Gå til innhold

FU: Er du praktisk anlagt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Praktisk anlagt; da tenker jeg manuelt arbeid. Bygging, tekniske duppeditter og så videre.

Jeg er sånn midt i mellom når det kommer til ferdigheter. Men jeg er utrolig flink til å sette sammen Ikea-møbler :P

En del kan jeg fikse selv. Om dusjen streiker kan jeg skru den fra hverandre og se om noe blokkerer, sjekke trykket og slike ting. Jeg er flink nok til å vite når jeg trenger fagmann og når noe kan ordnes enkelt.

Jeg tror det har med logisk tekning å gjøre, i spedd litt erfaring. Og kanskje lyst og selvtillit spiller litt inn? Tør man prøve, så klarer man ofte. Ringer man noen for å hjelpe til så snart noe går galt, så finner man jo aldri ut om man kunne løst problemet selv.

Uhyre praktisk. Det jeg ikke skjønner, det SKAL jeg skjønne.

Hvordan har du blitt slik?

Jeg trenger å bli slik selv, for han jeg er sammen med nå er ekstremt lite praktisk.

Har levd sammen med en som deg i mange år og har ikke lært å gjøre noe praktisk selv!

Ulv I Faarikaal

Hvordan har du blitt slik?

Jeg trenger å bli slik selv, for han jeg er sammen med nå er ekstremt lite praktisk.

Har levd sammen med en som deg i mange år og har ikke lært å gjøre noe praktisk selv!

Da mekanismen i sisterna kollapset, måtte jeg finne ut hvordan den virket, for rørleggern skulle ha 1500 kr + materialer. Det viste seg at den var tett av kalk. Jeg la den i eddiksyre så kalken løste seg opp, da var den like fin. Minst kr 1500 spart.

Jeg hadde bare ikke råd.

Nøden lærer ... osv.

Annonse

Gjest språkfrik

Jeg er mer praktisk enn de fleste damer, tror jeg. Og jeg tror det kommer av en far som forlangte at jeg skulle gjøre ting selv, så skulle han stå bak og hjelpe hvis det ikke gikk. Utrolig mange ting her i verden som ikke er særlig vanskelige når du bare har øvd deg litt.

Bytte dekk på bilen, skifte pakning i en kran, skifte en sikring, alt dette er jo lettere enn å sy ei bukse helt fra scratch eller strikke en genser.

"Hjelpsomme" fedre, brødre, kjærester og ektemenn kan komme i veien for læringen.

Må man så kan man ; tror jeg ;o)

Selv har jeg lagt laminat , fliser på både bad og kjøkken ( noen år siden ) , skifter dekk på bilen , fikser tette rør og skifter pakninger , satt opp dusjkabinett , skrudd opp kjøkken , malt hus , skrudd sammen Ikea møbler! , etc.....

Kanskje ikke så vanskelige ting , men har venniner som ikke tør å prøve da....

Gjest uten signatur

Jeg er praktisk på den måten at jeg er veldig flink til å skaffe meg hjelp til det jeg ikke greier selv! DET er veldig praktisk å kunne...

Jeg sjekker lufta i dekka selv og fyller spylervæske. Kjenner mange damer som ikke gjør det.

Sette sammen mindre IKEA-møbler, henge opp bilder og småhyller med vater og drill fikser jeg. Hvis jeg gidder.

Har mala kjøkken og stua. Tapetsere det 'kan' jeg ikke. hehe... Vil ikke prøve altså!

Oppfatter ikke meg selv som en praktisk person egentlig. Men kanskje jeg ikke er så gæern?

Kan sy gardiner og putetrekk og slike enkle ting også. Sikkert annet også da, men det gidder jeg ikke prøve.

Praktisk har vel mye med interesse å gjøre også tenker jeg... Vil en så kan en mye mer enn om en ikke vil. JEG iallefall!

Annonse

Jeg sydde alt til ungene da de var små, og mye til meg selv. Jeg bakte brød, kjøpte hele skrotter kjøtt og delte ned og kvernet. Fryseren var full av hjemmelaget mat. Det er fortiden, nå bor jeg for det meste alene og skrur sammen møbler, ringer elektrikeren, rørleggeren, snekkeren når noe må gjøres av en håndverker. Tar bilen til verksted når noe må ordnes. Dette gjorde eksmannen før. Jeg har en ordnet økonomi, fast jobb og egen leilighet. Ja jeg er praktisk anlagt, jeg greier meg bra.

Ja, jeg ville si jeg er praktisk anlagt. Men mange ting som å skifte sikringer, skifte dekk på bilen osv er ikke akkurat ting som jeg ville "skryte av", slikt synes jeg faktisk man kan forvente at alle kan. Maling, sette sammen møbler, legge parkett og annen oppussing har jeg også gjort uten problemer. Samboeren min er nok en del flinkere enn meg, men jeg synes ikke det bør være en unnskyldning for at han skal gjøre alt, jeg ville syntes det var utrolig kjedelig om jeg skulle være avhengig av ham for alt "teknisk og praktisk".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...