Gå til innhold

Ikke gi penger til Norsk Folkhjelp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest de ringer og ringer og..

Jeg har gjort følgende: (ikke så pent, men..)

Svarer for det første sjelden på nummer som er anonyme, siden ingen venner har anonymt nummer. (Men denne strategien krever ISDN eller Hvem Ringer. Og kanskje telefonsvarer hvis det skulle være noe kjempeviktig.)

Hvis de ringer 3-4 ganger pr dag likevel: Svare "jeg er ikke interessert" i en hyggelig tone og legge på direkt.

Hvis de likevel ringer igjen neste uke, det gjør noen av dem, har jeg begynt å legge av røret. Så må de sitte der og høre på vaskemaskinen min eller TVen min. Etter noen runder med det blir det stille!!

Det finnes et register hvor man kan skrive seg opp, så skal de slutte å ringe, vet noen om det hjelper?

Jeg meldte meg inn i noe slikt, det var noe med brønnøysund?? Får alikevel telefoner fra selgere til meg...

Gjest lis@bet

Blindeforbundet er verre. Da jeg en periode jobbet for dem, tagg vi bare penger. Ikke et eneste lodd hadde vi å tilby. Nei, vi skulle bare ha folk til å betale penger på en giro. Helst skulle de binde seg til 300 kr fast hver måned i et år. Helt vilt.

Litt morsomt nå,har jo sitti å fulgt med på denne tråden,lo godt av linken til 5a....

Så ringte tlf for litt siden,det var aftenposten,lurte på om vi var interresert i å abonnere,hvorpå jeg sier:

et lite øyeblikk bare,skal hente mamma.....

ca 7 min senere kom "mamma",men da hadde selgeren lagt på gitt..

Litt dårlig gjort kanskje,men moro lell...

Jeg støtter heller Røde Kors, etter som jeg er aktivt medlem der. Røde Kors og Folkehjelpa er som rødruss og blåruss...

Selv er jeg prinsippfast på at jeg aldri gir penger via telefon, det gjør jeg kun når jeg har lyst til det, og kan betale enten via giro eller i ei innsamlingsbøsse...

Annonse

Det enkleste er selvfølgelig å slenge på røret.

Men er du av den typen som vil ha det litt moro med telefonselgerne, og ønsker å legge litt jobb bak det, så kan du sette på en kassett med egeninnspilt(og jævla falsk) musikk, der du selv er vokalisten.

Velg stygge låter og syng så falskt og originalt som du kan.

Før du setter på kassetten, så sier du at du tenker å satse på en popkarriere og vil ha telefonselgerens vurdering av sangene dine.

Så legger du av røret inntil spilleren,og slik ligger det i evig tid med dine grusomme sanger jomende...

Gjentas hver gang en selger ringer :-)

Som jeg tidligere har sagt - av de få bagateller som kan irritere meg (blir vanligvis ikke irritert av bagateller), så er telefonselgere den absolutt verste....

Jeg har, gjennom å reservere meg, heldigvis nesten ingen slike privat nå.

Derimot får jeg dem her på jobben, og da må jeg desverre være litt mer høflig enn om det hadde vært privat.....grrrrr.

Gjest MammaMö

Det tar ca 3 mnd för reservasjonen har full virkning. Har ikke hört fra en eneste selger på et halvt år jeg!!!! HURRA.

Jeg gir likevel til humanitäre formål hver mnd, men da er det til noe jeg har tenkt nöye igjennom og stötter helhjertet! :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...