Gå til innhold

Hva skjer med meg?


Gjest Sopp

Anbefalte innlegg

Nå er jeg redd...FRUSTRERT... Hater meg selv!

For en uke siden dro mamma og pappa 2 uker til syden. De var redde formeg, men jeg LOVET at alt ville gå bra. Det gjorde det for 1/2 år siden, men da var de bare borte i en uke og vekta mi var en del høyere...

Rett etter de dro fikk jeg plutselig panikk-angst. Har hatt angst før også, men ikke slik som denne gangen! Gikk bare rundt og grein og skrek, klarte ikke å sitte eller stå i ro ett minutt. Slik hadde jeg det natt og dag i tre dager, da otket jeg ikke mer. Ringte 6 reiseselskaper for å prøve å få plasse på et fly ned til dem, men det var fullt overalt. Ringte mamma og pappa i syden og sa at de måtte komme hjem, men det gikk heller ikke, fullt overalt. De ble så redde!

Jeg trodde faktisk at jeg skulle dø...

Tirsdag var jeg hos legen. Jeg sa at jeg nektet å gå derfra før jeg hadde fått noe angstdempende. Hun ville vite vekta mi, BMI var 12,98. Hun ville ha meg rett på sykehuset men det nektet jeg. Hun ga meg heldigvis en Valium på minuttet der på kontoret så fikk jeg resept på et angstdempende middel.

Nå går det heldigvis bedre. Er fortsatt redd, men har ikke panikk.

Faens liv. har hatt hjemlengsel og slike ting siden jeg ble født. Vil ikke leve slik lenger. Nå vil jeg bare bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kunne ønske at foreldrene dine var sammen med deg, NÅ !!! Det er ihvertfall det eneste som hjelper meg når jeg får panikkangst, at noen er sammen med meg..

Første gangen jeg hadde slik angst,var jeg også veldig langt nede i vekt, og jeg har hørt at når vekten kommer til et visst punkt, skjer det noe i hjernen..slik at man blir mer tynnhudet på en måte.. men jeg har jo hatt panikkangst når jeg har veid mere også..

uansett burde du kanskje komme på sykehus nå, for nå er du fryktelig tynn......

tenker på deg..mange klemmer fra null

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne ønske at foreldrene dine var sammen med deg, NÅ !!! Det er ihvertfall det eneste som hjelper meg når jeg får panikkangst, at noen er sammen med meg..

Første gangen jeg hadde slik angst,var jeg også veldig langt nede i vekt, og jeg har hørt at når vekten kommer til et visst punkt, skjer det noe i hjernen..slik at man blir mer tynnhudet på en måte.. men jeg har jo hatt panikkangst når jeg har veid mere også..

uansett burde du kanskje komme på sykehus nå, for nå er du fryktelig tynn......

tenker på deg..mange klemmer fra null

Godt å høre at noen ville lese dette, om min frustrasjon. Men jeg vil nok heller dø i senga mi hjemme enn å komme på sykehuset en gang til...

Etter jeg fikk tablettene mot angsten går det bedre, men jeg har slitt med all denne dritten i så mange år at nå flyter begeret snart over.

Føler meg alene i denne verden, selv om det er 1000 mennesker rundt meg.

Er 18 år, men vil helst bare sitte i en armekrok og bli stryket på... akkurat som en 5 åring... faen heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Sopp ! Slik jeg forstår deg for du økt angst når dine foreldre i avstand er langt unna , det kan se ut som om det for deg er truende å bli forlatt. Du sliter med sf og i tillegg har du panikkangst. Jeg håper at den legen som har gitt deg resept på angstdempende medisin også følger deg regelmessig med samtaler , - eller at hun forskriver medisiner og at du går i behandling hos en psykiater eller psykolog. Håper du får hjelp for dine problemer, da det ikke alltid er like lett å skjønne og forstå både sf-en og angsten, redselen for å bli forlatt.Hva med familieterapi, er dette noe du og din familie har fått tilbud om, hvis ikke kunne det kanskje være en metode til å komme videre for deg og din familie.Lykke til videre !

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Sopp ! Slik jeg forstår deg for du økt angst når dine foreldre i avstand er langt unna , det kan se ut som om det for deg er truende å bli forlatt. Du sliter med sf og i tillegg har du panikkangst. Jeg håper at den legen som har gitt deg resept på angstdempende medisin også følger deg regelmessig med samtaler , - eller at hun forskriver medisiner og at du går i behandling hos en psykiater eller psykolog. Håper du får hjelp for dine problemer, da det ikke alltid er like lett å skjønne og forstå både sf-en og angsten, redselen for å bli forlatt.Hva med familieterapi, er dette noe du og din familie har fått tilbud om, hvis ikke kunne det kanskje være en metode til å komme videre for deg og din familie.Lykke til videre !

