Gå til innhold

Barnløs med julegaver til MAAANGE tante-unger

Anbefalte innlegg

Gjest Pakkeløs

Jessunam. Har en hel skokk.

Og har ingen barn selv.

Jeg fortviler litt, for jeg får ingen presanger tilbake... Jeg har sagt til mine søsken at de voksne som har barn får ingen gaver. Kun barna. God ide, sier de. Men de som har barn kjøper ingenting tilbake til meg - ikke fra barna en gang...

Jeg syns det er litt urettferdig...

Fortsetter under...

Ja, det er litt urettferdig... Til de av vennene våre som har barn kjøper vi til barna, pluss til noen av de foreldrene vi er mest med, men vi får presang igjen av dem. Selv om vi ikke har barn. Den dagen vi eventuelt har det, så blir det barna som får, og ikke vi.

Det blir jo helt feil da ! De burde gi til deg helt til du eventuelt fikk egne barn...

Mener no jeg da... slik gjør hvertfall vi det.

Ja, du burde fått gaver du også. Vi gir til de voksne som ikke har barn, er jo mest riktig det da synes jeg.

Gjest ikke sign

Ja, det var kjipt!! De trenger jo ikke gi så dyre gaver, da.. Synes foreldrene kunne kjøpe noe til deg. Tanten min har ingen barn, vi gir henne noe selv om hun bare gir noe billig tilbake (under 30 kroner som regel..). Jeg fant faktisk en liten kokebok til 10 kroner på butikken, og f.eks. nille har jo noen billige greie ting. De kan jo kjøpe en sjokolade, eller bok? Noen bokhandlere har jo bøker på tilbud av og til, jeg fant en til broren min som kostet 25 kroner. Det er dessuten frekt at du ikke får noe men gir.. husk du kan kjøpe gode gaver til barna som ikke koster all verden. Jeg fant også barnebok til 50, vanligvis 200. Tegnebok og farger koster ikke så mye, eller spill.. Se deg om i butikkene du, og velg noe du har råd til.

Annonse

Det synes jeg er urettferdig og smålig av foreldrene. Mine unger har også en barnløs tante men hun får gaver fra alle.

Si det til dem ved en passende anledning, du.

Ungene har også en velstående onkel. Han pleier å gi julegaver til 20 kr. omtrent. Det synes jeg også er smålig. Selv fester, drikker og reiser han for hundretusener i året. bare tenker på seg selv gjør han. Ett år presterte sønnen min å si "er dette alt"? Han var kun 3-4 år og det var vel det første året han hadde begynt å tenke over hva han pakket opp. De andre onkelene og tantene pleier å kjøpe gaver til minst 2-300 kr. Han skjønte derfor ingen ting når han fikk kun en sånn plastikkbob til kr. 19,-.

Bare på pur f pleier jeg å kjøpe en rådyr gave til han. De årene vi er sammen med han blir det ganske pinlig.

Nå har han selv fått barn og da kjøpte jeg en flott barselgave til over 300 kr. i dåpgave gav vi et smykke til 800 kr. Selv fikk min kr. 100 i en konvolutt.

*hehe*

Gjest ikke signatur

Det synes jeg er urettferdig og smålig av foreldrene. Mine unger har også en barnløs tante men hun får gaver fra alle.

Si det til dem ved en passende anledning, du.

Ungene har også en velstående onkel. Han pleier å gi julegaver til 20 kr. omtrent. Det synes jeg også er smålig. Selv fester, drikker og reiser han for hundretusener i året. bare tenker på seg selv gjør han. Ett år presterte sønnen min å si "er dette alt"? Han var kun 3-4 år og det var vel det første året han hadde begynt å tenke over hva han pakket opp. De andre onkelene og tantene pleier å kjøpe gaver til minst 2-300 kr. Han skjønte derfor ingen ting når han fikk kun en sånn plastikkbob til kr. 19,-.

Bare på pur f pleier jeg å kjøpe en rådyr gave til han. De årene vi er sammen med han blir det ganske pinlig.

Nå har han selv fått barn og da kjøpte jeg en flott barselgave til over 300 kr. i dåpgave gav vi et smykke til 800 kr. Selv fikk min kr. 100 i en konvolutt.

