Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med et annet ord ...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Løvetannbarn" er et etablert uttrykk for barn som har overlevd en vond oppvekst.

Dere skjønner tydligvis hva jeg er ute etter her, ja. Og joda, jeg vet om løvetannbarna, men er på jakt etter et NYTT ord som beskriver det samme egentlig....

Håper på flere tips og takk for tips så langt! :-))

Annonse

Gjest fjellbjørka

Dere skjønner tydligvis hva jeg er ute etter her, ja. Og joda, jeg vet om løvetannbarna, men er på jakt etter et NYTT ord som beskriver det samme egentlig....

Håper på flere tips og takk for tips så langt! :-))

Fjellbjørk.

En sammenligning jeg selv brukte å like...

En fjellbjørk, ytterst på kanten, klamrer seg fast, krokete og vridd, ikke lagt merke til, ingen syns den er noe. Men den står der med sine røtter i fjellsprekkene, finner næring der man ikke skulle tro det fantes.

Den trosser vær og vind, selv om steiner i grunnen løsner og faller i stupet, og truer med å ta fjellbjørka med, så finner den nytt feste for røttene.

Fjellbjørka er seig, livskraftig og tilpasningsdyktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...