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Sopp ! Slik jeg forstår deg for du økt angst når dine foreldre i avstand er langt unna , det kan se ut som om det for deg er truende å bli forlatt. Du sliter med sf og i tillegg har du panikkangst. Jeg håper at den legen som har gitt deg resept på angstdempende medisin også følger deg regelmessig med samtaler , - eller at hun forskriver medisiner og at du går i behandling hos en psykiater eller psykolog. Håper du får hjelp for dine problemer, da det ikke alltid er like lett å skjønne og forstå både sf-en og angsten, redselen for å bli forlatt.Hva med familieterapi, er dette noe du og din familie har fått tilbud om, hvis ikke kunne det kanskje være en metode til å komme videre for deg og din familie.Lykke til videre !

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Sopp ! Slik jeg forstår deg for du økt angst når dine foreldre i avstand er langt unna , det kan se ut som om det for deg er truende å bli forlatt. Du sliter med sf og i tillegg har du panikkangst. Jeg håper at den legen som har gitt deg resept på angstdempende medisin også følger deg regelmessig med samtaler , - eller at hun forskriver medisiner og at du går i behandling hos en psykiater eller psykolog. Håper du får hjelp for dine problemer, da det ikke alltid er like lett å skjønne og forstå både sf-en og angsten, redselen for å bli forlatt.Hva med familieterapi, er dette noe du og din familie har fått tilbud om, hvis ikke kunne det kanskje være en metode til å komme videre for deg og din familie.Lykke til videre !

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Takk for svar, nei det var heller ikke ment som noe alternativ istedenfor lege.

Jeg kom meg til legen og fikk angstdempende. Samtidig klarte jeg å ordne det slik at jeg bodde hos søstra mi noen dager. Nå som det er 4 dager igjen alene er ALT bare "fryd og gammen". Føler meg bare glad og har ikke tatt angstdempende middler på to dager. Det er vel viten om at det ikke er så lenge igjen.

Ja, legen som ga meg de medikamentene følger meg TETT opp, 2 ganger i uka nå som jeg er alene hjemme. Ellers så går jeg til psykolog en gang i uka.

Som sagt så er ting MYE bedre inni meg nå. (Bortsett fra redsleen for å gå opp i vekt, noe jeg egentlig VET at jeg ABSOLUTT må...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Takk for svar, nei det var heller ikke ment som noe alternativ istedenfor lege.

Jeg kom meg til legen og fikk angstdempende. Samtidig klarte jeg å ordne det slik at jeg bodde hos søstra mi noen dager. Nå som det er 4 dager igjen alene er ALT bare "fryd og gammen". Føler meg bare glad og har ikke tatt angstdempende middler på to dager. Det er vel viten om at det ikke er så lenge igjen.

Ja, legen som ga meg de medikamentene følger meg TETT opp, 2 ganger i uka nå som jeg er alene hjemme. Ellers så går jeg til psykolog en gang i uka.

Som sagt så er ting MYE bedre inni meg nå. (Bortsett fra redsleen for å gå opp i vekt, noe jeg egentlig VET at jeg ABSOLUTT må...)

Kjære Sopp ! Det er fint å høre at du klarer å ordne opp, ta vare på deg selv- og så vil du etterhvert også klare å slippe redselen for å gå opp i vekt. Alt kan ikke skje samtidig, men hvert positive lille steg/opplevelse er et steg framover på veien videre, lykke til !

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Sopp ! Det er fint å høre at du klarer å ordne opp, ta vare på deg selv- og så vil du etterhvert også klare å slippe redselen for å gå opp i vekt. Alt kan ikke skje samtidig, men hvert positive lille steg/opplevelse er et steg framover på veien videre, lykke til !

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Nå er det ikke lenge igjen å være alene hjemme. Nå så går det jo mye bedre, gruer meg til og med litt til de kommer hjem igjen! Men det skal bli godt også.

Vekta går litt nedover, er på en måte kjempe redd for å gå ned, men samtidig så bra driter jeg i det nå. La alt bare gå slik det går, alle skal dø en gang...

Takk for at dere har hørt på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...