*hehe*

Jeg prøvde å gi svigerfamilien min billige gaver i år.. som de gir oss. Men jeg finner alltid noe fint, og så ble det dyrere enn jeg hadde tenkt da.. Typisk. De gir skikkelig billige gaver, til langt under femtilappen. Men neste år får de ikke så mye.. kun hver sin lille ting.. tror jeg:)

Jeg har litt det omvendte problemet jeg. Har ikke råd til å kjøpe pakker til alle besteforeldre og mammas tanter og slikt. De gir kjempefine gaver til meg hvert år, og så er det moren min som gir gave tilbake med hele familiens navn undertegnet. De få julene jeg har tid har jeg laget karameller til alle eksempel da, godt og billig, men da må jeg jo ha tid... bittelitt dårlig samvittighet for sånt da, selv om jeg jo i teorien gir gave som mamma betaler...

lurer på når jeg blir så stor at jeg må kjøpe alle gavene selv? :)

Jeg har litt det omvendte problemet jeg. Har ikke råd til å kjøpe pakker til alle besteforeldre og mammas tanter og slikt. De gir kjempefine gaver til meg hvert år, og så er det moren min som gir gave tilbake med hele familiens navn undertegnet. De få julene jeg har tid har jeg laget karameller til alle eksempel da, godt og billig, men da må jeg jo ha tid... bittelitt dårlig samvittighet for sånt da, selv om jeg jo i teorien gir gave som mamma betaler...

lurer på når jeg blir så stor at jeg må kjøpe alle gavene selv? :)

Men det er noe helt annet :o)

De barna det var snakk om var jo rundt 10 år.

Det er vel ikke forventet at du skal kjøpe gaver til tanter etc... det hadde ikke jeg ventet hvertfall.

Annonse

Gjest uten signatur

I vår familie kjøper ikke vi voksne til hverandre. Eller vi kjøper til gamle mormor og slikt da. Men ikke vi midt-i-livet-voksne.

Alle barn får helt til de er så voksne at de får barn selv. Da får barna presanger isteden. De som ikke får barn, får jo da allikevel presang fra oss så lenge de lever.Og det gjelder jo den partneren de får også. Søskna får jo både to og tre barn ikke sant.

Dette synes vi er en grei ordning!

Gjest uten signatur

VELDIG urettferdig!

Hos oss slutter vi å kjøpe til nieser og nevøer når de selv får barn. Da får barna istedet. De som ikke har barn, får gavene selv. Om de så er hundre år...

Vi kjøper ikke til våre voksne søsken, men selvfølgelig til våre foreldre.

Jeg synes det skal være en viss gjensidighet jeg. Tross alt. Tenk å ta imot til tre barn kanskje, og ikke gi noe igjen!

Gjest ikke signatur

VELDIG urettferdig!

Hos oss slutter vi å kjøpe til nieser og nevøer når de selv får barn. Da får barna istedet. De som ikke har barn, får gavene selv. Om de så er hundre år...

Vi kjøper ikke til våre voksne søsken, men selvfølgelig til våre foreldre.

Jeg synes det skal være en viss gjensidighet jeg. Tross alt. Tenk å ta imot til tre barn kanskje, og ikke gi noe igjen!

En søster til mannen min gir ikke til våre barn, men vi har sendt til hennes... jeg gidder egentlig ikke sende i år. Men..

Du er nok bare uheldig med familien din ;o)

Min barnløse søster kjøper gaver til tantungene sine, og bare en liten ting til oss voksne, men av oss søsken får hun skikkelig julegave. Vi søsken som har barn kjøper gaver til hverandres unger, og en liten ting (feks vin) til hverandre.

Alt dette er selvfølgelig avtalt på forhånd :-)

Beste hilsen fra

Ja, det synest jeg også. vel er det en glede å gi, men det må da være stusselig å ikke få igjen.

Si ifra til dem du... jeg hadde ikke reagert på det. Men så hadde det nok vært en seff for meg å kjøpe til deg ubedt også da.

sigga: "Si ifra til dem du..."

"Jeg vil også ha pakker!!! :(("

Syns jeg ser det! :) hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...