Gå til innhold

Tjo hei, PK'en er endret igjen


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Du vet like godt som jeg at det finnes snille og slemme. Du vet like godt som jeg at koranen og sharia inneholder oppskriftene til grusomme straffer og massiv undertrykking. Det er skrevet i disse at hverken koranen eller sharia kan fravikes, og at politikk ikke kan skilles fra religion. Den franske revolusjon satte effektiv stopper for en massiv undertrykkelse bunnet i religion. Det viser seg i historien at religøs undetrykking bare lar seg stoppe ved at mange mennesker dør.

Det fins religøse som ville drepe sine barn hvis de fikk vite at de var homofile, og det fins de som ville tolerert det.

Det fins nok av fundamentalister til at det kan bli ubehagelig for oss alle, til og med deg.

Hvis imamen er gal nok og gis makt nok, har han den komplette oppskrift for ugjerningene i bøkene sine.

Det er akkurat det samme i bibelen.

Det enestedu gjør er å angripe en liten gruppe - ikke pga det som står i koranen, men for å trakassere dem.

Akkurat som de gjorde i 1937.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    72

  • Ulv I Faarikaal

    26

  • Grip

    24

  • Taj Mahal

    22

Mest aktive i denne tråden

Ingen annen religion har forårsaket flere døde i moderne tid.

Hele koranen inneholder dystre fomaninger, rigide regler, trusler og oppskrifter for undertrykking og er uforandret siden 300 generasjoner. Man kan selv velge om man vil oppfylle alt eller ikke.

Da har du valgt den snille og blinde veien i sikksakk mellom de stygge tekstene. Jeg tror mange muslimer helst ville slettet halve boka, men det kan de ikke.

Et par muslimer har nektet oversetting av vers jeg har valgt ut fra boka. En fordi han egentlig ikke kunne lese og forstå det som sto, en annen fordi hun skammet seg.

Kristendommen, og kristne, har vært ansvarlige for langt flere drap og massakre enn det islam/muslimer har.

Igjen - du sprer løgn for å skape konflikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iran avviste trassig hjelpen fra Israel etter jordskjelvet nettopp, men tok i mot fra alle andre. Hatet sitter dypt.

Jeg lurer hva en lignende katastrofe i Israel ville få av reaksjoner fra muslimer?

I denne ene saken viste i hvert fall Israel storsinn.

Iranske byer har Israelske flagg liggende på bakken for at forbipasserende skal tråkke på det, likevel tilbyr Isrel hjelp.

Hvis det var 1947, og et nazistisk land tilbød hjelp til Norge etter en ulykke, så tipper jeg at Norge også ville takket nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nei - det du gjør er å spre løgn, og hensikten er å SKAPE konflikter, nettopp for å forhindre integrasjon.

Hmmm....

Integrasjon:

Eksempel: Det er kommet ca 30.000? pakistanere til Norge.

Jeg vil gifte meg med en norsk-pakistansk dame. Mine foreldre vil ikke kreve at hun konverterer til kristendommen. Jeg vil ikke konvertere til islam. Hvis vi gifter oss uten tillatelse og min konvertering, vil jeg vaere den ene av to menn som noensinne har giftet seg meg en pakistansk kvinne. Dessuten ville broren hennes drepe henne.

Kun 3 pakistanske menn i Norge har giftet seg med norske kvinner siste 2 år.

Er integrasjon mellom kulturer mulig uten et eneste ekteskap mellom dem? Hvem er det som hindrer integrasjon? Jeg tror det er pakistanernes kultur som setter en efffektiv stopper.

Mener du jeg skulle konvertere til islam for å hindre konflikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Kristendommen, og kristne, har vært ansvarlige for langt flere drap og massakre enn det islam/muslimer har.

Igjen - du sprer løgn for å skape konflikt.

Drap i moderne tid? La oss si etter 2. VK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hvis det var 1947, og et nazistisk land tilbød hjelp til Norge etter en ulykke, så tipper jeg at Norge også ville takket nei.

Fins det et lignende av ditt eksempel i moderne tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

NHO går inn for en lovfestet minstelønn. LO går i mot. LO's syn er at lønn avtales mellom parter, og at alle bør omfattes av tariffavtaler.

LO er altså av en annen oppfatning enn deg, når det gjelder hva som beskytter arbeidstakere.

Med lovfestet minstelonn vil LO miste sitt beste argument for å skaffe flere medlemmer, LO meler sin egen kake som alltid. Med så mange FrP velgere i sine rekker, så vil vel også de ha et ord med i laget ang innvandring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - det du gjør er å spre løgn, og hensikten er å SKAPE konflikter, nettopp for å forhindre integrasjon.

Islam *er* konflikt.

Alle land hvor muslimer har tilstrekkelig dominans, er ødelagt av terror, fattigdom, undertrykking og vold. Det finnes ingen unntak (jada, jeg vet om det islamske fyrtårn, Tyrkia).

Overalt hvor muslimer kommer, ender det på samme måte...endeløse konflikter.

Vi har alle en plikt til å ta avstand fra totalitære ideologier, enten de kaller seg nazisme eller islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

Integrasjon:

Eksempel: Det er kommet ca 30.000? pakistanere til Norge.

