Gå til innhold

Religion, kristendom og liv på Mars

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Hei!

Du hevder:

"Alt er riktig bortsett fra at den eneste kvinne på jorda var Eva, Kains mor, så Kain måtte ha befruktet sin mor."

Hvor i all verden får du dette fra? Mener du at Kain ikke hadde søstre?

Vennlig hilsen

Ingen søstre.

Eneste kvinne var Eva.

Fortsetter under...

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

40

• maiken76

10

• vin

8

• mil1365380270

8

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

åhh.. ok da..

Jeg blir jo selvsagt dypt fornærma av slike veluttalte og svært treffende uttalser...

bra?

Bra.

Sånn skal det være. Nå er alt i sin skjønneste orden. Jeg er blitt dypt nedvurdert til det laveste av det ubetydelige rask med ca IQ = 2 (et trøstepoeng og et for frammøte).

Gjest Tristamento

Det er jo likevel incest da å sette barn på sin søster?

Dette godtar altså bibelen?

Hei!

Jeg ser du ikke finner det interessant at UiF presenterer den usannheten at Eva skulle måtte ha vært mor til Kains barn!

Nei, Bibelen godtar ikke incenst. Men forbudet mot "incest" ble innført i Bibelen langt senere.

Som de fleste evolusjonister og bilogier vil være enig om, har det vært mye innavl blant mennesker.

Vennlig hilsen

mil1365380270

Jeg skrev litt feil, bare Kain fikk barn.

Alt er riktig bortsett fra at den eneste kvinne på jorda var Eva, Kains mor, så Kain måtte ha befruktet sin mor. Incest.

Onkel Josef: "Det var ikke meg, det var ikke meg, det var en hellig ånd"......

Ulv I Faarikaal

Antagelig mangler det fra gammelt av en side, det var Moses som var sluppet opp for sigarettpapir. Bibelen har redda mange i vanskelige situasjoner.

Annonse

Gjest Tristamento

>>Noen bør, slik jeg ser det, etterlyse litt mer edruelighet.

Vi venter til du blir edru vi.

UiF -- den dagen DU klarer å presentere et faglig holdbart innlegg og/eller "arrestere" meg i ikke å ha faglig relevant dekning for det jeg skriver, kan vi snakkes om akkurat det.

Jeg ber deg ikke om mye: bare om å være villig til å tilegene deg litt kunnskap før du ebdelig bestemmer deg for å beholde en etnosentrisk holdning overfor dem som har et annet livssyn enn ditt eget,

Vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Onkel Josef: "Det var ikke meg, det var ikke meg, det var en hellig ånd"......

Han banker på vershusporten og vertshusholder stikker hodet ut: "Det er fullt i herberget!"

Josef: "Men Maria er gravid!"

Vertshusholderen: "Det kan ikke jeg noe for!"

Josef: "Ikke jeg heller!"

Ulv I Faarikaal

UiF -- den dagen DU klarer å presentere et faglig holdbart innlegg og/eller "arrestere" meg i ikke å ha faglig relevant dekning for det jeg skriver, kan vi snakkes om akkurat det.

Jeg ber deg ikke om mye: bare om å være villig til å tilegene deg litt kunnskap før du ebdelig bestemmer deg for å beholde en etnosentrisk holdning overfor dem som har et annet livssyn enn ditt eget,

Vennlig hilsen

Det hadde du ikke noen kommentar til nei.....

Det er ikke greit å være for intelligent til å skjønne enkle ting.

Gjest Tristamento

Ingen søstre.

Eneste kvinne var Eva.

Hei!

UiF -- takk for at du er så klar i din løgnaktige påstand. DU skriver:

"Ingen søstre.

Eneste kvinne var Eva."

Vel, i 1 Mos 5,4 heter det at Adam "fikk sønner og døtre".

Altså hadde Kain søstre, altså var ikke Eva eneste kvinne.

...ergo har UiF presentert to usannheter!

q.e.d.

Vennlig hilsen

Men Bibelen II er jo kommet:

I del 2 av Bibelen får du heile historia om det som skjedde etter at Jesus kom tilbake til ein hotellresepsjon på Lørenskog, fortald av dei som møtte han, dei som påstod at dei møtte han, dei som følgde han, dei som intervjua han og dei som arbeidde som rådgivarane hans.

Vet du hva - den boka har jeg kjøpt, for jeg liker litt sånn morsomheter - - MEN - den er så DÅRLIG - dårlig humor, -han derre Kalvø er bare ekkel. Jeg slår av radioen når han er på. *klør på ryggen*

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hei!

UiF -- takk for at du er så klar i din løgnaktige påstand. DU skriver:

"Ingen søstre.

Eneste kvinne var Eva."

Vel, i 1 Mos 5,4 heter det at Adam "fikk sønner og døtre".

Altså hadde Kain søstre, altså var ikke Eva eneste kvinne.

...ergo har UiF presentert to usannheter!

q.e.d.

Vennlig hilsen

Er det ikke morsomt? Det er ikke vanskelig å sysselsette folk.

På det tidspunktet var menneskene ganske nær fullkommenheten så det var ikke fare for innavl.

I senere tider er menneskene blitt mere ufullkome ..

Ble jeg forklart da jeg var JV ;o)

Gjest Tristamento

Vet du hva - den boka har jeg kjøpt, for jeg liker litt sånn morsomheter - - MEN - den er så DÅRLIG - dårlig humor, -han derre Kalvø er bare ekkel. Jeg slår av radioen når han er på. *klør på ryggen*

Klvø er noen ganger riktig morsom... men slett ikke alltid. Noen ganger slår jeg også av -- han blir for selvhøytidlig.

Men har du sett han som imiterer Kalvø? Jeg husker ikke navnet, men han tok Kalvø på kornet! :)

Ulv I Faarikaal

Jeg har aldri tenkt å lese den, men tittelen vekket litt nysgjerrighet.

På det tidspunktet var menneskene ganske nær fullkommenheten så det var ikke fare for innavl.

I senere tider er menneskene blitt mere ufullkome ..

Ble jeg forklart da jeg var JV ;o)

Blitt mer ufullkomne i den senere tid? Det er vel i såfall pgaall innavlen der i starten det da.. hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...