Gå til innhold

Muskelmasse/restitusjon

Gjest overtrent?

Anbefalte innlegg

Gjest overtrent?

Hei! Skal ned noen kilo, og jeg er av den utolmodige typen. Jeg har viljestyrke nok til å unngå mat med mye kalorier, og gjerne redusere matinnataket en del. Har tidligere spist oppimot 3000 kcal per dag, og nå vil jeg ned til 1500. Vil ned ca 5 kg, fortest mulig. Jeg er 1.68 m høy, veier 65 kg, er jente, og trener regelmessig litt av hvert.

Spørsmålet: Hvor lite kan jeg spise (+ trene med lav intensitet ca 4-5 ganger i uken) før det går veldig utover muskelmasse istedet for fett? Det er jo kroppsfettet jeg først og fremst vil ha bort, men om det svinner litt muskler gjør det ikke noe så lenge det ikke blir for mye. (er fotballspiller)

Er 1500 kcal "grensen", eller vil det gå bra om jeg reduserer enda mer? Vil jeg bli overtrent av å spise så lite, eller må jeg trene hardt for å bli det? Vil jo selvfølgelig unngå det da! Har tenkt å trene styrke og litt rolig utholdenhetstrening.

Takker for alle svar!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...