Gå til innhold

Tjo hei, PK'en er endret igjen


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner resonnmentet ditt, men det bygger på en forutsetning om at islam kan utvikles i moderat retning.

Det er ikke noe som tyder på at du har rett i det. Tvert i mot synes det som om det foregår en radikalisering av islam...i stadig mer fundamental retning.

Du kan sikkert trekke frem mange grunner til dette, ikke minst grunner som legger skylden på vestlige land, men jeg har nå engang sansen for at voksne folk får stå for sin egen tro og sine egne holdninger.

Det finnes mange moderate muslimer - du hører bare ikke om dem i media, fordi de bomber ikke.

Det finnes grupper med feministiske muslimer i Pakistan, og i andre land. Algerie har prosentvis flere kvinnelige advokater enn USA, og Egypt har flere kvinnelige ingeniører enn Tyskland.

=====

Radikaliseringen du snakker om er en motreaksjon mot nettopp den type løgn som startet denne tråden. Slike innlegg er alibiet som fundamentalistene trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    72

  • Ulv I Faarikaal

    26

  • Grip

    24

  • Taj Mahal

    22

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tristamento

Jeg har aldri hørt en buddhist si det. Buddhisme er 2545 år; jødedommen er langt eldre.

"Linjen" er jødedommen, kristendommen, islam og ba'hai. Disse 4 religionene tilber samme gud, og er egentlig bare uenige om profeter og små-poteter! Ba'hai er den eneste som er for likestilling.

Er det mulig du har forvekslet en av religionene du nevnte med hinduisme?

Med vennlig hilsen

Hei!

Du skriver:

"Buddhisme er 2545 år; jødedommen er langt eldre."

Hva i all verden bygger du dette på?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Kristendommen, og kristne, har vært ansvarlige for langt flere drap og massakre enn det islam/muslimer har.

Igjen - du sprer løgn for å skape konflikt.

Hei!

At kristne har vært ansvarlig for mye drap, er sikkert.

Men hvordan klarer du å linke dette opp mot kristendommen?

Å føre en debatt på denne måten, er ganske patetisk. Det er ikke umulig at stalinismen tok knekken på langt flere enn nazismen, men jeg vil ikke uten videre si at nazismen er bedre enn stalinismen.

At UiF bruker DOL som et forum for islamfiendtlige uttalelser, skulle ikke la oss andre gå ned på samme stupide nivå.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

USA (befolket hovedsakelig av kristne) drepte 3 MILLIONER sivile vietnamesere, i tillegg til soldater på begge sider.

Dette er kun én konflikt. Og det er MANGE flere!

Og jeg skjønner at det er "betimelig" å legge grensen til "etter 2. VK" hvor et kristent land startet en krig som drepte over 50 MILLIONER!

Så du syns det er ille at religon skaper konflikter, undertrykker og dreper, det syns jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Tror du USA ville sluppe Nord Korea eller Saddams soldater til å hjelpe, hvis det hadde vært jordskjelv i California?

Jeg kan ikke huske noen slike tilbud. Mitt eksempel er ikke oppdiktet som dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du syns det er ille at religon skaper konflikter, undertrykker og dreper, det syns jeg også.

Ja, men i motsetning til deg så fordømmer jeg de som dreper, og ikke alle tilhengere av religionen, som åpenbart ikke gjør det.

Jeg lyver heller ikke om religioner, slik du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke huske noen slike tilbud. Mitt eksempel er ikke oppdiktet som dine.

Jeg tolker det som du innser hvor tåpelig ditt eksempel var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Kanskje du burde snakke med folk som har peiling? ;)

Alle får lov å snakke med meg, enten de har peiling eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle får lov å snakke med meg, enten de har peiling eller ikke.

Ja, og hovedinnlegget ditt er så fullt av åpenbart løgn at det er åpenbart at du ikke vet forskjellen.

Synd, men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er akkurat det samme i bibelen.

Det enestedu gjør er å angripe en liten gruppe - ikke pga det som står i koranen, men for å trakassere dem.

Akkurat som de gjorde i 1937.

Akkurat nå så driter jeg hva som står i bibelen, den boka er ikke i bruk her lenger. Ingen i dette landet dreper lenger med bibelen i hånd det jeg vet. Vi lever i 2004, ikke år 600. Ekstreme islamister lever i år 600, og er ikke kommet lenger.

