Gå til innhold

Nabo`n har satt på lysene....

Anbefalte innlegg

Hele huset er opplyst, julelys langs alle kantene, opp pipa, rundt alle vinduene, opp og ned sprossene på verandaen, på veggene, på tørkestativet, i trærne, på garasjen, osv.....osv.... I tillegg har de ulike sløyfene melodier som "jingle bell" olign. men de henger så tett at alt høres ut som en bisverm på vei.

Noen som synes det er Harry - jeg synes det er grusomt. Første året vi bodde der kom huset både i VG og på TV2nyhetene - ja jeg bor i Harryland, for han er ikke den eneste, men allikevel den som gjør seg mest flid....

...og det var noen som synes litt rød tape på vinduene var Harry.....

Men det er jo blitt en del av juleforberedelsene det også, når naboen begynner med lift og julellys så er det advent!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128749-nabon-har-satt-p%C3%A5-lysene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lol.

Julestemningen melder seg på så mange rare måter...

I år så gleder jeg meg sånn til jul, at ingenting provoserer meg.

Om jeg ser de rareste ornamenter i amerikansk, engelsk, norsk eller fransk stil - så smiler jeg.

For et mangfold! Det er interessant.

Tidligere år så har alt vært stress. Og ingenting blir vel mer stress enn når man VELGER at det er stress.

Jeg syns det er deilig å være litt naivt imøtekommende til det hele...

Smiiil fra meg, og---- GOD JUL.

*lol*....jeg mistenker at antall lys er omvendt proposjonalt med intelligensen. Dette er grusomt, det er helt jævlig og at noen gidder å bruke tid og ikke minst penger på dette er langt over min fatteevne.

Jævlig moro å være nabo med en slik en, hehe

Annonse

Gjest uten signatur

Uff da. Synes det kan være fint med mye lys, bare det ikke er farget. Og det må ikke være lyd. Så grusomt. Noen skjønner ikke grensen for når noe fint går over til å bli overlesset!

Selv så har jeg stjerne i vinduet og et lite tre på tomta. Det holder for meg.

Gjest strandhai

Jeg syns masse julelys er kjempefint, jeg! Men det er ikkeno fint med noen få lys i alle mulige farger. Da syns jeg det ser mye, mye bedre ut om hele huset blir dekt av sånne lys! DET er julestemning det.

Var et sted engang hvor alle husene i den gaten hadde masse julelys i forskjellige farger på huset! Det var skikkelig fint når alle gjør det så gjennomført!!!!

Jeg bruker å gå og trekke ut kontakten når folk belemrer omgivelsene med strømførende kitsch på denne måten. Når de oppdager at lysene er slukka, setter de vel støpselet i igjen, men jeg syns ikke de kan klage, da de all den stund de ikke har oppdaga at strømmen var borte heller ikke har kunnet "nyte" synet. Omgivelsenes syn har imidlertid blitt skåna, og strøm har blitt spart.

En win-win situation.

Harry21365380005

Hvis du vil roe ned naboen litt må du lage en jordfeil i området (hvis du ikke vet hva en jordfeil er så spør en elektriker). Og så må en eller annen melde fra til det stedlige el-tilsyn. Det blir jo ikke så vanskelig for tilsynet å finne et sted å begynne letingen....

Hvis du selv snakker med tilsynet bør du foreslå at du tror mye av dingeldangelet er brannfarlig og kanskje ikke godkjent.

gd jl....oj der gikk en sikring!

Annonse

Tja, det blir jo litt The Griswolds's preg over det hele.

Bare vent! Snart får du et juletre gjennom vinduet, en halvgal eier av en bobil som tømmer driter'n i kummen utenfor, og et helvetes pes med politi og hele sulamitten.

Julen er ikke den samme uten familien Griswold's! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...