Gå til innhold

H&M-reklamen


Gjest Jernkvinnen

Anbefalte innlegg

Hvis man skal se på antall innlegg i denne tråden, så ser det ut til at flere enn meg synes denne saken er verdt å debattere.

Ja det er sant - men hva er det man for det meste diskuterer? Jo - i stor grad stilles det spørsmålstegn til hvorfor og hvordan noen klarer å irritere seg over eller hisse seg opp på grunn av disse plakatene.

Og ikke hva som eventuelt er galt med plakatene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 344
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    78

  • pip

    31

  • Vincent

    15

  • Babette

    13

Mest aktive i denne tråden

Ja, enig. Særlig det treet utenfor Oslo City er veldig lite pent. Kristusfiguren over hovedinngangen er også ganske malplassert. Da ville jeg nesten heller hatt en fin dame der istedet :-)

Helt enig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er horete med H&M-plakatene er at de bruker sex for å selge.

Med den forenklede definisjonen av hor, så betyr det at alle kvinner som "bruker sex" ved å kle seg sexy, sminke seg sexy etc - i den setting at de ønsker å oppnå noe, så er de horete.

Tror neppe kvinnesaken oppnår såp mange flere tilhengere gjennom slike definisjoner.....

For der stemplet du et større flertall av norske kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men media har faktisk aldri hatt så stor påvirkning på oss og invadert oss så mye, som nå.

Den teknologiske revolusjonen har bidratt til det.

Aviser, radio, magasiner, tv, film, foto, internet, musikkvideoer, dataspill/playstation - det har vært en enorm utvikling.

Som igjen har vært med på å danne forbilder og helter, som hos kvinner har spilt på utseende, men med stadig større vinkling på det seksuelle. Siden filmstjernene etterhvert kastet klærne og hadde sex på film erfarte man at folk gikk mann av huse i nysgjerrighet. Mange ville betale for dette! Dermed ble sex og alt det innebærer offentliggjort i stadig større grad.

Selv lar jeg meg lett fascinere av erotikk, sex og vakre mennesker og forstår at det selger.

Men dette toget går for fort, og jeg lurer på hvor det ender.

Spør romerne hvordan det gikk....(i gamle Roma)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettop. Det er jo ikke helt det samme å se på en tegning av en naken kvinne som er risset inn i fjellveggen inne i en hule.

Det du sier nå har de fleste generasjoner sagt før deg, men med litt andre ord og litt andre eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tynneste er vel gjerne de som går på catwalken. De på undertøysreklamene har ofte bittelitt former.

Det har du rett i.

Og "bakmennene" på Catwalken er som oftes homser - kanskje i noe større grad enn de som henger på plakatene.

Rettet inn mot et litt forskjellig publikum er de jo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også bildene er stygge.

Stoffet i trusa ser billig ut, og ser ut som den klør. Damene syne sjeg er vulgære, og vulgert er ikke vakekrt for meg.

Hva som er vulgert er jo en smakssak, men jeg synes bare det ser vulgært og billig ut. Deet gjør meg trist.

Jeg synes bildene er pene, men ikke vakre.

Jeg synes de kler antrekkene godt, og har kropp til å vise de frem for alle.

Sminken liker jeg ikke, for det er for mye. Mulig det er lagt på ekstra rødt - med tanke på julen?

Vulgært synes jeg ikke det er.

Dog ser jeg mange vulgære ungkvinner for tiden - med antrekk de ikke burde gått i, og en kropp som vanligvis har 10 kg for mye i forhold til antrekket.

Det som er litt merkelig er at unge kvinner stadig blir fetere, mens idealene skulle tilsi at de ble tynnere.

Overvekt er den raskest økende "sykdommen" i Norge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig. Særlig det treet utenfor Oslo City er veldig lite pent. Kristusfiguren over hovedinngangen er også ganske malplassert. Da ville jeg nesten heller hatt en fin dame der istedet :-)

Den var grusom.

Men kanskje også på sin plass? Er ikke shopping religion på mange måter?

Jeg kunne liksom skjønt at en anti-kjøpskampanje hadde hengdt den opp, men at Oslo City gjorde det sjøl? Fro meg er det bare en heidundrande kritikk av hele kjøpesenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den forenklede definisjonen av hor, så betyr det at alle kvinner som "bruker sex" ved å kle seg sexy, sminke seg sexy etc - i den setting at de ønsker å oppnå noe, så er de horete.

