Gå til innhold

tips for å slippe militæret??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tjenesten kan treneres ved at du søker om overføring til siviltjeneste, en slik søknad skal tas hensyn til raskt; dvs. at de ikke kan forlange at du møter opp etter at søknaden er sendt.

Ellers er det jo en mulighet å simulere sykdom for en lege for derigjennom å blir erklært tjenesteudyktig. Muligens er dette enklere om du ikke først søker overgang til siviltjeneste (fordi terskelen for helse i militæret er høyere), men det vet jeg ikke sikkert.

Jeg syns det er positivt at du ønsker å unngå avtjening av vernepliken, lykke til!

Simulere en sykdom som gjør at han kan jobbe fulltid men ikke være med i militæret???

Hvorfor ikke bare møte opp og værlig ærlig mot forsvaret og deg selv. Forklar dem at du er av den oppfatning at verneplikt er noe som kun angår andre og ikke deg selv. Videre at du er av den oppfatning at du kun skal få av det samfunnet har å by på, men finner det forkastelig å skulle gi noe tilbake.

Det finnes mange dekkende karakteristikker på folk med slike holdninger.

Kort og greit, forsvaret har ikke bruk for folk med slike holdninger så du slipper sikkert unna.

Hvorfor ikke bare møte opp og værlig ærlig mot forsvaret og deg selv. Forklar dem at du er av den oppfatning at verneplikt er noe som kun angår andre og ikke deg selv. Videre at du er av den oppfatning at du kun skal få av det samfunnet har å by på, men finner det forkastelig å skulle gi noe tilbake.

Kort og greit, forsvaret har ikke bruk for folk med slike holdninger så du slipper sikkert unna.

Du, Mc Loud, er en mann etter min smak.

Ulv I Faarikaal

Jeg kunne fortalt deg nøyaktig hvordan, og det kan vel også de fleste i helsevesenet. Problemet er at ingen gidder, for de syns ikke synd på deg.

Jeg har sett mange fortvilede blodgutter som forandrer seg totalt på den tida de er inne. Mamma får tilbake en vesentlig mer rolig gutt uten disse underlige og irrajonelle pubertetsnykkene. Man ser bedre hva som er viktig i livet, og hvordan man skal forholde seg til autoriteter.

Nå er det noen som bare ikke klarer dette, og spesielt homofile (om jeg får lov å si det) får ofte store problemer. Ikke med de andre, men med seg selv. Mange (de fleste?) får reise hjem etter noen runder med psykologen. Noen liker seg også godt, spesielt om de finner en....

Homofili er ikke lett å simulere, og det er mange som prøver seg og må gi opp. Psykologen lar seg ikke lure så lett. Psykologen burde gå ut med beskjed med en gang: "SPAR DERE!"

Annonse

Hm.. Hadde en kompis som sa under legesjekken at "hvis jeg ikke får dimme pga helseårsaker, kommmer jeg til å skyte meg, og i selvmordsbrevet kommer jeg til å skrive at jeg advarte deg!"

Eksen min ble dimmet på dagen etter noen måneder i militæret. Det er noe med at man kan bruke en eller annen paragraf, og da må de sende deg hjem umiddelbart. Riktignok får du siviltjeneste i stedet, men dette var i slutten av -99, og han har ennå ikke hørt en lyd om det..

En bekjent prøvde seg på denne og ble sendt til legen for nærmere undersøkelse. Han måtte gjennom noe han beskrev som en utrolig smertefull undersøkelse hvor legen førte en q-tips opp i urinrøret. I tillegg fant legen ut at det ikke var noe galt, så han fikk ikke dra. Bortkastet med andre ord.

Ulv I Faarikaal

Da kan det kanskje bli bra med en profesjonell hær?

Har ikke inntrykk av at vervede har noen bedre holdninger eller er mer lærevillige eller effektive. Eneste forskjellen er at de får bedre betalt. Like sutrete er de også, noen ganger verre.

En bekjent prøvde seg på denne og ble sendt til legen for nærmere undersøkelse. Han måtte gjennom noe han beskrev som en utrolig smertefull undersøkelse hvor legen førte en q-tips opp i urinrøret. I tillegg fant legen ut at det ikke var noe galt, så han fikk ikke dra. Bortkastet med andre ord.

uhm, sengevæting kan jo være psykisk, åssen finner en ut det med en q-tips?

simulere sykdom, ja det har jeg tenkt på, men lurer litt på hva? Ryggplager? Er det godt nok? Andre ting??

Jeg kjenner mange som har skuflet papir i 1 år etter å ha forsøkt seg med sykdom. (Noen av dem var også syke)

Hvis du ikke gidder militæret så tar du siviltjeneste. No problem.

Stakkars stoooooore sterke karer

Som vårt lille land forsvaaaaaarer

Stakkars stoooooore sterke karer

Det er godt at sånne fins, for svake fins!!!!!!!

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...