Gå til innhold

Religion, kristendom og liv på Mars

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Folk skjønner ikke at Bibelen ikke er ferdig skrevet - det kommer en oppfølger! Hvor har ellers forfattere fått ideen fra, bare se på Ringenes Herre...?

Men Bibelen II er jo kommet:

I del 2 av Bibelen får du heile historia om det som skjedde etter at Jesus kom tilbake til ein hotellresepsjon på Lørenskog, fortald av dei som møtte han, dei som påstod at dei møtte han, dei som følgde han, dei som intervjua han og dei som arbeidde som rådgivarane hans.

Fortsetter under...

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

40

• maiken76

10

• vin

8

• mil1365380270

8

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Folk skjønner ikke at Bibelen ikke er ferdig skrevet - det kommer en oppfølger! Hvor har ellers forfattere fått ideen fra, bare se på Ringenes Herre...?

I del 2 av Bibelen får du heile historia om det som skjedde etter at Jesus kom tilbake til ein hotellresepsjon på Lørenskog, fortald av dei som møtte han, dei som påstod at dei møtte han, dei som følgde han, dei som intervjua han og dei som arbeidde som rådgivarane hans.

Gjest Tristamento

Det står i Bibelen at det skal bli gitt flere skrifter.

Hva ønsker du med denne debatten? Siden du ikke vet særlig mye om Bibelen, bør du kanskje utdanne deg?

Vennlig hilsen

mil1365380270

Ååh..! Føler meg LITT dum, som ikke har fått det med meg...*rødme* Sa han noe om Mars?

Gjest Tristamento

Hei!

Du skriver:

"Hvis det finnes liv på Mars, hvirdan skal vi tolke bibelen da? Må vi strekke symbolikken helt til Mars?"

Bibelen sier ikke noe om at det ikke fins liv utenfor planeten Tellus -- tvert imot! Så her er spørsmålet ditt i beste fall absurd.

Du spør:

"Hvem skapte livet på Mars?" Jeg vet ikke. Her vil vel folk ha ulike antagelser. Hva tror du?

Til slutt sier du:

"Vi har allerde store problemer med paleontologien og resten av vitenskapen."

...på hvilken måte dà? Jeg trodde det var allment kjent, iallfall for dem med mer enn grunnskole, at Bibelens beretninger og vitenskapens mangel på mulighet for å bevise noe representerer to ulike paradigmer som ikke kan sammenlignes.

UiF -- hva med å holde deg til et tema du vet noe om?

Vennlig hilsen

Gjest pudding kjukken

Hva ønsker du med denne debatten? Siden du ikke vet særlig mye om Bibelen, bør du kanskje utdanne deg?

Vennlig hilsen

Ingen vits i å utdanne seg om bibelen da vel? Er jo bare ei historebok ala asbjørnsen og Moes samlede verker.. Bare litt mer voldelig og grusomt.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Vennlig hilsen

Siden du vet så mye om hva som står i bibelen:

Hvor mange vise menn var det _egentlig_ som kom for å ære jesus?

Hvilken frukt var det Eva _egentlig_ spiste fra kunnskapens tre?

Hvem var _egentlig_ mor til Kain og Abels barn?

Du må gjerne kikke på http://www.bibelen.no

Ulv I Faarikaal

Ååh..! Føler meg LITT dum, som ikke har fått det med meg...*rødme* Sa han noe om Mars?

Sjekk med FS Informasjonstjenester som har rettighetene (sant)

Jesus kommer altså tilbake. Kledd i kjortel og sandaler tar han inn på Triaden Hotel i Lørenskog. Veien derfra er kort til TV-studioet hos Fredrik Skavlan og store oppslag i pressen. Snart tårner problemene seg opp - og snart er skandelen et faktum.

http://www.bokkilden.no/cgi-bin/ncommerce3/ExecMacro/bk/main_book.d2w/report?merchant_number=526&co=5&prmenbr=526&prrfnbr=6710404&produktnr=6710404&buyPageID=4731&buyPageType=1&finito=

Gjest Tristamento

Ingen vits i å utdanne seg om bibelen da vel? Er jo bare ei historebok ala asbjørnsen og Moes samlede verker.. Bare litt mer voldelig og grusomt.

Hei!

Du har et passende "nick".

Du er selvsagt berettiget til å ha din kuriøse mening. Men du finner ikke noen som har faglig utdannelse til å uttale seg om litteratur, filosofi eller kultur generelt som vil være uenig i at Bibelen er blant de viktigste -- kanskje den viktigste boken -- for å forstå den vestlige verden.

Vennlig hilsen

Hei!