Du forsøker å innbilde oss at bibelen er like farlig som koranen. Det er den ikke i dag. Det er i dag ting skjer, det andre er historie. Det norske folk i dag skal ikke få slengt i trynet hva man gjorde for 2-300 år siden i dette landet.

At andre er verre er ingen unnskyldning. Da kunne jeg begå et drap fordi tre ble drept på Orderud? Tror du det ville virke formildende i retten? Tror du en som dreper i Norge i år 2004 kan henvise til Kublai Kahn på 1200 tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, men i motsetning til deg så fordømmer jeg de som dreper, og ikke alle tilhengere av religionen, som åpenbart ikke gjør det.

Jeg lyver heller ikke om religioner, slik du gjør.

Metoder du bruker er å

konstruerte situasjoner som aldri vil inntreffe i virkeligheten.

Misbruker statistikk.

Irrelevante sammenligninger.

Moralisering overfor folk som ikke gjør noe galt.

og aller mest: Løgn og

stigmatisering av normale mennesker.

Hva er det du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg tolker det som du innser hvor tåpelig ditt eksempel var.

Du kan tolke det opp i ræva om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå så driter jeg hva som står i bibelen, den boka er ikke i bruk her lenger. Ingen i dette landet dreper lenger med bibelen i hånd det jeg vet. Vi lever i 2004, ikke år 600. Ekstreme islamister lever i år 600, og er ikke kommet lenger.

Du forsøker å innbilde oss at bibelen er like farlig som koranen. Det er den ikke i dag. Det er i dag ting skjer, det andre er historie. Det norske folk i dag skal ikke få slengt i trynet hva man gjorde for 2-300 år siden i dette landet.

At andre er verre er ingen unnskyldning. Da kunne jeg begå et drap fordi tre ble drept på Orderud? Tror du det ville virke formildende i retten? Tror du en som dreper i Norge i år 2004 kan henvise til Kublai Kahn på 1200 tallet?

Men det er vel neppe en muslim i Norge som tolker koranen slik du gjør det.

Det er omtrent som å argumentere mot kristendommen fordi de "steiner folk utenfor byporten".

Idioti, og løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, og hovedinnlegget ditt er så fullt av åpenbart løgn at det er åpenbart at du ikke vet forskjellen.

Synd, men sant.

Metoder du bruker er å konstruerte situasjoner som aldri vil inntreffe i virkeligheten. Misbruker statistikk. Irrelevante sammenligninger. Moralisering overfor folk som ikke gjør noe galt. og aller mest: Løgn og stigmatisering av normale mennesker.

Hva er det du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Men det er vel neppe en muslim i Norge som tolker koranen slik du gjør det.

Det er omtrent som å argumentere mot kristendommen fordi de "steiner folk utenfor byporten".

Idioti, og løgn.

Metoder du bruker er å konstruerte situasjoner som aldri vil inntreffe i virkeligheten. Misbruker statistikk. Irrelevante sammenligninger. Moralisering overfor folk som ikke gjør noe galt. og aller mest: Løgn og stigmatisering av normale mennesker.

Hva er det du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metoder du bruker er å konstruerte situasjoner som aldri vil inntreffe i virkeligheten. Misbruker statistikk. Irrelevante sammenligninger. Moralisering overfor folk som ikke gjør noe galt. og aller mest: Løgn og stigmatisering av normale mennesker.

Hva er det du vil?

Du farer beviselig med løgn, igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metoder du bruker er å

konstruerte situasjoner som aldri vil inntreffe i virkeligheten.

Misbruker statistikk.

Irrelevante sammenligninger.

Moralisering overfor folk som ikke gjør noe galt.

og aller mest: Løgn og

stigmatisering av normale mennesker.

Hva er det du vil?

Du spammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metoder du bruker er å konstruerte situasjoner som aldri vil inntreffe i virkeligheten. Misbruker statistikk. Irrelevante sammenligninger. Moralisering overfor folk som ikke gjør noe galt. og aller mest: Løgn og stigmatisering av normale mennesker.

Hva er det du vil?

Du spammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du farer beviselig med løgn, igjen.

Du og dine beviser. Dikt opp noen, for de finnes ikke. De som "finnes" har du diktet opp.

Hva vil du? Hvorfor sverte et anonymt nick på et filleforum hvor bare 5-10 mennesker gidder lese?

Påvirke opinionen? HAHAHAHAHAHAHA

Svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...