Gå til innhold

Hvordan fjerne jordslag på dusjforheng?

Anbefalte innlegg

Gjest Hybelmor

Hvordan får man fjernet jordslag på dusjforheng?

Jeg skal flytte ut av studenthybelen og der er visst ikke bare å kjøpe et nytt dusjforheng for dette dusjforhenget er for-snurten-meg spesialsydd til denne dusjen.

Jeg kan liksom ikke forlate åstedet slik!

Er det noen mer erfarne hybelmødre som har råd å gi meg?

Fortsetter under...

Det gjør jeg da med jevne mellomrom, det er ikke vanskelig. Ta det ned, og vask det med vann og såpe. Jeg har aldri brukt noe spesielt middel, bare grønnsåpe eller aller helst Jif som er veldig effektivt.

Bruk en børste (feks neglebørste). Det tar lit tid, men det går av (det er derfor man bør gjøre det med jevne mellomrom).

Nå vet jeg ikke om forhenget ditt er av plast eller av stoff. I førstnevnte tilfelle skulle det gå lett av. Er det stoff kan du vel vaske det i maskinen.

Lykke til!

Kizza1365380506

Et lite søk på google frembragte følgende:

http://www.shipshape.nu/jordslagfjerner.htm

Søk på "fjerne jordslag" så får du mange andre treff også.

Den har vi brukt på båtkalesjen men den fjerner ikke alt. Spørs hvor lenge det har stått uten å vaskes. En bår står jo hele vinteren.

Da går det bedre med ren kloring. Shipshape inneholder nemlig klorin. Men en må jo teste at forhenget tåler det da.

Mvh

Annonse

Jordslag/mugg

Vask plaggene ved så høy temperatur som de tåler helst 60ºC eller høyere.

Tåler ikke stoffet så høy temperatur, legg det i en løsning av eddik og vann 2 dl eddik til 1 liter vann. La det ligge ca. 1 døgn. Vask plagget.

Flere tips på: http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjoner/1023824302.54/1024485537.49/publikasjon_view.pt

Gjest Hybelmor

Jordslag/mugg

Vask plaggene ved så høy temperatur som de tåler helst 60ºC eller høyere.

Tåler ikke stoffet så høy temperatur, legg det i en løsning av eddik og vann 2 dl eddik til 1 liter vann. La det ligge ca. 1 døgn. Vask plagget.

Flere tips på: http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjoner/1023824302.54/1024485537.49/publikasjon_view.pt

Takk for tipsene!

Dusjforhenget er av noe bomullignende materiale, og lilla. Jordslagflekkene har vært der lenge, i ca. 2 år.

Jeg tenkte å først prøve å vaske det på 95 grader. Om flekkene fortsatt er der, som jeg regner med, tenkte jeg å prøve på eddik-løsning.

Jeg tør ikke dyppe dusjforhenget i klor, for da forsvinner den lilla fargen i samme slengen.

Trur dere at dette kommer til å virke? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...