Gå til innhold

Hvor lenge skal en kalkun steke??

Anbefalte innlegg

Har kjøpt kalkun, men det viser seg å være uten steketermometer. Hvor lenge skal den steke?? Har stuffet den med kjøttdeigstuffing, og den er ca 7,5 kilo. Skal ha mange til middag, og det er litt kjedelig hvis den skal bli mislykket, bare fordi jeg kjøpte feil kalkun uten steketermometer. Trenger svar fort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129612-hvor-lenge-skal-en-kalkun-steke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

kalkunen skal steke en halvtime per kilo.. (180 grader)

Må smøres med smør med salt og pepper, eller grillkrydder hver time. Når den er ferdig stikker du en kniv i den der det en mest kjøtt, kommer det blodig saft ut er den ikke ferdig, komemr det kllar kraft ut er den ferdig...

Du får jo kjøpt steketemometer da hvis du er i tvil...

kalkunen skal steke en halvtime per kilo.. (180 grader)

Må smøres med smør med salt og pepper, eller grillkrydder hver time. Når den er ferdig stikker du en kniv i den der det en mest kjøtt, kommer det blodig saft ut er den ikke ferdig, komemr det kllar kraft ut er den ferdig...

Du får jo kjøpt steketemometer da hvis du er i tvil...

Får man kjøpt slik termometer som popper ut av seg selv??? I oppskriften som fulgte med kalkunen sto det 40 min pr kilo på 160 grader. I en annen oppskrift så jeg 45 min per kilo, om den var fylt med farse. Har laget kalkun så mange ganger, men nå ble jeg usikker.

Annonse

Gjest Pricilla

Får man kjøpt slik termometer som popper ut av seg selv??? I oppskriften som fulgte med kalkunen sto det 40 min pr kilo på 160 grader. I en annen oppskrift så jeg 45 min per kilo, om den var fylt med farse. Har laget kalkun så mange ganger, men nå ble jeg usikker.

Vet ikke om du får kjøpt sånne som popper ut, men det er vel mulig? Hør på jernia eller noe sånt.

Er samma om du steker den 40 min. på 160 grader, eller 30 min. på 180 grader..

Den blir mye saftigere hvis du langsteker den på lav varme da...

Fikk kalkun hos svigermor for noen uker siden, hun stekte den 6 1/2 time (6 kilo) på 100 grader, fylt med farse. Den var kjempesaftig og fin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...