Jeg vil gifte meg med en norsk-pakistansk dame. Mine foreldre vil ikke kreve at hun konverterer til kristendommen. Jeg vil ikke konvertere til islam. Hvis vi gifter oss uten tillatelse og min konvertering, vil jeg vaere den ene av to menn som noensinne har giftet seg meg en pakistansk kvinne. Dessuten ville broren hennes drepe henne.

Kun 3 pakistanske menn i Norge har giftet seg med norske kvinner siste 2 år.

Er integrasjon mellom kulturer mulig uten et eneste ekteskap mellom dem? Hvem er det som hindrer integrasjon? Jeg tror det er pakistanernes kultur som setter en efffektiv stopper.

Mener du jeg skulle konvertere til islam for å hindre konflikt?

Nei, jeg mener at du skal slutte å spre løgn og skape falske konflikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam *er* konflikt.

Alle land hvor muslimer har tilstrekkelig dominans, er ødelagt av terror, fattigdom, undertrykking og vold. Det finnes ingen unntak (jada, jeg vet om det islamske fyrtårn, Tyrkia).

Overalt hvor muslimer kommer, ender det på samme måte...endeløse konflikter.

Vi har alle en plikt til å ta avstand fra totalitære ideologier, enten de kaller seg nazisme eller islam.

Dette er irrelevant vås, Grip.

Det du gjør er på linje med å fremstille alle kristne som nazister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drap i moderne tid? La oss si etter 2. VK?

USA (befolket hovedsakelig av kristne) drepte 3 MILLIONER sivile vietnamesere, i tillegg til soldater på begge sider.

Dette er kun én konflikt. Og det er MANGE flere!

Og jeg skjønner at det er "betimelig" å legge grensen til "etter 2. VK" hvor et kristent land startet en krig som drepte over 50 MILLIONER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins det et lignende av ditt eksempel i moderne tid?

Tror du USA ville sluppe Nord Korea eller Saddams soldater til å hjelpe, hvis det hadde vært jordskjelv i California?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er irrelevant vås, Grip.

Det du gjør er på linje med å fremstille alle kristne som nazister.

Er det irrelevant å se hvordan islam faktisk utøves i dag?

Det var da en underlig påstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Kristendommen, og kristne, har vært ansvarlige for langt flere drap og massakre enn det islam/muslimer har.

Igjen - du sprer løgn for å skape konflikt.

Hei!

Kan du vise at det var kristendommen per se som var ansvarlig for 2VK?

Husk: ikke bare korrelasjon, men kausalitet!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det irrelevant å se hvordan islam faktisk utøves i dag?

Det var da en underlig påstand.

Jeg er noe mer nedtonet enn deg i kritikken av islam, men er enig med deg i at å skille mellom en 'religion' på den ene siden og 'utøverne' av en religion på den andre siden virker søkt på meg. En 'religion' lever jo ikke sitt eget liv, men uttrykkes gjennom tekster og den praksis mennesker utøver.

Hvis jeg forsto deg rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det irrelevant å se hvordan islam faktisk utøves i dag?

Det var da en underlig påstand.

Det er direkte misvisende og løgnaktig å fremstille muslimer slik, på samme måte som det er løgnaktig å fremstille kristne som nazister.

Selvsagt finnes det muslimske fundamentalister, akkurat som det finnes kristne nazister.

Men det du og UiF gjør er nettopp å samarbeide med fundamentalistene, ved å være alibiet som de kan bruke mot normale muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er noe mer nedtonet enn deg i kritikken av islam, men er enig med deg i at å skille mellom en 'religion' på den ene siden og 'utøverne' av en religion på den andre siden virker søkt på meg. En 'religion' lever jo ikke sitt eget liv, men uttrykkes gjennom tekster og den praksis mennesker utøver.

Hvis jeg forsto deg rett...

Hei favn,

Det er korrekt, men å fremstille muslimer på den måten (og å spre direkte løgn om islam) er akkurat det fundamentalistene vil at man skal gjøre. UiF og Grip går rett på limpinnen.

Det eneste fundamentalisten nå behøver å gjøre er å si til den moderate: "Les hva de vantro skriver om oss. Du kan se at de hater ALLE muslimer, og at vi må sloss mot dem!"

Istedet må man kritisere forstokkede tolkninger, og la de moderate være i fred. Å tro at man kan sloss mot 20% av verdens befolkning blir for dumt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan du vise at det var kristendommen per se som var ansvarlig for 2VK?

Husk: ikke bare korrelasjon, men kausalitet!

Vennlig hilsen

Akkurat som du ikke kan vise at det var islam som var ansvarlig for noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er noe mer nedtonet enn deg i kritikken av islam, men er enig med deg i at å skille mellom en 'religion' på den ene siden og 'utøverne' av en religion på den andre siden virker søkt på meg. En 'religion' lever jo ikke sitt eget liv, men uttrykkes gjennom tekster og den praksis mennesker utøver.

Hvis jeg forsto deg rett...

Du forstår meg rett. Det fins mange "bibler", og innholdet kan selvsagt være av interesse.

Det mest relevante er likevel å se hvordan de troende lever ut de forskjellige religioner.

Skal man finne årsaker til måten å utøve troen på, må man selvsagt inn i skriftene, men det får andre bruke tid på.

Selv vil jeg hevde at de tette bånd mellom religion og det verdslige innen islam er hovedårsaken til elendigheten. Dette er jo en binding som de store, vestlige demokratier kvittet seg med for noen hundre år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...