Tror neppe kvinnesaken oppnår såp mange flere tilhengere gjennom slike definisjoner.....

For der stemplet du et større flertall av norske kvinner.

Mener du at denne reklamen ikke spiller på det seksuelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i noe av det du sier, men ikke alt. Det jeg synes er mest trist med slike plakater er igrunnen ikke selve reklamen for undertøyet, men de perfekte kroppene, jeg synes at det burde bli slik at de bruker mere "vanlige" kvinnekropper og ikke disse sylfidene. Og hvor er mannfolkene???? Hvert år så har H&M hengt opp damer, men mennene uteblir, det er jo ganske teit. Fremstillingen av kvinnene på plakaten kan ofte virke vulgære hvis jeg kan bruke det ordet. Men det er jo ikke noe vi kan gjøre med dem, elske eller hate dem, etter jul er de borte, erstattet av ny reklame, og som sagt av andre før meg ALL REKLAME ER IKKE GOD REKLAME.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jernkvinnen

Jeg synes bildene er pene, men ikke vakre.

Jeg synes de kler antrekkene godt, og har kropp til å vise de frem for alle.

Sminken liker jeg ikke, for det er for mye. Mulig det er lagt på ekstra rødt - med tanke på julen?

Vulgært synes jeg ikke det er.

Dog ser jeg mange vulgære ungkvinner for tiden - med antrekk de ikke burde gått i, og en kropp som vanligvis har 10 kg for mye i forhold til antrekket.

Det som er litt merkelig er at unge kvinner stadig blir fetere, mens idealene skulle tilsi at de ble tynnere.

Overvekt er den raskest økende "sykdommen" i Norge.....

Jeg synes ikke vulgaritet har med antall kilo å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jernkvinnen

Med den forenklede definisjonen av hor, så betyr det at alle kvinner som "bruker sex" ved å kle seg sexy, sminke seg sexy etc - i den setting at de ønsker å oppnå noe, så er de horete.

Tror neppe kvinnesaken oppnår såp mange flere tilhengere gjennom slike definisjoner.....

For der stemplet du et større flertall av norske kvinner.

Og hvordan mener du flertallet av norske kvinner "bruker sex" for å oppnå noe? Hva oppnår de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig i alt du skriver.

Det er bra. Men når jeg leser gjennom mitt eget innlegg på nytt, virker det som jeg anser reklameplakater som et estetisk pluss. Det må jeg i så fall dementere.

De er ikke pene i bybildet, men når de først er der, har jeg ingen problemer med undertøysmodeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei? Det er vel når de er naturlige at de IKKE er stygge, tenker jeg. Var det ikke det som var poenget? At det kunstige ikke er så pent som det naturlige?

Nå er det vel sånn at de fleste av oss sminker oss litt ekstra i forbindelse med feks. julebord enn vi gjør på jobben. Nettopp det er gjort med disse damene også. Værre er det jo ikke! De er pyntet med fint undertøy og sminket til fest, ganske så likt resten av Norges befolking når VI skal på fest.

Skal man vi frem "party-undertøy" er det litt misvisende å plassere damen usminket foran en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bildene er pene, men ikke vakre.

Jeg synes de kler antrekkene godt, og har kropp til å vise de frem for alle.

Sminken liker jeg ikke, for det er for mye. Mulig det er lagt på ekstra rødt - med tanke på julen?

Vulgært synes jeg ikke det er.

Dog ser jeg mange vulgære ungkvinner for tiden - med antrekk de ikke burde gått i, og en kropp som vanligvis har 10 kg for mye i forhold til antrekket.

Det som er litt merkelig er at unge kvinner stadig blir fetere, mens idealene skulle tilsi at de ble tynnere.

Overvekt er den raskest økende "sykdommen" i Norge.....

Sykelig overvekt ligger vel fremdeles milelangt bak anorexi og bulemi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Henrik

Sykelig overvekt ligger vel fremdeles milelangt bak anorexi og bulemi?

Nei, jeg tror faktisk det er flere som dør av sykdommer relatert til overvekt og usunn livsstil enn av anoreksi eller bulimi.

Men det blir litt teit å diskutere hva som er "verst" eller mest alvorlig, hva er verst av pest eller kolera, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...