hele tiden press på seg, jeg har sett programmer om modelllivet og de sier jo selv at det hele tiden er fokus på vekta, at de blir presset til å slanke seg enda mer, da lever de ikke særlig sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 344
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    78

  • pip

    31

  • Vincent

    15

  • Babette

    13

Mest aktive i denne tråden

Hva er galt med en normal sunn kvinnekropp med litt former????? Jeg snakker ikke om 1000 kilo klassen, jeg snakker om å bruke vanlige norske kvinner i reklamen, kvinner i fra str 40-44 feks.Modeller bruker gjerne str 36, og målene deres er jo så og si umulig å nå uten å bli sykelig opptatt av vekta. Slik som modellene ser ut så kan de ikke spise stort, og jeg regner med at de går på slankepiller og amfetamin, de har jo hele tiden press på seg, jeg har sett programmer om modelllivet og de sier jo selv at det hele tiden er fokus på vekta, at de blir presset til å slanke seg enda mer, da lever de ikke særlig sunt.

Jeg er ikke uenig med deg i det du skriver her, men uansett er fedme et stort og raskt økende problem i Norge.

Hva er da galt med et idealbilde av en atletisk og trenet kropp?

Det er uansett ikke noe du kan forsøke å få på den "lettvindte" måten som i dag ofte er årsaken til slankehysteriet - for de som ikke gidder å lette på revæ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

Jeg er ikke uenig med deg i det du skriver her, men uansett er fedme et stort og raskt økende problem i Norge.

Hva er da galt med et idealbilde av en atletisk og trenet kropp?

Det er uansett ikke noe du kan forsøke å få på den "lettvindte" måten som i dag ofte er årsaken til slankehysteriet - for de som ikke gidder å lette på revæ....

Men hvis du ønsker å se ut slik som modellene, holder det ikke å trene 7 ganger i uka og leve vanlig sunt. De fleste må faktisk virkelig sulte seg hvis de skal ha noe håp om å se ut sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du ønsker å se ut slik som modellene, holder det ikke å trene 7 ganger i uka og leve vanlig sunt. De fleste må faktisk virkelig sulte seg hvis de skal ha noe håp om å se ut sånn.

Så vi skal ikke ha supertynne modeller fordi det er usunt.

Vi skal ikke ha atletiske modeller fordi det er "uoppnåelig"?

Vi skal derimot ha modeller som skal vise et kroppideal der det er lov til å være litt overvektig - når fedme samtidig er det raskest økende medisinske problemet i Norge....?

Det er noe i det som overhode ikke stemmer overens med min logikk.

Og det hele starter med at det er et problem å ha et kroppsideal man skal måtte jobbe litt for.....?

Jada - jeg er enig med deg i at hvis man skal ha et ideal som alle enkelt kan nå, så er det bare å gjøre som i USA. Feit er greit - og spesielt viktig er det at du viser barna det så tidlig som mulig og lærer de å ta etter mor og far.......

Æsj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

Så vi skal ikke ha supertynne modeller fordi det er usunt.

Vi skal ikke ha atletiske modeller fordi det er "uoppnåelig"?

Vi skal derimot ha modeller som skal vise et kroppideal der det er lov til å være litt overvektig - når fedme samtidig er det raskest økende medisinske problemet i Norge....?

Det er noe i det som overhode ikke stemmer overens med min logikk.

Og det hele starter med at det er et problem å ha et kroppsideal man skal måtte jobbe litt for.....?

Jada - jeg er enig med deg i at hvis man skal ha et ideal som alle enkelt kan nå, så er det bare å gjøre som i USA. Feit er greit - og spesielt viktig er det at du viser barna det så tidlig som mulig og lærer de å ta etter mor og far.......

Æsj....

Vi kan gjerne ha atletiske modeller for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...