Gå til innhold

Fine kopper til caffe latte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

jeg skal på shopping i Oslo Sentrum i dag. Har blant annet tenkt å kjøpe kopper til caffe latte i julegave. Er det noen som har noen anbefalinger på fine kopper til dette?

Hilsen

Videoannonse
Annonse
Gjest kroppogsjel
Skrevet

Gå i kaffebutikk. Der har de masse fine kopper til alle mulige typer kaffe.

Det har de sikkert på vanlige "serviseavdelinger også på glassmagasin og sånt, men i kaffebutikkene, syns jeg ofte de har finere utvalg. Men det er jo en smakssak da.

Skrevet

Bruker man ikke oftest høye glass til caffe latte da?

Det er en smaksak. Jeg liker best det, men den som skal ha gaven gjør det ikke...

Skrevet

Gå i kaffebutikk. Der har de masse fine kopper til alle mulige typer kaffe.

Det har de sikkert på vanlige "serviseavdelinger også på glassmagasin og sånt, men i kaffebutikkene, syns jeg ofte de har finere utvalg. Men det er jo en smakssak da.

Jeg skal stikke innom en kaffebutikk. Takk for tipset :-)

Skrevet

Mique på Oslo City/Byporten har fine kopper. Ellers har CCVest en kaffebutikk hvor de også selger kopper.

Skrevet

Det er en smaksak. Jeg liker best det, men den som skal ha gaven gjør det ikke...

OK, jeg er ikke så inne i dette med kaffe, men de gangene jeg i det hele tatt drikker kaffe, så er det "melkevarianter" som nettopp latte el.lign. Har alltid fått latte i høye glass, så jeg trodde det var "det eneste rette". :-)

Men - da skjønner jeg jo hva de høye krusene vi fikk til jul i forfjor er beregnet til! :-)

Skrevet

OK, jeg er ikke så inne i dette med kaffe, men de gangene jeg i det hele tatt drikker kaffe, så er det "melkevarianter" som nettopp latte el.lign. Har alltid fått latte i høye glass, så jeg trodde det var "det eneste rette". :-)

Men - da skjønner jeg jo hva de høye krusene vi fikk til jul i forfjor er beregnet til! :-)

Caffe latte kopper er ofte lave, nesten skålformet. Så jeg tror nok ikke du har oppklart hva julegaven fra i forfjor skal brukes til :-)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

De høye krusene dine er sikkert ment til god varm kakao og har derfor plass til mengder med krem. mmmmm

Skrevet

Caffe latte kopper er ofte lave, nesten skålformet. Så jeg tror nok ikke du har oppklart hva julegaven fra i forfjor skal brukes til :-)

Er caffe latte- og cappuccino-kopper mer eller mindre det samme da?

Skrevet

Er caffe latte- og cappuccino-kopper mer eller mindre det samme da?

Er ikke akkurat ekspert på feltet, men jeg tror at kopper til latte ofte er større enn kopper til cappucino. Men ellers er de nok ganske like.

Skrevet

Irish Coffee?

Skrevet

Irish Coffee?

Til Irish Coffe bruker man vel helst sånne glass-krus?

Dette er i steingods, så jeg tror nok mest sannsynlig de er ment til kakao m/krem (som de jo også har blitt brukt til), evt. noe annet.

Er i alle fall OK med store krus innimellom. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...