Gå til innhold

Religion, kristendom og liv på Mars

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

40

• maiken76

10

• vin

8

• mil1365380270

8

Mest aktive i denne tråden

Det ene utelukker jo ikke det andre. Det er tross alt FOLK som har skrevet alle de helleige skrifter - og de har selv tolket det de har sett/trodd de har sett og hørt, ut fra det de visste i sin tid. Jeg tror, -at om en Gud finnes - at han/hun er større enn som så. Vi små mennesker er ikke så viktige som vi engang tror.

Men det er godt å leve da! :-)

Ulv I Faarikaal

http://www.vartland.no/

her diskuteres dette

>>Science fiction er ikke interessant for teologien nettopp fordi det er fiksjon.

He-he, makan til dust. Hele teologien er jo fiksjon. Hele bibelen er ikke det da.

http://www.vartland.no/apps/pbcs.dll/artikkel?AID=/20040106/ARTIKLER/40106005/1036

Annonse

Pappa Bjørn

Typisk Pappa Bjørn, den fødte toalettfilosof.

:)

Jeg fikk ærlig talt den tanken da jeg så hva slike måneferder og dalstøka eller planetene innenfor og utenfor koster. Det ga lette assosiasjoner til Mongstad, noe som tyder på at et hovedkontor må stå bak.

Du skal ikke se bort i fra at Vårherre synes det var gøy å gjøre det slik heller. Bare for å være gøyal...

Ulv I Faarikaal

Jeg fikk ærlig talt den tanken da jeg så hva slike måneferder og dalstøka eller planetene innenfor og utenfor koster. Det ga lette assosiasjoner til Mongstad, noe som tyder på at et hovedkontor må stå bak.

Du skal ikke se bort i fra at Vårherre synes det var gøy å gjøre det slik heller. Bare for å være gøyal...

Slenge ut noen bakterier på Mars, som et lite åte for å få oss til å sløse med ressursene?

Prisen på en skrue i de fartøyene kan holde en person fra tredje verden i live et år.

Gjest marsboeren?

Slenge ut noen bakterier på Mars, som et lite åte for å få oss til å sløse med ressursene?

Prisen på en skrue i de fartøyene kan holde en person fra tredje verden i live et år.

Ja, de vet hvordan de skal bruke pengene rett... (ikke).

Ja, og hadde de ikke sendt disse fartøyene, så hadde jo pengene uten tvil blitt brukt til nettopp det, ikke sant?

"......................"

Annonse

Folk må jo være utrolig naive (les dumme) om de tror at det eneste stedet det finnes liv i det helt utrolig store universet er her på lille jorda?!?

Det er jo direkte usannsynlig at det ikke også har oppstått liv andre steder.

Kanskje det er fetteren til Gud som har starta livet i nabogalaksen? ;)

Ulv I Faarikaal

Hvis Gud liksom skapte universet, skapte han vel livet der også da..

Det er bare det at vi mennesker ikke vet noe om det og derfor ikke har fått skrevet om det i bibelen..

Gud skapte himmelen, en kuppel over den flate jorda hvor stjerner, sol og måne vandret over.

Ulv I Faarikaal

Er det det som står? Hva med alle stjernen vi ser da? Bilder på kuppelen?

Gud sa: «Det skal bli lys på himmelhvelvingen. De skal skille mellom dag og natt og være merker som fastsetter høytider, dager og år. 15 De skal skinne på hvelvingen og lyse ut over jorden.» Og det ble slik. 16 Gud skapte de to store lysene, det største til å råde om dagen og det minste til å råde om natten, og stjernene. 17 Gud satte dem på himmelhvelvingen til å lyse ut over jorden, 18 til å råde om dagen og natten og til å skille lyset fra mørket. Og Gud så at det var godt. 19 Og det ble kveld, og det ble morgen, fjerde dag.

Ikke vet jeg.

Gjest pudding kjukken

Gud sa: «Det skal bli lys på himmelhvelvingen. De skal skille mellom dag og natt og være merker som fastsetter høytider, dager og år. 15 De skal skinne på hvelvingen og lyse ut over jorden.» Og det ble slik. 16 Gud skapte de to store lysene, det største til å råde om dagen og det minste til å råde om natten, og stjernene. 17 Gud satte dem på himmelhvelvingen til å lyse ut over jorden, 18 til å råde om dagen og natten og til å skille lyset fra mørket. Og Gud så at det var godt. 19 Og det ble kveld, og det ble morgen, fjerde dag.

Ikke vet jeg.

Tenk at folk tror på det der..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...