Gå til innhold

Helv...forsikringsselskap..Gode råd ?

Anbefalte innlegg

Hver gang vi øker lånet med kr. 50.000,- for å bygge på huset eller kjøpe en gammel bil / campingvogn får vi nye "helsepapirer" å fylle ut for å søke om NY forsikring..

Så må man oppgi da, om at man f.eks. har vært hos kiropraktor pga stiv nakke, noe som fører til at man får forsikring MEN ikke dersom arbeidsuførheten gjelder "nakkelidelser". Og slik oppdaterer selskapet forsikringens liste over "gjelder ikke hvis..."

Enda man har vært forsikret i samme selskap helt siden man fikk sin første bil (14 år siden) og lenge før man hadde vært til lege for noe annet enn influensa...

Blir så forbanna jeg !

Konklusjonen er vel at man er tvunget til å ta full forsikring med det samme man etablerer seg og etter det ALDRI øker lånet, hvetfall ikke om man har vært syk..

Eller finnes det andre løsninger ? Synes det er noe dritt å ha slike "gjelder ikke hvis..." stående...

Snakk om å ta vare på gamle kundeforhold :o(

Nå skifter vi selskap bare på trass, selv om det sikkert nok er likedan hos andre...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128822-helvforsikringsselskapgode-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånt noe oppgir jeg aldri. Om jeg går til kiropraktor skal forsikringsselskapet bare drite i. Sånn sagt på fransk.

Ja, vi har nok vært for ærlige.... men hvis vi skifter selskap...da henter vel ikke det nye selskapet opplysninger fra det gamle ??? Har de lov til det ?

Ja, vi har nok vært for ærlige.... men hvis vi skifter selskap...da henter vel ikke det nye selskapet opplysninger fra det gamle ??? Har de lov til det ?

Forsikringsselskaper er synonyumt med svindel.

Selskapene nå har nå begynt å kartlegge/spørre om hvor mange selskaper du har benyttet deg av de siste årene - for å unngå de som "trader" forsikringer.

Renspikka svindel hele bransjen.

Forsikringsselskaper er synonyumt med svindel.

Selskapene nå har nå begynt å kartlegge/spørre om hvor mange selskaper du har benyttet deg av de siste årene - for å unngå de som "trader" forsikringer.

Renspikka svindel hele bransjen.

Ja, de er noen drittsekker ! Bare så synd det er et nødvendig onde....men uansett, de jeg er forbanna på akkurat nå skal ikke få en krone mer med oss hvertfall.

De har et register der det står at dere har unntak i forsikringen på gitte områder (evt ikke får visse typer forsikringer). De har ikke lov å skrive hvorfor, men de andre selskapene vil enten spørre eller bare nekte dere forsikring.

Annonse

De har et register der det står at dere har unntak i forsikringen på gitte områder (evt ikke får visse typer forsikringer). De har ikke lov å skrive hvorfor, men de andre selskapene vil enten spørre eller bare nekte dere forsikring.

Så det vi bør gjøre er faktisk å først takke nei til det nye tilbudet og beholde den gamle forsikringen + søke om å få slettet "klausulen" som er der allerede før vi skifter selskap...for det kommer vi til å gjøre uansett.

Thihi, skal nok vinne over de idiotene !

Så det vi bør gjøre er faktisk å først takke nei til det nye tilbudet og beholde den gamle forsikringen + søke om å få slettet "klausulen" som er der allerede før vi skifter selskap...for det kommer vi til å gjøre uansett.

Thihi, skal nok vinne over de idiotene !

Så lenge dere har søkt om forsikring og fått nei (på visse deler av forsikringen) så kommer dette i registeret. Tror ikke dere har noen mulighet til å få fjernet det.

Men skift selskap, dårlig kundebehandling skal ikke lønne seg.

Alle forsikringsselskap har interne regler om hvem de vil forsikre eller ikke. Tidligere sykdom kan gjøre at du ikke får forsikring. Men når en er en god og trofast kunde kan, og bør, de gi deg denne forsikringen uansett.

Så lenge dere har søkt om forsikring og fått nei (på visse deler av forsikringen) så kommer dette i registeret. Tror ikke dere har noen mulighet til å få fjernet det.

Men skift selskap, dårlig kundebehandling skal ikke lønne seg.

Alle forsikringsselskap har interne regler om hvem de vil forsikre eller ikke. Tidligere sykdom kan gjøre at du ikke får forsikring. Men når en er en god og trofast kunde kan, og bør, de gi deg denne forsikringen uansett.

Tror det skal gå an å få fjernet faktisk..jeg har forbehold om "nervøse lidelser" av alle ting !!! Grunnen er at jeg for 7 år siden ble sendt til psykomototisk behandlig av legen min pga stress...på et tidspunkt med to bleiebarn, full jobb og husbygging...

Har ALDRI vært sykemeldt eller hatt problemer med dette siden... Da bør det vel la seg fjerne ???

Uansett skifter vi selskap, er enig med deg,, så dårlig behandling skal ikke lønne seg for de hvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...