Gå til innhold

Tjo hei, PK'en er endret igjen


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Unnskyld meg, men er det ingen som ser at denne svensken skriver en hel masse som ikke henger på greip?

Jeg ler, for han kommenterer ting overalt som bare er tullesvar. Etter min mening, da.

Jeg hadde bare sett det ene innlegget, da jeg svarte. Etterpå leste jeg fler innlegg personen skrev. Jeg skjønte ikke helt de andre, må jeg innrømme. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    72

  • Ulv I Faarikaal

    26

  • Grip

    24

  • Taj Mahal

    22

Mest aktive i denne tråden

Hvorfor lurer du?

Først og fremst fordi at jeg er interessert i islam, eller alle religioner og kulturer. Kan godt tenke meg å diskutere islam eller få høre om det fra en som har konvertert i voksen alder. Jeg jobber som spesialpedagog, og har fordybning i lærevansker hos minoritetselever. Jeg har forståelig nok ganske mange muslimske elever siden jeg jobber i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det langt fler muslimer på kloden her, en dem som blir terrorisert og okkupert av jødene! Fanatiske mennesker finner man over alt. Religiøse eller ei. *opplyser*

«Terrorisert og okkupert av jødene». Den var god. klarer du å få skautet såpass vekk fra øya at du kan finne en eneste periodisk-politisk kontekst som dette passer inn i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah, si det, gitt. 400 års undertrykkelse av serberne, folkemord på armenerne, fanskap på Fillipinene, i Indonesia, i Sudan, you name it. hadde jeg giddet, skulle jeg lagt ved noen hundre linker for å illustere den «islamske berikelsen», men det er ikke viktig for meg å fremme poenger på DOL.

Ikke nå lenger.

Det er egentlig interessant hvorfor islam (etter 1400 år) får *flere* tilhengere...

Slik gikk det jo ikke med kommunismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å finne eksempler på enhver type faenskap når vi snakker om religioner med over 1 milliard tilhengere.

Det er ingen mangel på fundamentalister i Midtøsten, enten det er kristne, jøder eller muslimer.

Det er ingen mangel på fundamentalister i Midtøsten, enten det er kristne, jøder eller muslimer.

**********************************

Muslimene er overrepresentert i så henseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Terrorisert og okkupert av jødene». Den var god. klarer du å få skautet såpass vekk fra øya at du kan finne en eneste periodisk-politisk kontekst som dette passer inn i?

Kan du nevne EN eneste nasjon i verden som mener at Israel har rett til å okkupere palestinerenes land?

Til og med Sharon bruket ordet "okkupert".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld meg, men er det ingen som ser at denne svensken skriver en hel masse som ikke henger på greip?

Jeg ler, for han kommenterer ting overalt som bare er tullesvar. Etter min mening, da.

Er du sikker på at svensken er han, men ikke hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svensken jonas

Jeg hadde bare sett det ene innlegget, da jeg svarte. Etterpå leste jeg fler innlegg personen skrev. Jeg skjønte ikke helt de andre, må jeg innrømme. :D

Nå må jeg si jeg syns du uttalte deg meget spesielt. Men deg om det. Jeg forstår godt hva jeg selv mener, da.

Ellers takk for at du konverterte, jeg skal nok også det snart ser du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst fordi at jeg er interessert i islam, eller alle religioner og kulturer. Kan godt tenke meg å diskutere islam eller få høre om det fra en som har konvertert i voksen alder. Jeg jobber som spesialpedagog, og har fordybning i lærevansker hos minoritetselever. Jeg har forståelig nok ganske mange muslimske elever siden jeg jobber i Oslo.

Hvis du er interessert i islam, så er den beste måten å tilegne seg kunnskap om den religionen via å lese Hadid samt lese på islamnorge og koranen.no for eksempel. ;)

Grunnen er fordi muslimer som for eksempel kristene, er forskjellige med forskjellige oppfattninger og tolkninger av sin religion.

