Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest kari trestakk
Skrevet

Fjortenåringen vår ønsker seg en mobil til over tre tusen til jul. Vi har selvsagt blankt nei. Da vil hun ikke ha noe annet heller. Og det mener hun. Skal jeg la henne sitte der på julaften uten gave fra mamma og pappa. Hun har gjort det klart at vi ikke får noe av henne heller, siden vi er så kjipe. Det er ikke rettferdig, sier hun. Herregud for en trollunge vi har!

Videoannonse
Annonse
Gjest halogen
Skrevet

Hvorfor ikke gi henne penger så kan hun spare og kjøpe mobiltelefonen selv?

Skrevet

La henne sitte der og furte.

Hun burde være gammel nok nå til å se at det er en viss sammenheng mellom det man sier/gjør og konsekvens av det.

Skrevet

Hva med å gi et gavekort på det beløpet dere ønsker å legge i gaven hennes, i en butikk der hun får kjøpt mobiltelefonen hun ønsker seg?

Om dere vil gi 1500, så får hun spare opp de resterende 1500 sjøl.

Gavekort kan være enten i spesifikke butikker/kjeder, eller i butikksenter-kjeder, som fx Steen & Strøm-sentrene (som jo driver en lang rekke butikksentre rundt om).

http://www.steenstrom.no/

Lykke til! :-)

Skrevet

Som de andre sier.Enten et gavekort, eller ingenting!!

Skrevet

jeg tror jeg ville kjøpt en annen gave til rampeungen i stedet! ;) Eller så hadde jeg kanskje hørt om ikke flere kunne gå sammen på den mobilen.

Gjest tarantino
Skrevet

Ikke gi dere, i alle fall! Gi henne en liten gave.. det er ikke sagt at man skal bestemme hva man skal få til jul!! Hadde aldri gitt en så dyr gave.

Skrevet

Jeg hadde gitt en normal gave, forsøkt å overse det hele.

Skrevet

Man får vel de barna en selv oppdrar....

Det er jo lov å ønske seg ting, men å kreve at en får dette og ikke vil ha noe annet, samt ikke kjøpe gaver selv, blir et grovt overtramp. En 14-åring bør være mer voksen enn som så. Det er jo tross alt snakk om en veldig dyr gave.

Bortskjemt drittunge ville jeg kallt dette. Og ikke kjøpt noe som helst.

Skrevet

Helst hadde jeg gitt henne en litt personlig gave, alternativt syntes jeg forslaget om gavekort (mindre sum enn 3000,- iallefall) på mobilbutikken var godt.

Skrevet

Snørrunge. Gi et gavekort på det beløpet dere sjøl vil og la henne spare til resten sjøl.

Skrevet

Snørrunge. Gi et gavekort på det beløpet dere sjøl vil og la henne spare til resten sjøl.

Det var akkurat det jeg skulle skrive også! :)

Skrevet

Villle kjøpt noe annet, hatt det i bakhpånd, og spurt henne under/etter gaveutdelingen om hun ville ha den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...