Du er selvsagt berettiget til å ha din kuriøse mening. Men du finner ikke noen som har faglig utdannelse til å uttale seg om litteratur, filosofi eller kultur generelt som vil være uenig i at Bibelen er blant de viktigste -- kanskje den viktigste boken -- for å forstå den vestlige verden.

Vennlig hilsen

Du, dropp nå det der 'faglig utdannelse'-pratet ditt... Det holder lenge å vise til sunt vett og forutsetningen om allmenn kompetanse hos 'folk'.

Gjest Tristamento

Siden du vet så mye om hva som står i bibelen:

Hvor mange vise menn var det _egentlig_ som kom for å ære jesus?

Hvilken frukt var det Eva _egentlig_ spiste fra kunnskapens tre?

Hvem var _egentlig_ mor til Kain og Abels barn?

Du må gjerne kikke på http://www.bibelen.no

Hei!

Du spør:

"Hvor mange vise menn var det _egentlig_ som kom for å ære jesus?"

Det står ikke noe om antallet!

Men på bakgrunn av Matt 2:11b har man antatt at det var tre -- og i "fromme legender" blir de også navngitt.

"Hvilken frukt var det Eva _egentlig_ spiste fra kunnskapens tre?"

Det står ikke noe om hvilken frukt som vokste på "kunnskapens tre"!

"Hvem var _egentlig_ mor til Kain og Abels barn?"

Kain og Abel hadde, naturlig nok, ingen felles barn!

At Abel hadde barn, er ukjent for meg.

Kain fikk barn -- og mor til disse barna må nødvendigvis ha vært en av hans søstre.

-- hva mener du med bruken av "egentlig" i dine, noe spesielle, spørsmål?

Vennlig hilsen

Annonse

Gjest pudding kjukken

Hei!

Vennlig hilsen

Jaha? LOL

Gjest Tristamento

Du, dropp nå det der 'faglig utdannelse'-pratet ditt... Det holder lenge å vise til sunt vett og forutsetningen om allmenn kompetanse hos 'folk'.

Hei!

Det er jeg uenig i. En kan godt si "jeg synes ...." -- og det er greit. Men UiF forsøker hele tiden å gi inntrykk av at hans vulgarismer representerer sannheten.

Noen bør, slik jeg ser det, etterlyse litt mer edruelighet.

Vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Hei!

Du spør:

"Hvor mange vise menn var det _egentlig_ som kom for å ære jesus?"

Det står ikke noe om antallet!

Men på bakgrunn av Matt 2:11b har man antatt at det var tre -- og i "fromme legender" blir de også navngitt.

"Hvilken frukt var det Eva _egentlig_ spiste fra kunnskapens tre?"

Det står ikke noe om hvilken frukt som vokste på "kunnskapens tre"!

"Hvem var _egentlig_ mor til Kain og Abels barn?"

Kain og Abel hadde, naturlig nok, ingen felles barn!

At Abel hadde barn, er ukjent for meg.

Kain fikk barn -- og mor til disse barna må nødvendigvis ha vært en av hans søstre.

-- hva mener du med bruken av "egentlig" i dine, noe spesielle, spørsmål?

Vennlig hilsen

Jeg skrev litt feil, bare Kain fikk barn.

Alt er riktig bortsett fra at den eneste kvinne på jorda var Eva, Kains mor, så Kain måtte ha befruktet sin mor. Incest.

Gjest Tristamento

Jeg skrev litt feil, bare Kain fikk barn.

Alt er riktig bortsett fra at den eneste kvinne på jorda var Eva, Kains mor, så Kain måtte ha befruktet sin mor. Incest.

Hei!

Du hevder:

"Alt er riktig bortsett fra at den eneste kvinne på jorda var Eva, Kains mor, så Kain måtte ha befruktet sin mor."

Hvor i all verden får du dette fra? Mener du at Kain ikke hadde søstre?

Vennlig hilsen

Hei!

Du hevder:

"Alt er riktig bortsett fra at den eneste kvinne på jorda var Eva, Kains mor, så Kain måtte ha befruktet sin mor."

Hvor i all verden får du dette fra? Mener du at Kain ikke hadde søstre?

Vennlig hilsen

Det er jo likevel incest da å sette barn på sin søster?

Dette godtar altså bibelen?

Ulv I Faarikaal

Hei!

Det er jeg uenig i. En kan godt si "jeg synes ...." -- og det er greit. Men UiF forsøker hele tiden å gi inntrykk av at hans vulgarismer representerer sannheten.

Noen bør, slik jeg ser det, etterlyse litt mer edruelighet.

Vennlig hilsen

>>Noen bør, slik jeg ser det, etterlyse litt mer edruelighet.

Vi venter til du blir edru vi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...