Ut fra å tilegne seg kunnskaper om profeten selv, lærer man veldig mye. ;)

Islam tilhører ikke en spesiell kultur eller land, derfor får du på denne måten mest nøytral og korrekt kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen mangel på fundamentalister i Midtøsten, enten det er kristne, jøder eller muslimer.

**********************************

Muslimene er overrepresentert i så henseende.

...øh.. ja, det er langt flere av dem.

Hvis du ser på antall mord begått i Kina så er det også større enn antallet som blir begått i Storbritannia. Befolkningen i Kina er "noe større".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig interessant hvorfor islam (etter 1400 år) får *flere* tilhengere...

Slik gikk det jo ikke med kommunismen.

Kan det ha sammenheng med en eksplosiv befolkningsøkning blant dem? En som fødes inn i Islam har små sjanser for å bli, eh...normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at svensken er han, men ikke hun?

Nei det aner jeg ikke, men vedkommende undertegner jo med Jonas, da....?

Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svensken jonas

Kan du nevne EN eneste nasjon i verden som mener at Israel har rett til å okkupere palestinerenes land?

Til og med Sharon bruket ordet "okkupert".

Nei jeg beklager, det kan jeg ikke. Kan altfor lite om dette greiene her. Kanskje noen andre kan svare deg? men takk for tilliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg si jeg syns du uttalte deg meget spesielt. Men deg om det. Jeg forstår godt hva jeg selv mener, da.

Ellers takk for at du konverterte, jeg skal nok også det snart ser du.

Jeg er en ærlig person og det gjør meg spesielt?

Jeg forstod ikke de andre innleggene dine. Er det spesielt å si det?

Hva skal du konvertere til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha sammenheng med en eksplosiv befolkningsøkning blant dem? En som fødes inn i Islam har små sjanser for å bli, eh...normal.

Nei, fordi folk konverterer TIL islam. F. eks. fra hinduisme og fra kristendom.

Jeg vil påstå at dette er av politiske grunner, fordi man innen islam ser motstand mot USA/UK. Det er rett og slett en "nord / sør" konflikt.

Og grunnen til at jeg kritiserer både UiF, Grip og deg er at dere skyter så mange selvmål. Kritisér gjerne islam, men ikke kom med slikt åpenbart vås som i denne tråden. Det blir pinlig og flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er interessert i islam, så er den beste måten å tilegne seg kunnskap om den religionen via å lese Hadid samt lese på islamnorge og koranen.no for eksempel. ;)

Grunnen er fordi muslimer som for eksempel kristene, er forskjellige med forskjellige oppfattninger og tolkninger av sin religion.

Ut fra å tilegne seg kunnskaper om profeten selv, lærer man veldig mye. ;)

Islam tilhører ikke en spesiell kultur eller land, derfor får du på denne måten mest nøytral og korrekt kunnskap.

Jeg har lest mye av det du snakker om, kjent og kjenner mange muslimer som er forskjellige. Jeg har lest en god del i Koranen, og hatt kjærlighetsforhold til en muslim.

Jeg var kanskje først og fremst ute etter å høre om du hadde konvertert fra kristendommen til islam. Dvs. at du hadde snudd fra den kristne overbevisningen over til den muslimske? Det er helt opp til deg om du har lyst å svare meg eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Terrorisert og okkupert av jødene». Den var god. klarer du å få skautet såpass vekk fra øya at du kan finne en eneste periodisk-politisk kontekst som dette passer inn i?

Hadde du bare hatt øynene dine oppe, så hadde du nok fått det med deg du også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som kaller seg "jonas" er vel "han"?

Med vennlig hilsen

det er kanskje logisk tankegang, men noe sier meg at svensken jonas kan være hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye av det du snakker om, kjent og kjenner mange muslimer som er forskjellige. Jeg har lest en god del i Koranen, og hatt kjærlighetsforhold til en muslim.

Jeg var kanskje først og fremst ute etter å høre om du hadde konvertert fra kristendommen til islam. Dvs. at du hadde snudd fra den kristne overbevisningen over til den muslimske? Det er helt opp til deg om du har lyst å svare meg eller ikke.

Ja, det gjorde jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...