Gå til innhold

Noen drømmetydere her?

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli litt lei dette her... Har nemlig hatt tilnærmet samme drøm flere netter, det kan gå uker mellom hver gang, men jaggu dukker den opp igjen.

I drømmen er vi på biltur, vi fem i familien. Uten forvarsel havner vi i vannet, bilen med oss inni. Vi synker, bilen tipper med nesen nedover og vannet tyter inn gjennom alle sprekker. Hver gang våkner jeg idet jeg kaster meg rundt for å låse opp ungene. I det siste har jeg ikke turt å sovne igjen, men de gangene jeg har gjort det, har drømmen fortsatt med at jeg svømmer som bare pokker (er ikke svømmedyktig engang) med to barn på slep, gubben og eldstemann er ikke der. Så våkner jeg igjen, sjokkert over ikke å se disse to.

Nå har det blitt såpass mange netter med denne drømmen at jeg gruer meg for å legge meg for natten. En gang var jeg så hysterisk dagen derpå at gubben måtte kjøre en omvei for å slippe å kjøre langs et vann...

Noen som vet hva jeg er så redd for? For jeg regner med at det er en overført betydning? Klart jeg er redd for å miste mine nære, så jeg tror det er noe annet drømmen vil fortelle meg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129593-noen-dr%C3%B8mmetydere-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest eller havfruen

Jeg tror at bare du vet hva som er rett tolkning, fordi du vil føle det på deg når du hører den tolkningen - drømmer er jo om følelser.

Her er noen gjetninger fra meg:

Å kjøre utfor - miste kontrollen, ikke orke alt du syns du burde orke

Kan svømme selv om jeg ikke kan - er sterkere enn jeg frykter, selv i alvorlige kriser ELLER

Blir tvunget til å svømme selv om jeg ikke kan: livet setter meg på umenneskelige krav

Redder bare de små, ikke de store - de er viktigst, eller trenger meg mest, eller er de jeg føler meg nærmest

En vill gjetning: er du overarbeidet, og får for lite hjelp til barnepass av din bedre halvdel?

Jeg tror at bare du vet hva som er rett tolkning, fordi du vil føle det på deg når du hører den tolkningen - drømmer er jo om følelser.

Her er noen gjetninger fra meg:

Å kjøre utfor - miste kontrollen, ikke orke alt du syns du burde orke

Kan svømme selv om jeg ikke kan - er sterkere enn jeg frykter, selv i alvorlige kriser ELLER

Blir tvunget til å svømme selv om jeg ikke kan: livet setter meg på umenneskelige krav

Redder bare de små, ikke de store - de er viktigst, eller trenger meg mest, eller er de jeg føler meg nærmest

En vill gjetning: er du overarbeidet, og får for lite hjelp til barnepass av din bedre halvdel?

Jeg drømte i går at pappa skulle prøve å drepe meg! Jakta på meg og skulle ta meg...

Lurer jo virkelig på hva det betyr ivertfall!!!

Det er vel det at de to minste tar det meste av din oppmerksomhet, og du føler du forsømmer de eldstemann og mannen din. Men drømmer sier jo kanskje også at dette er et nødvendig valg, det er jo de to minste som er mest hjelpesløse i en slik situasjon.

Og så sier det deg jo at du virkelig er glad i eldstemann og mannen din og er livredd for at dere skal bli splittet fra hverandre da. Kanskje har dere blitt litt delt i det siste? Deg og de to minste mot eldstemann og far? Kanskje du rett og slett skal finne på noe hyggelig med eldstemann og mann en dag, bare dere tre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...