Gå til innhold

Lamictal og opptrappingsplan

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i opptrapping på Lamictal og følger denne planen:

5+5 i to uker

10+10 i to uker

25+25 i to uker

50+50 i to uker

100+100 --->

Det tar altså 2 mnd å komme opp til måldosen 200mg i mitt tilfelle.

Men nå har jeg blitt fortalt at andre bruker 4 mnd på å komme opp på samme dose. Er min opptrappingsplan for brutal...?

Hvilke opptrappingsplaner har dere andre brukt?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128990-lamictal-og-opptrappingsplan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trrrish

25 mg ito uker

+25 mg i to uker

+25 mg i to uker

+25 mg i to uker

+25 mg i to uker

+25 mg i to uker

+25mg i to uker

+25 mg i to uker

men så skal det sies at legen mente lamictal ville være veeeeldig fantastisk for meg, så hun ville vel være ekstra sikker på at jeg ikke fikk bivirkninger??? eller kanskje hun gjør sånn til alle:)

vil bli borte

Jeg trappet opp sakte 25mg hver fjortende dag.

Men nå er det snart to år siden jeg begynte på medisinen. Kanskje de hadde mindre erfaringer og var mer forsiktig da.

I dag er jeg oppe i 325mg. jeg synes jeg har god effekt av medisinen nå som jeg er oppe i "riktig" dose. (jenter på p-piller må gjerne ha høyere andre.)

Jeg er inne i en depressiv periode akkurat nå. Men den kan ikke sammenlignes i intensitet i forhold til tidligere.

Det kan ta sin tid før en finner rett dose, og før medisinen virket, medn det er verdt å vente på.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Vanlig start er slik:

Uke 1+2: 25 mg

Uke 3+4: 50 mg

Fra uke 5: 100 mg

Deretter kan det økes med 50-100 mg hver 1-2 uker.

Serumkonsentrasjonsmåling gjøres senest 200 mg. Ut fra svaret beregnes endelig dose.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...