Gå til innhold

Anbefalte innlegg

påskelilje
Skrevet

Siden hverdagen nå er tilbake for de fleste av oss, er det på tide å blåse liv i treningstråden igjen!

Jeg har ikke trent noe vanlig trening de ukene jeg hadde ferie, men brukte jo kroppen litt på ulik vis, så jeg lå ikke strak ut på stranda eller sofaen i fire uker 😅

I forrige uke, altså i uke 32, var jeg på treningssenteret 2 ganger,  og da var det leeenge siden sist!

Denne uka ble det kun én gang. Men i går gikk mannen og jeg lamg tur - 12 km, og det kjentes godt i bein og rompe 😊 I dag syklet vi tur til byen og syklet rundt der en god stund før vi dro tilbake.  Så en fin helg med sol og vind ☀️

Er det noen andre som har fått startet opp litt med trening etter ferien? Eller som har trent hele sommeren kanskje...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en stund siden bestemte jeg meg for at når jeg hadde gått tilsammen 100 km så skulle jeg spandere på meg noe nytt treningstøy. Lagde regneark (!) og satte i gang! I tillegg bestemte jeg meg også for at jeg skulle se om jeg klarer å gå minst 10.000 skritt hver dag fra 6/8 - 6/9. Jeg har gått mye tur i det siste, for å si det sånn! I går gikk jeg 7,5 km på Stolpejakt og med podcast på øret merker jeg ikke at kilometrene forsvinner. Da jeg kom hjem sa jeg til mannen at jeg manglet 2,5 km på å nå målet på 100 km, så da gikk vi en kveldstur også - så nå er nytt treningstøy bestilt! :D

Men nå er vi tilbake til vanlige åpningstider og senere hjem fra jobb igjen, så nå blir det tyngre å få gått lange turer på ettermiddagen, dessverre, men jeg skal prøve en stund ennå, det tar jo noen uker før kveldsmørket kommer tidlig.

Skrevet (endret)

Jeg har falt helt ut av treningsrutinene dessverre. Det har skjedd så mye de siste to årene, både sykdom og livshendelser, så jeg har hele tiden måttet ta pauser fra treningen. Da mister jeg motivasjonen når jeg ikke får den progresjonen jeg ønsker. Men nå begynner ting å normalisere seg igjen, så jeg skal prøve å ta det opp igjen. Denne uken har jeg en plan om å dra på treningssenteret i hvert fall én gang – alt over er bonus. I tillegg har jeg en time med fysioterapeut og avtalt en dagstur i marka med en venninne. Håper det kan kicke meg litt i gang igjen :)

Jeg tenker også at jeg må jobbe litt med svart-hvitt-tenkingen rundt trening. Jeg har en tendens til å sette meg mål, og når ting kommer i veien, gir jeg liksom opp. Kanskje jeg heller må bli flinkere til å tenke at trening ikke trenger å være alt eller ingenting. Hvis jeg klarer å stå i perioder hvor treningen ikke går som jeg ønsker, og heller senke forventningene litt, tror jeg at jeg over tid likevel vil få mye ut av det. Jeg vet jo hvor viktig trening er for livskvaliteten, og jeg elsker jo egentlig å trene, men når jeg faller ut over tid, er det som om jeg glemmer litt hvor mye jeg faktisk får ut av det. Kanskje litt rart skrevet, men det er i hvert fall slik jeg tenker om det  :)

Endret av Martine
Skrevet

Jeg hadde som ett mål å gå tre turer i uka og det lykkes jeg med ☺️ Har planer om å begynne å jogge og trene styrke etter hvert også da, men tenkte bare begynne litt forsiktig siden jeg har vært ute av trening lenge 🙂

Skrevet

Jeg har holdt koken gjennom ferien i den forstand at jeg har tatt et par joggeturer i uka. Det ble ikke mange store fjellturer siden det har vært en usedvanlig kald og våt sommer, men litt har det blitt.

Forrige uke var det også en 6km pluss en 9km spm inneholdt intervaller.

Formen er omtrent som den bør være.

Stikkelsbær
Skrevet

Jeg liker å gå lange turer i skogen, og har gjort det daglig i mange år. Men de siste årene (det tiltar) har det kommet både flått og uhorvelige mengder med hjortelusfluer. Dette ødelegger all glede ved skogen.  Hvordan greier dere andre å beskytte dere mot disse ekle krypene? Jeg bor på Østlandet.

Skrevet

Det ble dessverre svært lite trening i sommer, selv om ble fine gåturer. Men ikke veldig lange og harde.

De siste par ukene har jeg derimot trent  fire-fem ganger pr uke; dels styrke i studio og dels litt harde sykkelturer og/eller gåturer med mye bakker. Får se om jeg fortsetter på dette nivået, men det føles godt og jeg merker allerede stor bedring. Første styrkeøkten etter lang ferie var hard og jeg ble temmelig støl etterpå. Det er jo i det minste et tegn på at jevnlig trening har en viss funksjon :). 

Skrevet

Jeg har trent bra i hele sommer, med tre styrkeøkter i uka, noe utholdenhet og i tillegg ca 15000 skritt daglig. Men akkurat nå er jeg pottesur etter å hatt vond hals og en voldsom hoste i to uker. Heldigvis tror jeg den verste hosten nå har gitt seg, jeg rakk å leve meg inn i hvordan det må være å ha kikhoste - og DET vil jeg ikke ha. Ser frem til å kunne sove om nettene igjen - men er fortsatt utrolig slapp:-(

Også satser jeg på å komme i gang med trening neste uke. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...