Gå til innhold

"Tror" dere på den sjette sans?

Anbefalte innlegg

Tenker på fornemmelser en har som i ettertid skjer.

For eksempel :

For to år siden drømte jeg ei natt at min far død.

Klokka fem om morgenen ringer min mor og sier at faren min er blitt lagt på sykehuset med store magenblødninger.

Han falt i koma og hadde det ikke vært for at legen gikk i mot min fars ønske , og gitt han blod , hadde han dødd den dagen...

Så en natt drømte jeg at gutten min holdt på å drukne.

Jeg våkna gjennomsvett og hadde en ekkel følelse , og derfor gikk jeg inn til ham.

Der lå han med nesten 42 i feber og i "trance".

Rett på sykehuset ,han hadde blodforgiftning og jeg holdt på å miste ham .Det var kritisk i 2 dager.

For bare noen uker siden reiste vi fra svigerforeldrene mine etter en koslig helg der.

Helt fra vi satte oss i bilen hadde jeg en vemmelig følelse i kroppen om at det kom til å skje noe.

Til og med mannen min lurte påhvorfor jeg var så taus under turen hjem.

Han hadde noen forbikjøringer , og hver gang skalv jeg i kroppen.

Så skjer det ; den 3 bilen bak oss tar en uforsvarlig forbikjøring , og det smeller i med mortgående bil.

Det gikk nok "bra" med dem for ingen døde vet jeg .

Dette er bare noen av de fornemmelsene jeg har hatt !

Hva med dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129505-tror-dere-p%C3%A5-den-sjette-sans/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

25

• serendipity

9

• Nemesis

8

• Goliath

6

Mest aktive i denne tråden

Jeg drømte i begynnelsen av november at vi og et annet par skulle få tildeling fra Colombia: ganske urealistisk, siden vi ikke har sendt papirene enda, og det andre paret jeg drømte om var nr to på ventelisten. Samtidig hadde Adopsjonsforum skrevet på hjemmesiden sin at man ikke kunne regne med flere tildelinger fra private barnehjem i år.

Den 24. november fikk hun jeg hadde drømt om Telefonen fra Adopsjonsforum – de hadde fått en liten gutt! Fullstendig uventet! Men vi fikk dessverre ingen telefon selv ;o)

Drømmen hadde jeg for øvrig fortalt om både til mannen min da jeg våknet, samt skrevet om på en meldingsside for oss som adopterer fra samme barnehjem.

Et deilig sammentreff, sannsynligvis, men en ganske spesiell drøm, likevel :-)

Beste hilsen fra

Kizza1365380506

Jeg har alltid hatt en spesiell kontakt med min mor. Har hatt en rastløs følelse og ringt henne og de gangene har det alltid vært noe "galt". Jeg drømte også om henne og våknet flere ganger og var urolig den natten hun døde. Telfonen ringe kl. 0600 om morgene og da bare visste jeg at hun var død og fikk en underlig ro over meg som jeg har fremdeles. Min niese drømte også så virkelig om mormor den natten.

Så ja, jeg er "troende".

Mvh

Kizza1365380506

For noe vrøvl. Hva med alle gangene du har hatt fornemmelser og det ikke har stemt? Husker du det? Jeg synes det er skremmende at voksne folk kan tro på slikt, det får virkelig være måte på til naivitet.

Det er ikke den samme fornemmelsen man har de andre gangene. Det er helt spesielt. Uroen, ja den kan jeg være med på i enkelte ganger kan være tilnærmet lik. Men jeg tror du må være en spesiell type menneske for å være oppmerksom på det.

Jeg har også en veldig god sans for hvordan mennesker er ved det første møte. Ikke at jeg vil si at jeg er en veldig god menneskekjenner men det er veldig skjeldent jeg tar feil. Kanskje det er noe med auraen.

Mvh

Det er ikke den samme fornemmelsen man har de andre gangene. Det er helt spesielt. Uroen, ja den kan jeg være med på i enkelte ganger kan være tilnærmet lik. Men jeg tror du må være en spesiell type menneske for å være oppmerksom på det.

Jeg har også en veldig god sans for hvordan mennesker er ved det første møte. Ikke at jeg vil si at jeg er en veldig god menneskekjenner men det er veldig skjeldent jeg tar feil. Kanskje det er noe med auraen.

Mvh

Jepp, det er nok auraen. *ROTFL*

Annonse

Ikke så skumle som deg. Men jeg skulle på intervju, og hadde avtale med en dame. Da jeg gikk til lokalet tenkte jeg på navnet inni meg. "Var det Anita? Nei, det var nnn". Da jeg kom frem sa damen i resepsjonen at det var Anita som skulle ta intervjuet for nnnn den dagen.

Tilfeldigheter, kanskje...

Stakkar deg - du må ha et kjedelig liv som ikke har annet å gjøre enn å latterliggjøre andre.

Og så navnet Nemesis da.... du fant ikke noe mer upassende?

Latterliggjøring? Svarer jo bare på et innlegg. Å mene noe annet enn "synsk" er vel lov?

Annonse

Jeg gjettet på hvor jokeren lå i lottotrekningen, og det stemte, men ikke si til noen at jeg har gjetta på det 10 ganger før og bomma.

Det eneste vi husker er de gangene det stemmer.

Tenk at jeg skulle væer enig med deg i noe, da! ;o))

Beste hilsen fra

Jeg har også hatt 2 sånne opplevelser i mitt liv, den ene veldig merkelig og helt uskyldig, men likevel meget snodig at jeg kunne drømme/tenke på dette og så skjer det et år senere. Den andre opplevelser var IKKE hyggelig, og det vil jeg helst ikke oppleve igjen.

Så ja, jeg tror på at de fleste har en sjette sans.

Ulv I Faarikaal

Tenk at jeg skulle væer enig med deg i noe, da! ;o))

Beste hilsen fra

Du trenger ikke være enig med meg, sett heller andre mål i livet.

Jeg fikk en gang en sterk følelelse av at skoa mine sto ute i regnet, og det stemte. Jeg hadde ikke sjøl satt dem der, men jeg lette etter dem og foretok en kvalifisert gjetting. Jeg så det regnet, og lette først der siden det regna. Da spurte en: "hvordan visste du det?" Jeg visste ikke det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...