Gå til innhold

Psykiske plager


Gjest La Miserable

Anbefalte innlegg

Gjest La Miserable

Kjære dere,

Lider av såkalte tvangstanker, orker ikke å gå inn på noen detaljer lenger... Hvis dere hadde kunnet gå inn på forum for psykiatri og lest mine innlegg fra 20. juli og 29. juli, da som Desperado og La Miserable, hadde dere forstått hele storyen...

Hvis/når dere har lest de (hadde vært fint om dere orket det!!), hadde jeg gjerne hatt lyst til å høre hva dere mener jeg bør gjøre. Har veldig stor tro på alt. beh.former, og har veldig lyst til å prøve det. Hvilke vil dere anbefale, og hva er det første jeg bør gjøre?

Ett spørsmål til: er det farlig for meg, i min nåværende situasjon, å prøve regresjonsterapi? Har utrolig lyst til å prøve det, men har og lest at man skal være forsiktig med det ved psykiske plager... Og forresten: hvor finner man det? Jeg bor ikke i Oslo, heller nærmere Bergen...

Men, som sagt, hva vil dere anbefale meg å gjøre? Ville bli kjempetakknemlig for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset

Kjære La Miserable.

Regresjonsterapi er en alternativ psykologisk behandlingsform der pasientene i hypnotisk tilstand bearbeider erindringer fra tidligere liv. Om dette er fri fantasi eller ikke har ingen såvidt jeg vet kunnet bevise. Opplevelsene som kommer frem under behandlingen bearbeides sammen med terapeuten. En av de som har skrevet om metoden i Norge er psykologen Rune Amundsen bl.a. i boka Livets speil, Vitex forlag 1993. Metoder er i følge psykologer jeg har vært i kontakt med ikke godkjent av psykologforeningen. Personlig er jeg av en veldig jordnær legning og mener at man skal ikke åpne flere dører i sinnet enn det man klarer å lukke etterhvert. Erfaring fra eksperimentell psykologi er at behandlingsmetodene kan være krevende for pasientene og enkelte kan "vippe over" og få langvarige plager. Ettersom jeg ikke er spesialist på området vil jeg sterkt råde deg til å finne en stabil terapeut med et åpent sinn som du kan kommunisere med.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...