Gjest Skader Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Strekk bakside lår Jeg er en aktiv fotballspiller og igår pådro jeg meg en strekk på baksiden av låret. Jeg er 23 gammel gutt. Jeg er lav av vekst og har eksplosiv muskultaur som igjen gjør at hvis jeg ikke strekker ut mye så blir jeg skadet. Nå har jeg strekk og har hatt den siden igår. Jeg har brukt is spray og ispose + tigerbalsam. Det har ikke hjulpet noe særlig. Noen som har ide om hva jeg kan gjøre? Har trening imorgen og vil ikke miste den fordi jeg trener med et nytt lag. Noen sa at jeg burde strekke ut strekken men det har igjen en annen sagt at er farlig og kan føre til muskelsener kan ryke. Noen tips? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karenina2 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Hei. Etter en strekk skal du ikke tøye før etter min 48 timer. Gjør du det før blir strekken sannsynligvis verre! Etter 48 timer kan du tøye FORSIKTIG, og kun mens du er varm. Dersom det er vondt å løpe bør du sykle til du er bra igjen. Så vet du det til neste gang. Dersom du er plaget av hyppige trekker, kan du forebygge dette. Mulig det står noe om dette treningsopplegget på www.klokavskade.no. Dette er et samarbeidsprosjekt mellom Norges Idrettshøgskole, Olympiatoppen og Norsk senter for idrettskadeforskning. Prøv det! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.