Gå til innhold

Telefonselgere tar tydeligvis hevn

Anbefalte innlegg

Stort sett hver gang jeg tar telefonen og forstår at det er en telefonselger, så legger jeg bare på røret. Jada, det er litt uhøflig, men jeg er dritlei. (har reservert meg for telefonsalg nå, skal bli spennende å se om det funker).

Nå har jeg imidlertid oppdaget at enkelte telefonselgere som jeg slenger på røret til, har begynt å ta hevn. I løpet av noen få måneder nå, har jeg opplevd dette 3 - 4 ganger: En selger ringer og jeg slenger på røret. Noen timer etter, på samme dag, ringer så telefonen, og når jeg svarer, legges røret på.

Det kan ikke være tilfeldig at det har skjedd samme dagen som jeg har slengt på røret for en selger? Ikke når det er skjedd 3 - 4 ganger, som sagt?

Det ringer aldri noen og slenger på røret når jeg svarer ellers.

Må si det er ganske lite profesjonelt av selgere å opptre slik. Nei, det er ikke profesjonelt av meg heller, å slenge på røret, men ingen kan kreve at jeg skal være profesjonell i mitt eget hjem. Jeg har utelukkende telefon fordi jeg vil ha kontakt med familie og venner, ikke for å bli invadert i hjemmet mitt av fremmede.

Flere som har opplevd slik "telefonterror" fra selgere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129456-telefonselgere-tar-tydeligvis-hevn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest telefonintervjuer

Hei du... Jeg kommer nettopp fra jobb - som telefonintervjuer (nb.ikke salg! ;)

Når noen slenger på røret så er det ikke alltid vi oppfatter at det er slengt på. Vi kan tro at det er f.eks en telefax.

Det smarteste du gjør er å høre hvem de spør om å få snakke med - og la vedkommende selv få svare om h*n er interessert i produktet/intervjuet.

Hvis dere imidlertid alle på forhånd vet at de andre i huset ikke er interessert, så kan dere vennlig si dette til den som ringer.

Vi bryr oss ikke om sure personer, men jeg vil tro at dere får det bedre ved å svare hyggelig :)

(når du reserverer deg er det kun mot salg, ikke meningsmålinger og forbrukerundersøkelser)

AKKURAT det samme skjedde med foreldrene mine i en lang periode !!!

Helt til en dag moren min tilfeldigvis stod rett ved telefonen og tok den etter et "halvt" ring. Da presenterte en forfjamset person seg fra Redd Barna (eller selvfølgelig de som selger for RB).. Tilfeldig ??? Nei, jeg tror ikke det.

Jeg har selv meldt meg ut av samme organisasjon pga en frastøtende kampanje de kjørte for noen år siden....(bilde av 5 barn + tekst: Du bestemmer hvilke av disse barna som blir prostituert....) Begynner å bli grundig lei av hjelpeorganisasjoner som kaster bort penger på tull og vås istedenfor det de BØR drive med.

Hadde det vært meg hadde jeg anmeldt for å få bekreftet hvem det er som ringer. SLIKT hisser jeg meg nemlig opp over :o(

Gjest ikke selger

Det er nok ikke noen hevn. Mange av disse selskapene benytter seg av teknologi som ringer opp et visst antall kunder og setter over samtalene til ledige selgere idet kundene svarer.

Men så hender det at for mange kunder ringes opp i forhold til hvor mange selgere som er ledig, og da bryter teknikken av samtalen overfor de resterende. Dette skjer automatisk og gjør at du hører de legger på når du tar opp røret.

Når noen slenger på røret så er det ikke alltid vi oppfatter at det er slengt på. Vi kan tro at det er f.eks en telefax.

Det smarteste du gjør er å høre hvem de spør om å få snakke med - og la vedkommende selv få svare om h*n er interessert i produktet/intervjuet.

Hvis dere imidlertid alle på forhånd vet at de andre i huset ikke er interessert, så kan dere vennlig si dette til den som ringer.

Vi bryr oss ikke om sure personer, men jeg vil tro at dere får det bedre ved å svare hyggelig :)

(når du reserverer deg er det kun mot salg, ikke meningsmålinger og forbrukerundersøkelser)

Det er ikke alltid like lett å si nei og bli akseptert for det sånn med en gang. Særlig ikke av vedledige organisasjoner. Hater nesten de på gata som ikke gir seg uannsett. Har du ikke penger, drar de deg bort til en minibank (overdriver bare litt) eller begynner å mase om at "det koster bare en norvegia i mnd". JAVEL.

Annonse

Det er nok ikke noen hevn. Mange av disse selskapene benytter seg av teknologi som ringer opp et visst antall kunder og setter over samtalene til ledige selgere idet kundene svarer.

Men så hender det at for mange kunder ringes opp i forhold til hvor mange selgere som er ledig, og da bryter teknikken av samtalen overfor de resterende. Dette skjer automatisk og gjør at du hører de legger på når du tar opp røret.

Er det rar vi missliker telefonsalg...?

Det er selvfølgelig ikke rettet mot selgerne personlig, men mot den "handlingen" de og selskapet foretar seg.

I et ellers stadig mer stressende samfunn, så er den private sfære enda viktigere enn tidligere.

Og da ønsker jeg ikke at andre skal forstyrre meg - uten at jeg har bedt om det.

Greit at det ikke er salg da, men jeg tror faktisk at de fleste har sett seg lei på alt som ikke har med familie og venner å gjøre pr tlf. Jeg hater å få telefoner fra andre, de bruker laaaang tid på å forklare hvem de ringer fra, hva de vil , hva du skal gjøre, kan liksom ikke bare si nei jeg er ikke interessert fordi snakker sammenhengende. Dessuten så har jeg fått sånn derre tlf med undersøkelse, de sier de bare trenger deg i 2 min, høres så lite ut liksom, men neida, det ene spørsmålet fører til det neste, og det er jo som regel ikke spørsmål som er av noen interesse eller til glede for meg ivertfall, så du er ikke ferdig før etter 10 min likevel, etterpå sitter jeg igjen med følelsen av å bli lurt igjen, fordi jeg liksom skal være grei å svare på spm.

Selgerene igjen, de er jo bare sååå frekke, tar ikke et nei for et nei, det gjør de så og si aldri. Tenk på de og de, koster bare det og det osv, blir aldri ferdig.

Jeg har heldigvis nr viser og svarer ikke nr som er "hemmelige", så de må vel ringe og ringe hos meg,får aldri svar fra meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...